eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingStruktura do przydzielania numerków
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2015-12-06 19:47:03
    Temat: Re: Struktura do przydzielania numerków
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2015-12-06 o 17:26, bartekltg pisze:
    > Czasowo jest gorsze.
    > Pamięćiowo najprawdopoobnij też (ile na raz okien będzie otwartych?),
    > a te dodatkowe 32 bity chyba nie są takim wqielkim narzutem, skoro
    > jadna liczba przyopada na okno (bardziej skomplikowaną strukturę).

    Jak to dokładnie będzie wyglądało? Przypuśćmy że mamy tablicę 256
    wartości uint32_t, na razie pustą. Poza tym jedną liczbę oznaczającą
    numer uchwytu do pobrania, gdy nic nie będzie w kolejce. Na początku ta
    liczba jest 0, potem 1,2..99. zwalniamy 5, potem 2, potem 7.
    W kolejce jest 5,2,7 w takiej kolejności, nie koniecznie kolejności
    wzrastających id. Allokujemy: bierzemy 5, itd. aż gdy kolejka będzie
    pusta to bierzemy 100 ?


  • 22. Data: 2015-12-07 01:05:49
    Temat: Re: Struktura do przydzielania numerków
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2015-12-06 o 17:26, bartekltg pisze:
    > Czasowo jest gorsze.
    > Pamięćiowo najprawdopoobnij też (ile na raz okien będzie otwartych?),
    > a te dodatkowe 32 bity chyba nie są takim wqielkim narzutem, skoro
    > jadna liczba przyopada na okno (bardziej skomplikowaną strukturę).
    >
    > Nie mówiąc o tym, że trudniejsze do napsiania;-)

    A to za to bardzo proste:
    yAllocFifo::yAllocFifo(const uint32_t base, const uint32_t count)
    {
    alloc_base = base;
    alloc_count = count;
    sentinel = base + count;
    nextNumber = base;
    }

    uint32_t yAllocFifo::getNumber()
    {
    if (fifo.canPop()) return fifo.pop();
    else
    {
    if (nextNumber >= sentinel) throw exception("no more nmbers");
    nextNumber++;
    return nextNumber-1;
    }
    return 0;
    }

    void yAllocFifo::releaseNumber(uint32_t number)
    {
    if (number < alloc_base)
    throw exception("releaseNumber: bad number, too small");
    if (number - alloc_base >= alloc_count)
    throw exception("releaseNumber: bad number, too big");
    fifo.push(number);
    }


    tylko nie sprawdza nic przy release, np. gdy zwalniamy już zwolnione to
    wtedy doda dwa razy, albo zwalniamy zupełnie inny numer, którego nie
    wzięliśmy.


  • 23. Data: 2015-12-07 03:09:01
    Temat: Re: Struktura do przydzielania numerków
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 06.12.2015 19:47, Borneq wrote:
    > W dniu 2015-12-06 o 17:26, bartekltg pisze:
    >> Czasowo jest gorsze.
    >> Pamięćiowo najprawdopoobnij też (ile na raz okien będzie otwartych?),
    >> a te dodatkowe 32 bity chyba nie są takim wqielkim narzutem, skoro
    >> jadna liczba przyopada na okno (bardziej skomplikowaną strukturę).
    >
    > Jak to dokładnie będzie wyglądało? Przypuśćmy że mamy tablicę 256
    > wartości uint32_t, na razie pustą. Poza tym jedną liczbę oznaczającą
    > numer uchwytu do pobrania, gdy nic nie będzie w kolejce. Na początku ta
    > liczba jest 0, potem 1,2..99. zwalniamy 5, potem 2, potem 7.
    > W kolejce jest 5,2,7 w takiej kolejności, nie koniecznie kolejności
    > wzrastających id. Allokujemy: bierzemy 5, itd. aż gdy kolejka będzie
    > pusta to bierzemy 100 ?

    class numerkomat{
    uint32_t nastepny_numrek;
    stack<numerek> data;
    public:
    numerkomat();
    void numerek daj_numetek(){
    zwroc_numerek( numerek x) {

    };

    numerek numerkomat::daj_numetek(){
    if (data.empty()) napelnij_numerkami( nastepny_numerek*2);
    numerek wyn = data.top();
    data.pop();
    return wyn;
    }

    void numerek numerkomat::zwroc_numerek(numerek x ){
    {
    data.push(x);
    }


    numerkomat::numerkomat()
    {
    napelnij_numerkami(100); //magiczna liczba, poprawić
    }

    void numerkomat:: napelnij_numerkami( numerek do_ilu )
    {
    for (numerek n = nast_numerek; n != do_ilu; n++)
    {
    data.push(n);
    }
    }


    Dziel problem na poziomy. Powyżej masz klasę, która przydziela
    numerki (nietestowana, szkicowana na kolanie). Tu używa std:stack.
    W 20s podmienisz to na std:queue lub własną kalsę będącą cyklicznym
    buforem zbudowanym na vectro (co jest drugim, zupełnie niezależnym
    i niekoniecznie potrzebnym zadaniem).

    Pewnie warto by też klasę numerek napisać tak, aby była niekopiowalna,
    i tego typu obekty produkować tylko wewnętrz numerkomatu.
    Trzeba by wtedy zmienić implementacje i wywołanie napelnij_numerkami,
    ale za to użytkownik nie strzeli sobie w stopę tak łatwo, np zwracajkąc
    ręcznie wpisaną liczbę.

    pzdr
    bartekltg


  • 24. Data: 2015-12-07 03:13:19
    Temat: Re: Struktura do przydzielania numerków
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 07.12.2015 01:05, Borneq wrote:
    > W dniu 2015-12-06 o 17:26, bartekltg pisze:
    >> Czasowo jest gorsze.
    >> Pamięćiowo najprawdopoobnij też (ile na raz okien będzie otwartych?),
    >> a te dodatkowe 32 bity chyba nie są takim wqielkim narzutem, skoro
    >> jadna liczba przyopada na okno (bardziej skomplikowaną strukturę).
    >>
    >> Nie mówiąc o tym, że trudniejsze do napsiania;-)
    >
    > A to za to bardzo proste:
    > yAllocFifo::yAllocFifo(const uint32_t base, const uint32_t count)
    > {
    > alloc_base = base;
    > alloc_count = count;
    > sentinel = base + count;
    > nextNumber = base;
    > }
    >
    > uint32_t yAllocFifo::getNumber()
    > {
    > if (fifo.canPop()) return fifo.pop();
    > else
    > {
    > if (nextNumber >= sentinel) throw exception("no more nmbers");
    > nextNumber++;
    > return nextNumber-1;
    > }
    > return 0;
    > }
    >
    > void yAllocFifo::releaseNumber(uint32_t number)
    > {
    > if (number < alloc_base)
    > throw exception("releaseNumber: bad number, too small");
    > if (number - alloc_base >= alloc_count)
    > throw exception("releaseNumber: bad number, too big");
    > fifo.push(number);
    > }
    >
    >
    > tylko nie sprawdza nic przy release, np. gdy zwalniamy już zwolnione to
    > wtedy doda dwa razy, albo zwalniamy zupełnie inny numer, którego nie
    > wzięliśmy.

    A dlaczego chcesz wolnić coś już zwolnionego?

    Numerek powiązany jest z czasem życia okna. pobiera
    się w konstruktorze, uwalnia w destruktorze.
    Jak uwolnił, to już go nie ma i dośc ciężko, żęby go niszczona drugi
    raz.

    Jak się bardzo obawiasz, że w kodzie może jadnak taka sytuacja występić,
    zamiast szybkiego kontenera, który ma to gdiześ (stack, queue, ręczna
    kolejna) wstaw tam tesotwo std::(unordered)set i sprawdzaj przy
    oddawaniu, czy zwracanego obiektu już nie ma. Jak jest, podnosi
    alarm i zatrzymuje debugger.

    pzdr
    bartekltg



  • 25. Data: 2015-12-07 10:31:09
    Temat: Re: Struktura do przydzielania numerków
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2015-12-07 o 03:09, bartekltg pisze:
    > void numerkomat:: napelnij_numerkami( numerek do_ilu )
    > {
    > for (numerek n = nast_numerek; n != do_ilu; n++)
    > {
    > data.push(n);
    > }
    > }

    Trochę się różni, bo ja w kolejce w yAllocFifo trzymałem te, które
    zostawały zwolnione, a tu mamy napełnianie nowymi.
    Jeśli chodzi o std:queue to jakie ma właściwości oprócz dwóch
    wskaźników? czy samoczynnie się powiększa? odporność na wątki?

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: