  • 81. Data: 2009-08-05 09:36:40
    Temat: Re: Super-zoom dla amatora
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Największym problemem jest, jak w trudnych warunkach nie trafi i biega
    > od końca do końca. Wtedy to denerwuje.

    tak , gdyby do takiego przypadku doszlo , a czy dojczie to zalezy
    przede wszystkiem od czujnikow AF w korpusie.
    rprzyznam sie , ze takiego przypadku nie mialem a ronie sporo zdjec w
    zlych warunkach tym obiektywem.

    > I dlatego ktoś, kogo stać może żałować, że nie dopłacił do Canona.

    w moim przypadku ciagle podpinajac ten obiektyw pod korpus mysle z
    zadowoleniem , cale szczescie ze nie kupilem canona.

    mam bardzo proste kryterium oceny rozsadnosci zakupu obiektywu.
    dziele rozdzielczosc obiektywu przez cene.
    tamron jest nie do pobicia i to mi sie sprawdza.

    zdecydowanie najlepszy AF jaki wogole posiadam to obiektyw hybrydy
    leica/panasonic.
    piekielnie szybki , bezszelestny i niezawodny.
    odkad mam taki dobry AF nie mam kompleksu uzywania obiektywu o
    gorszym AF , gdyz wiem ze na razie zaden AF w dslr nie jest rownie
    dobry. No moze nikona zrobil na mnie podobne wrazenie , ale mniejszy
    zakres ogniskowych. Gdyby podszedl jakis proo i z politowaniem
    spojrzal na mojego tamrona zawsze moglbym powiedziec - w domu mam
    lepszy .

    i kolosalna zaleta tamrona - lekki .
    uzywam go jako obiektyw glownie wycieczkowy i ta lekkosc jest
    wspaniala cecha.

    w sumie dosztedlem do zestawu urlopowo-wycieczkowego mieszczacego sie
    w niewielkiej torbie naramiennej
    tamron 17.50 + 70-210 usm , musi wystarczyc.
    ef-s 17-55 + 70-200/2,8 odpadaja ze wzgledu na ciezar a przyrost
    jakosci obrazu nie bylby zauwazalny na obrazie wielkosc monitora .

    > ktoś z mniejszym budżetem nie będzie miał tego dylematu i będzie się
    > cieszył całkiem przyzwoitym Tamronem. I w razie czego będzie ostrzył
    > manualnie, z potwierdzeniem.

    musze Cie zaskoczyc - moj tamron ma najlepiej pracujacy AF wsrod
    kilkunastu obiektywow jakie mam
    wsrod zomow to wogoile inne sie nie umywaja.
    wybaczam mu lekki halas w zamian za ostrosc.
    wole glosno i ostro niz cicho i miekko ;-)

    > Zgadza się, ale dopowiem od razu, że to "winietowanie" jest twarde, OIDP
    > na żadnej ogniskowej nie kryje pełnej klatki, nie da się tego rozjaśnić,
    > trzeba sporo obciąć. Ale jako tymczasowa proteza szerokiego kąta dla FF
    > może przez chwilę posłużyć. Ale raczej nie do slajdów :-)

    do slajdow nie , ale jak piszesz jako kolo ratunkowe do FF mozna
    podpiac i pozniej wyciac czesc.
    tej winiety elektronicznie sie nie usunie , jednak nie pokrywa calosci
    FF.

  • 82. Data: 2009-08-05 10:17:26
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    XX YY wrote:
    > tak , ja sie musialem zarejestrowac , zeby z tej grupy korzystac i to
    > nie koniecznie przez google groups

    No to zrozum wreszcie, że NIE MUSIAŁEŚ.
    A, że to zrobiłeś, to Twoja sprawa ;)
    Nikogo chyba nie interesuje po jakich stronach biegasz i do czego Cię
    tam ZMUSZAJĄ... ;-P

    > masz racje
    > to zenujace
    > na tej grupie zaczyna sie czesto post od " bredzisz" , " trollu " ,
    > albo "glupku" it.p.

    Hmm... a ja natomiast odnotowałem coś innego...
    Że już niejedna osoba na tej grupie ma dość właśnie Twoich postów... :)

    > forma " Mareczku " brzmi nienaturalnie - zgadzam sie , zgadzam sie
    > rowniez ze nie jest taktowna.

    W takim razie gdzie "przepraszam"? :)

    > na winietoo oburzalaem sie o to , ze nie strzela z luku a pisze n.t.
    > fotograficzne
    [...]
    > jesli istnieje taka instytucja jak "google groups "
    [...]
    > to ja sie na tej informacji ze zrodla kompetentego opieram.
    > I co w tym niestosownego?
    [...]
    > gdybym napisal ze mam rozwiazane buty to stweirdzilby ze jestem
    > popier... trollem gdyz obydwa buty sa dobrze zasznurowane.

    Hmmm... po tym powyżej sam już nie wiem, co myśleć na temat Twojej osoby...

    Z jednej strony Twoje błędne pojęcie o tym "jak działa internet"
    (konieczność rejestracji, aby korzystać z usenetu, nazywanie google
    groups instytucją i kompetentnym źródłem itp.) sugerowałoby, że możesz
    być raczej człowiek wiekowy (nie obrażając tu nikogo).

    Z drugiej strony jednak tworzysz mocno niedojrzałe emocjonalnie zdania,
    co sugerowałoby raczej wiek kilkunastu lat.

    No chyba, że powinniśmy połaczyć jedno i drugie - wyjdzie, że jesteś
    stary pryk niezrównoważony emocjonalnie ;-P

    To ostatnie zdanie, to żart oczywiście, bo nie zamierzam Cię obrażać.

    Wyluzuj tylko i zakończ wątek... a może nawet odpocznij od komputera na
    jakiś czas... ;)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 83. Data: 2009-08-05 10:23:36
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > i kolosalna zaleta tamrona - lekki .
    > uzywam go jako obiektyw glownie wycieczkowy i ta lekkosc jest
    > wspaniala cecha.

    Zgoda. Przy okazji ma tą samą średnicę filtra co np. 70-200/4L IS.

    > w sumie dosztedlem do zestawu urlopowo-wycieczkowego mieszczacego sie
    > w niewielkiej torbie naramiennej
    > tamron 17.50 + 70-210 usm , musi wystarczyc.

    Tylko, że w tym długim będzie brakować stabilizacji. Więc w tej cenie
    chyba lepiej EFs 55-250.

    > ef-s 17-55 + 70-200/2,8 odpadaja ze wzgledu na ciezar a przyrost
    > jakosci obrazu nie bylby zauwazalny na obrazie wielkosc monitora .

    Nie no 70-200/2.8L to zdecydowanie nie jest sprzęt na wycieczkę. :-)
    U mnie właśnie w niewielkiej torbie naramiennej mieszczą się:
    c350D, c10-22, c17-55 i c75-300 (myślę nad zmianą tego ostatniego) i
    spokojnie zabieram to na każdy urlop.

    --
    Mirek

  • 84. Data: 2009-08-05 10:42:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tylko, że w tym długim będzie brakować stabilizacji. Więc w tej cenie
    > chyba lepiej EFs 55-250.

    70-210 ma te zalete ze lezy u mnie w torbie, 55-250 te wade , ze lezy
    na polce sklepowej.

    ale masz racje 55-250 bylby rozwiazaniem tylko nie wiem jakie ma
    wlasnosci obrazowe w tej chwili.
    jesli tak dobre jak 17-55 to spoko mozna uzywac.

    70-210 USM nie jest obiektywem o najwyzszej rozdzielczosci , choc
    wystraczajacej.
    Aby ukryc jego slabosci robie resampling o ok 30 -50% i jest dobrze.
    Dobrze w tym sensie ze widac to co dobre , a nie widac tego co zle.

  • 85. Data: 2009-08-05 11:05:19
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > 70-210 ma te zalete ze lezy u mnie w torbie, 55-250 te wade , ze lezy
    > na polce sklepowej.

    A już myślałem, że to w pełni świadomy kompromis, do zmałpowania :-)

> [...]
    > Aby ukryc jego slabosci robie resampling o ok 30 -50% i jest dobrze.
    > Dobrze w tym sensie ze widac to co dobre , a nie widac tego co zle.

    Czyli rozdzielczość słaba ("to co złe"), a co jest dobre?

    --
    Mirek

  • 86. Data: 2009-08-05 11:22:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czyli rozdzielczość słaba ("to co złe"), a co jest dobre?
    >
    > --

    raczej odwrotnie
    zostaje rozdzielczosc , rozmycie ulega " wymazaniu"
    mozesz sie sam przekonac
    zdjecie z duzej odleglosci , ale trzeba zrobic download i powiekszyc
    na 100%
    dokladnie w srodku kadru i w srodku gory widac siedzacego faceta ,
    ale nie mozna rozpoznac twarzy

    na prawo na drodze samochody , nie mozna zobaczyc tablic
    rejestreacyjnych.

    to po resamplingu na ok 50 % chyba.
    bez resamplingu rozdzielczosc obrazu w sensie rozroznialnosci
    szczegolow nie baly istotnie lepsza.

    w sumie obiektyw urlopowy

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#5366
    436429516256130

  • 87. Data: 2009-08-05 11:32:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    XX YY pisze:

    > tak , ja sie musialem zarejestrowac , zeby z tej grupy korzystac i to
    > nie koniecznie przez google groups

    ROTFL

    [ciach]

    > to ja sie na tej informacji ze zrodla kompetentego opieram.

    To jest tak samo "kompetentne" źródło, jak np. licznik prądu w szkole w
    Pcimiu Dolnym jest "kompetentny" w kwestii określenia globalnego zużycia
    energii elektrycznej.

    > I co w tym niestosownego?

    Twoja betoniczna ignorancja.

  • 88. Data: 2009-08-05 12:03:40
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > w sumie obiektyw urlopowy
    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#5366
    436429516256130

    Nie no, do takich zdjęć to każdy obiektyw będzie dobry (panorama,
    statyw, przymknięty obiektyw). :-)
    Ja szukam czegoś z ładnym (niekoniecznie największym) rozmyciem tła,
    jednocześnie ostrego i małego. Na razie na placu boju zostają EF
    70-200/4L IS i EFs 55-250 IS. Jeden duży i drogi, drugi trochę
    plastikowy i EFs. Myślałem, że wymyśliłeś coś pośredniego.

    --
    Mirek

  • 89. Data: 2009-08-05 12:15:59
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
    >
    >To jest tak samo "kompetentne" źródło, jak np. licznik prądu w szkole w
    >Pcimiu Dolnym jest "kompetentny" w kwestii określenia globalnego zużycia

    a Ty co, testosteronu masz za duzo we krwi?

  • 90. Data: 2009-08-05 12:27:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 5 Aug., 14:03, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > 70-200/4L IS i EFs 55-250 IS. Jeden duży i drogi, drugi trochę
    > plastikowy i EFs. Myślałem, że wymyśliłeś coś pośredniego.

    z reki bez statywu .
    to nie bylo zdjecie do oceny ze tak powiem przydatnoci ogolnej
    obiektywu tylko pokazanie mniej wiecej granic jego rozdzielczosci.
    mysle ze 70-210 usm plasuje sie jakoscia rysunku pomiedzy 70-200/4 a
    tym 55-250.

    jesli bylbys rzeczywiscie zainteresowany zakupem czegos w tym zakresie
    to moge odszukac pare zdjec miarodajnych ze tak powiem dla oceny
    jakosci rysunku tego obiektywu w skali 100%
    albo tez zrobic pare fotek testowych.
    Co Cie interesuje?