  • 1. Data: 2015-12-30 14:34:39
    Temat: Pijani kierowcy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Czyli dalej co trzeci to rowerzysta.

    Jakby odliczyć jeszcze tych co poniżej 0,5 mają, to okazałoby się, że
    tak napradę pijanych kierowców jest 1/4 tego co podają.

    BTW - podobno w te święta pijanych klierowców było więcej, wypadków
    mniej - ciekawe jak się będą tłumaczyć:P

    Shrek.

  • 2. Data: 2015-12-30 14:35:00
    Temat: Re: Pijani kierowcy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.12.2015 14:34, Shrek wrote:

    ups - link

    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19379185,co-trzeci-pij
    any-kierowca-to-rowerzysta.html#MotoImg

  • 3. Data: 2015-12-30 15:02:04
    Od: Szmergiel <s...@s...com>

    On 2015-12-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]

    Wiecej zlapali to i wypadkow mniej ;)

    Sz.

  • 4. Data: 2015-12-30 15:51:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 14:35:00 +0100, Shrek napisał(a):
    > On 30.12.2015 14:34, Shrek wrote:
    > http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19379185,co-trzeci-pij
    any-kierowca-to-rowerzysta.html#MotoImg

    Nieniecznie, bo wczesniejsze statystyki mowia, ze kierowcy samochodow
    to tak w ~80% maja ponad te 0.5.

    No i zobacz - pijani kierowcy to ok 0.3% skontrolowanych, czyli
    zalozmy 0.3% tych co na drodze. Moze nawet 0.2% odejmujac rowerzystow.
    Tymczasem powoduja ~3% wypadkow.
    Sporo wzrasta ryzyko ... z czego nie nalezy wyciagac wniosku ze
    wzrasta tak mocno takze przy poziomie 0.3 czy 0.4 %.

    J.

  • 5. Data: 2015-12-30 16:26:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.12.2015 15:51, J.F. wrote:
    any-kierowca-to-rowerzysta.html#MotoImg

    > Nieniecznie, bo wczesniejsze statystyki mowia, ze kierowcy samochodow
    > to tak w ~80% maja ponad te 0.5.

    Ale tu zachodzi procent składany. Z 9310 pijanych kierowców było tylko
    3965!. Teraz weź z tego jeszcze 80% i okaże się, że zostaje 3200 - mniej
    niż 1/3! To pokazuje jak nadmuchane są te statystyki.

    > No i zobacz - pijani kierowcy to ok 0.3% skontrolowanych, czyli
    > zalozmy 0.3% tych co na drodze.

    Ja zrozumiałem, że te 0,27% to "pijani kierowcy". Pijanych kierowców
    będzie 1/3 z tego czyli 0,1.

    > Tymczasem powoduja ~3% wypadkow.

    Tu bym uważał. Bo ostatnio jak widziałem statystyki, to nie było
    "wypadki spowodowane przez pijanych kierujących pojazdami mechanicznymi"
    a "wypadki z udziałem nietrzeźwych uczestników ruchu". Jak się głębiej
    wczytałem, to różnica jest znacząca, bo po pierwsze to nie kierujący
    musiał być pijany a na przykład pieszy którego potrącił, a nawet...
    pasażer który z nim jechał. Po drugie niekoniecznie musiał być on
    sprawcą, po trzecie niekoniecznie musiał kogoś uszkodzić poza sobą.
    Piesi i rowerzyści giną głównie sami - pijani rowerzyści w zależności od
    roku zabijają jedną albo zero osoby postronnej na rok (w sensie jedną na
    kilka lat), a roweranci to 1/3 wyników całej akcji - w raportach na
    temat bezpieczeństwa tego nie wyczytasz, musisz sam policzyć na
    podstawie rozsianych po nich danych - czemu - pewnie dlatego, że głupio
    przyznać, że przypierdalamy się do niewłaściwych osób.

    Jak trzeźwy kierowca na czerwonym świetle potrąci pieszego na kacu, albo
    taksiarz coś odwali wioząc klienta po popijawie... to wypadek wpada
    właśnie do tej kategorii - sprytne, co? To wszystko sprawia, że twierdzę
    że te dane są z dupy wzięte, a co gorsza podejrzewam że świadomie
    zmanipulowane, żeby w statystyce "dobrze" (czyli groźnie) wyglądały.
    Słowem moim zdaniem są zupełnie niewiarygodne i nie wierzę, że to przypadek.

    Reasumując - pijanych kierowców jest 1/3 tego co podają statystyki, a
    ile wypadków powodują jest tajemnicą (zapewne nieprzypadkowo skoro w
    raportach jest na temat alkoholu oddzielny rozdział, a odpowiedzi na to
    podstawowe pytania nie ma).

    > Sporo wzrasta ryzyko ... z czego nie nalezy wyciagac wniosku ze
    > wzrasta tak mocno takze przy poziomie 0.3 czy 0.4 %.

    Znamienne jest to, że na zachodzie do 0,5 nie wzrasta, w Niemczech nie
    ma problemu pijanych rowerzystów (do chyba 1,7 są trzeźwi, a powyżej to
    daleko nie ujadą) i jest bezpieczniej, a na wschodzie jest limit 0,0 i
    jakby trochę mniej bezpiecznie. Oczywiście wchodzi w grę mnóstwo innych
    czynników, ale kogo małpować w zakresie rozwiązań dotyczących ruchu
    drogowego - Niemcy i Francję czy Rumunię albo inną Rosję wydaje mi się
    oczywiste;)

    Shrek.

  • 6. Data: 2015-12-30 16:45:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 16:26:37 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > "wypadki spowodowane przez pijanych kierujących pojazdami mechanicznymi"
    > a "wypadki z udziałem nietrzeźwych uczestników ruchu".

    Ale tych to jest 10%. Stosowna korekte zrobilem :-)

    > Jak się głębiej
    > wczytałem, to różnica jest znacząca, bo po pierwsze to nie kierujący
    > musiał być pijany a na przykład pieszy którego potrącił, a nawet...
    > pasażer który z nim jechał.

    Az tak to chyba nie. Chyba ze "wypadek spowodowany przez pijanego
    pasazera".

> [...]
    > ile wypadków powodują jest tajemnicą (zapewne nieprzypadkowo skoro w
    > raportach jest na temat alkoholu oddzielny rozdział, a odpowiedzi na to

    Jest jest.

    > Znamienne jest to, że na zachodzie do 0,5 nie wzrasta, w Niemczech nie
    > ma problemu pijanych rowerzystów (do chyba 1,7 są trzeźwi, a powyżej to
    > daleko nie ujadą) i jest bezpieczniej,

    Niemcy jednak troche walcza i z tym malym piciem.
    Kiedys tam widzialem i prog 0.3%%, teraz owszem - wolno 0.5, ale po
    ukonczeniu 21 lat - mlodsi maja limit 0.

    O, uwaga na przekroczenie 0.3 promila
    http://www.bussgeldkatalog.de/alkohol/
    [..]
    Dabei gilt im Allgemeinen, dass bis zu einem Promillewert von 0,5 das
    Fahren unter Alkoholeinfluss keine Ordnungswidrigkeit darstellt.
    Allerdings kann bei ,,alkoholbedingten Ausfallerscheinungen" oder einem
    Unfall bereits der Promillebereich von 0,3 als eine Straftat gelten.
    Hier können die Konsequenzen neben dem Fahrverbot eine empfindliche
    Geldstrafe oder eine Freiheitsstrafe sein

    Lepiej nie miec wypadku z ponad 0.3 promila.

    J.

  • 7. Data: 2015-12-30 19:03:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 14:34:39 +0100, Shrek napisał(a):

    > Czyli dalej co trzeci to rowerzysta.
    >
    > Jakby odliczyć jeszcze tych co poniżej 0,5 mają, to okazałoby się, że
    > tak napradę pijanych kierowców jest 1/4 tego co podają.

    To nie jest ilość pijanych, a ilość złapanych.

    > BTW - podobno w te święta pijanych klierowców było więcej, wypadków
    > mniej - ciekawe jak się będą tłumaczyć:P

    Liczba złapanych pijanych kierowców wynika nie z ilości pijanych kierowców,
    a ze skuteczności ich wykrywania.
    A ta z kolei z rocznego planu, który przyjęty był pewnie już w połowie
    2014r.
    Jak poszukasz to znajdziesz go w internecie, bo to żadna tajemnica.

    Plan ogólny, przyjęty na szczeblu centralnym, rozkładany jest na komendy
    wojewódzkie, te na komendy miejskie, poszczególne komendy i komisariaty,
    gdzie komendant obdziela nimi poszczególnych policjantów.
    A potem policjanci tak długą będą kontrolować aż wypełnią założony plan.

    I wypadków z udziałem pijanych jest coraz mniej, co pewnie wynika tylko z
    tego że tych pijanych jest coraz mniej.
    A łapanych jest tylu ilu plan roczny założył.
    Skutek pewnie tylko taki, że policjant więcej się musi naszukać żeby
    wyrobić normę.

  • 8. Data: 2015-12-30 20:22:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.12.2015 16:45, J.F. wrote:

    > Az tak to chyba nie. Chyba ze "wypadek spowodowany przez pijanego
    > pasazera".

    No właśnie z tabelek wychodzi, że jednak tak.

    > Jest jest.

    No to zapodaj, bo jak w googlu wpisałem statystyki wypadków to było
    właśnie "wypadki z _udziałem_ nietrzeźwych uczestników"

> [...]
    > Geldstrafe oder eine Freiheitsstrafe sein
    >
    > Lepiej nie miec wypadku z ponad 0.3 promila.

    W ogóle lepiej nie mieć wypadku. Natomiast sytuacja gdzie człowiek który
    po drugiej stronie rzeki byłby trzeżwy jest traktowany gorzej niż jakby
    rzeczywiście spowodował wypadek jest dla mnie kuriozalna.

    Shrek.

  • 9. Data: 2015-12-30 23:05:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 20:22:28 +0100, Shrek napisał(a):

    > No właśnie z tabelek wychodzi, że jednak tak,

    No, tak jawnie to nie wychodzi. Np za rok 2013 -
    nietrzezwi uczestniczyli w 4028 wypadkach.
    W tym spowodowali 3001 wypadkow, w tym z winy kierujacych 2165 (w tym
    rowerzysci 206), a z winy pieszych 776

    Jak widac zapodzialo nam sie 60 pijanych sprawcow, oraz mamy ok 1000
    wypadkow z udzialem, ale niezawinionych przez pijanych.

    Owszem, to moglby byc pijany pasazer, ale na pewno spora czesc to
    uczciwe potraktowanie - pijany uczestniczyl, ale zawinil trzezwy.

    IMO - jakby mieli liczyc i pasazerow, to by im sporo wiecej wyszlo.
    Zazwyczaj to nawet pasazerow nie sprawdzaja.
    Choc niewykluczam, ze w pewnych przypadkach moga sprawdzic i w
    statystyki wpisac.

    > No to zapodaj, bo jak w googlu wpisałem statystyki wypadków to było
    > właśnie "wypadki z _udziałem_ nietrzeźwych uczestników"

    Z tych 2165 wypadkow spowodowanych przez pijanych kierujacych to
    1617 - samochodem osobowym
    206 rowerem,
    153 motorowerem
    105 motocyklem
    43 ciezarowka
    17 rowerem
    2 autobusem

    Pozostaje nieprzeliczona sprawa w ilu przypadkach za winnego uznano
    pijanego ... bo byl pijany.

    > W ogóle lepiej nie mieć wypadku. Natomiast sytuacja gdzie człowiek który
    > po drugiej stronie rzeki byłby trzeżwy jest traktowany gorzej niż jakby
    > rzeczywiście spowodował wypadek jest dla mnie kuriozalna.

    No widzisz, a po drugiej stronie przy 0.3-0.5 promila jak jedzie
    przepisowo to jest trzezwy, a na ma wypadek, to juz nie calkiem.

    J.

  • 10. Data: 2015-12-31 00:41:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie widze zadnego powodu do dyskusji. Kazdy kto ma PJ lub kieruje na drogach
    publicznych innym urzadzeniem niz samochod i motocykl zna zasady. Jesli ich nie
    przestrzega to lamie umowe i musi sie liczyc z konsekwencjami niedotrzymania z
    wlasnej winy. Jak ktos by chcial wyzsze progi to musi zrezygnowac albo z alkoholu
    albo z poruszania sie po drogach.