    From: "Remek" <r...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Sumatory TV-SAT
    Date: Fri, 9 Apr 2010 23:48:35 +0200

    Użytkownik "Robert_J" napisał:

    > Po pierwsze jeśli już przytaczasz wzór to raczej Uwej PLUS wzmocnienie, a
    > nie RAZY ;-).

    Poważnie? Osłabiasz mnie. Sprawdź to lepiej w podręcznikach.

    > Tak, rozumiem. Tylko zauważ że zasilanie wzmacniacza niższym napięciem
    > mocno zmienia jego parametry, charakterystykę itd. Chociaż w przypadku
    > przedwzmacniacza z puszki, pracującego z jednym lub max kilkoma kanałami,
    > na jednym tranzystorku, za dużo się nie zmieni. Po prostu lekko spadnie
    > jego wzmocnienie i całkiem prawdopodobne że akurat trafisz w lepszy
    > odbiór...

    Tak. Opisałem konkretny przypadek, spodziewając się, że może podobnie
    zachowa się wzmacniacz w przypadku autora wątku. Wcale tak być nie musi, bo
    są różne rozwiązania i przewidywalność zachowania wzmacniacza jest na bardzo
    niskim poziomie.

    ? Osobiście uważam że lepszym rozwiązaniem
    > jest po prostu dobranie odpowiedniego niż kombinacje z napięciem :-).

    Też tak uważam, ale... Diagnoza się przyda do wnioskowania. Nie zawsze w
    sklepie kupisz odpowiedni wzmacniacz, a i nie zawsze to co jest na nim
    napisane będzie zgodne z prawdą. Racjonalne to może być w przypadku serwisu
    anten, który ma "w torbie" kilkanaście sztuk. Poza tym jeśli moje
    rozwiązanie pozwoliło mi uniknąć dachowej wspinaczki, rozhermetyzowywania
    puszki itd. to swoje rozwiązanie uważam za lepsze.

    Pozdrawiam Remek