  • 11. Data: 2010-04-08 09:37:18
    Temat: Re: Sumatory TV-SAT
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Robert_J pisze:

    > I niby wzmacniacz bez zasilania dawał Ci lepszy odbiór? Raczej
    > postawiłbym tezę, że syf mógł być mniejszy, zamiast przesterowania
    > pojawił się tylko szum, co subiektywnie dawało poczucie "polepszenia" ;-)))

    w typowych antenach wzmacniacz bez zasilania tłumi, więc obrazu może nie
    być wcale. z tych co znam to televes daje wzmacniacze, które bez
    zasilania działają jako symetryzator.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 12. Data: 2010-04-08 10:00:38
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > w typowych antenach wzmacniacz bez zasilania tłumi, więc
    > obrazu może nie być wcale.

    Dlatego ośmieliłem się zakwestionować to, co Kolega napisał
    ;-)). A jemu jeszcze się nawet polepszało ;-)).

    > ...z tych co znam to televes daje wzmacniacze, które bez
    > zasilania działają jako symetryzator.

    Szczerze mówiąc nie spotkałem takich, ale nie używam akurat
    Televesa ;-)). Możliwe ze robią takie coś...

  • 13. Data: 2010-04-08 14:12:41
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał:

    > Człowieku, 70-te lata ub. wieku już dawno za nami ;-). Teraz
    > przejeżdżający za oknem komarek lub jawka nie powoduje girlandów na
    > ekranie... Kabel symetryczny, wrażliwy właśnie na zewnętrzne zakłócenia,
    > raczej wyszedł z użycia w takich instalacjach. Przy prawidłowo wykonanej
    > instalacji praktycznie nic do kabla nie powinno wnikać.

    Człowieku! Przestań udawać mądrego i poducz się. Kto pisał o kablu
    symetrycznym? Do "prawidłowo wykonanej instalacji". Masz na myśli kabel
    koncentryczny? I, że nie powinno wnikać? A jednak wnika.

    > To nie kwestia wzmocnienia a raczej max. poziomu wyjściowego...

    A od czego tenże poziom zależy? Nie jest to przypadkiem:

    Uwej * wzmocnienie?

    > I niby wzmacniacz bez zasilania dawał Ci lepszy odbiór?

    Nie rozumiesz o czym piszesz, a wymądrzasz się. Po wyłączeniu zasilacza
    napięcie zasilające wzmacniacz nie znika natychmiast, lecz na skutek
    obecności kondensatora elektrolitycznego powoli spada. I przy pewnej jego
    wartości przez moment uzyskiwałem dobry odbiór. Rozumiesz w czym rzecz?
    Wątpię. Najlepiej udawać znawcę nie mając podstawowej wiedzy.

    Remek

  • 14. Data: 2010-04-08 15:39:53
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Człowieku! Przestań udawać mądrego i poducz się.

    Nie zauważyłeś sarkazmu w mojej wypowiedzi? Musisz być
    bardzo poważnym człowiekiem ;-)))

    > Kto pisał o kablu symetrycznym? Do "prawidłowo wykonanej
    > instalacji".

    Podałem kabel symetryczny jako podatny na wnikanie zakłóceń.

    > I, że nie powinno wnikać? A jednak wnika.

    Zastosuj dobry kabel, a nie za 20 gr/m, z ekranem o
    skuteczności 50-60 dB :-))

    > A od czego tenże poziom zależy? Nie jest to przypadkiem:
    > Uwej * wzmocnienie?

    Po pierwsze jeśli już przytaczasz wzór to raczej Uwej PLUS
    wzmocnienie, a nie RAZY ;-). To może jeszcze zrozumiesz.
    Natomiast widzę że obce jest Ci pojęcie max. poziomu
    wyjściowego wzmacniacza RF :-). Powyżej tego poziomu
    wzmacniacz po prostu zostaje przesterowany. I poziom ten nie
    zależy (w skrócie) od wzmocnienia wzmacniacza, a raczej od
    typu i jakości elementów...

    > Nie rozumiesz o czym piszesz, a wymądrzasz się.

    Mam wrażenie że jest odwrotnie ;-). Tzn. może Ty się nie
    wymądrzasz, ale też i nie rozumiesz o czym piszesz...

> [...]
    > elektrolitycznego powoli spada. I przy pewnej jego
    > wartości przez moment uzyskiwałem dobry odbiór. Rozumiesz

    Tak, rozumiem. Tylko zauważ że zasilanie wzmacniacza niższym
    napięciem mocno zmienia jego parametry, charakterystykę itd.
    Chociaż w przypadku przedwzmacniacza z puszki, pracującego z
    jednym lub max kilkoma kanałami, na jednym tranzystorku, za
    dużo się nie zmieni. Po prostu lekko spadnie jego
    wzmocnienie i całkiem prawdopodobne że akurat trafisz w
    lepszy odbiór... Osobiście uważam że lepszym rozwiązaniem
    jest po prostu dobranie odpowiedniego niż kombinacje z
    napięciem :-).

    > Najlepiej udawać znawcę nie mając podstawowej wiedzy.

    Po czym wnosisz że nie mam wiedzy?

  • 15. Data: 2010-04-09 21:48:35
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał:

    > Po pierwsze jeśli już przytaczasz wzór to raczej Uwej PLUS wzmocnienie, a
    > nie RAZY ;-).

    Poważnie? Osłabiasz mnie. Sprawdź to lepiej w podręcznikach.

> [...]
    > na jednym tranzystorku, za dużo się nie zmieni. Po prostu lekko spadnie
    > jego wzmocnienie i całkiem prawdopodobne że akurat trafisz w lepszy

    Tak. Opisałem konkretny przypadek, spodziewając się, że może podobnie
    zachowa się wzmacniacz w przypadku autora wątku. Wcale tak być nie musi, bo
    są różne rozwiązania i przewidywalność zachowania wzmacniacza jest na bardzo
    niskim poziomie.

    ? Osobiście uważam że lepszym rozwiązaniem
    > jest po prostu dobranie odpowiedniego niż kombinacje z napięciem :-).

    Też tak uważam, ale... Diagnoza się przyda do wnioskowania. Nie zawsze w
    sklepie kupisz odpowiedni wzmacniacz, a i nie zawsze to co jest na nim
    napisane będzie zgodne z prawdą. Racjonalne to może być w przypadku serwisu
    anten, który ma "w torbie" kilkanaście sztuk. Poza tym jeśli moje
    rozwiązanie pozwoliło mi uniknąć dachowej wspinaczki, rozhermetyzowywania
    puszki itd. to swoje rozwiązanie uważam za lepsze.

    Pozdrawiam Remek