-
1. Data: 2015-11-29 18:34:49
Temat: technologia do komunikacji przez stronke
Od: fir <p...@g...com>
jak abylaby najlepsza/najprostsza technologia do napisania apki ktora pozwalalaby dwu
lub wiecej osobom grac lub w inny sposob komunikowac sie rpzez stronke www na ktora
zainteresowane osoby wejdą?
w sumie taka stronka do komunikacji jest np forum - ale chialabym by umozliwialo to
nie tylko wymienianie wpsisow ale tez czytalo gesty myszy wyswiatlalo grafike.. nie
jestem na dany moment pewien czy zwykly html/js to latwo umozliwia..
?
jak takie cos zrobic?
-
2. Data: 2015-11-29 18:37:06
Temat: Re: technologia do komunikacji przez stronke
Od: platformowe głupki <N...@g...pl>
nie jestem kompetenty, ale to co napisałeś to zawierają różne reklamy
języka java... następny sukces po C#...
-
3. Data: 2015-11-29 19:47:26
Temat: Re: technologia do komunikacji przez stronke
Od: Robert Winkler <n...@n...org>
W dniu 29.11.2015 o 18:34, fir pisze:
> jak abylaby najlepsza/najprostsza technologia do napisania apki ktora pozwalalaby
dwu lub wiecej osobom grac lub w inny sposob komunikowac sie rpzez stronke www na
ktora zainteresowane osoby wejdą?
> w sumie taka stronka do komunikacji jest np forum - ale chialabym by umozliwialo to
nie tylko wymienianie wpsisow ale tez czytalo gesty myszy wyswiatlalo grafike.. nie
jestem na dany moment pewien czy zwykly html/js to latwo umozliwia..
>
> ?
> jak takie cos zrobic?
>
Istnieją 4 sposoby na komunikacje:
1. Aplikacje co chwile odpytuje serwer czy ma dla niej jakieś nowe dane.
2. Long-Pooling.
3. Server-Sent Events.
4. WebSockets
Pierwszy i drugi sposób działa wszędzie.
Pozostałe dwa obsługiwane są tylko przez cześć przeglądarek.
Mogą być tez zablokowane przez stare serwery proxy i routery,
ale gdy działają to oferują najmniejsze opóźnienia
i najmniej obciążają serwer WWW.
Jeśli chcesz zobaczyć jak napisać taką grę
to na githubie znajdziesz źródła ShootR
https://github.com/ntaylormullen/shootr
Masz tam też odwołanie to EngGate
frameworka ułatwiającego pisanie gier w oparciu o HTML5
https://github.com/ntaylormullen/endgate
Na koniec jeszcze SignalR, czyli biblioteka
opakowująca wszystkie 4, wspomniane wcześniej, sposoby komunikacji
https://github.com/SignalR/SignalR
--
Robert
-
4. Data: 2015-11-29 22:39:01
Temat: Re: technologia do komunikacji przez stronke
Od: fir <p...@g...com>
W dniu niedziela, 29 listopada 2015 19:47:22 UTC+1 użytkownik Robert Winkler napisał:
> W dniu 29.11.2015 o 18:34, fir pisze:
> > jak abylaby najlepsza/najprostsza technologia do napisania apki ktora pozwalalaby
dwu lub wiecej osobom grac lub w inny sposob komunikowac sie rpzez stronke www na
ktora zainteresowane osoby wejdą?
> > w sumie taka stronka do komunikacji jest np forum - ale chialabym by umozliwialo
to nie tylko wymienianie wpsisow ale tez czytalo gesty myszy wyswiatlalo grafike..
nie jestem na dany moment pewien czy zwykly html/js to latwo umozliwia..
> >
> > ?
> > jak takie cos zrobic?
> >
>
> Istnieją 4 sposoby na komunikacje:
>
> 1. Aplikacje co chwile odpytuje serwer czy ma dla niej jakieś nowe dane.
> 2. Long-Pooling.
> 3. Server-Sent Events.
> 4. WebSockets
>
> Pierwszy i drugi sposób działa wszędzie.
> Pozostałe dwa obsługiwane są tylko przez cześć przeglądarek.
> Mogą być tez zablokowane przez stare serwery proxy i routery,
> ale gdy działają to oferują najmniejsze opóźnienia
> i najmniej obciążają serwer WWW.
>
> Jeśli chcesz zobaczyć jak napisać taką grę
> to na githubie znajdziesz źródła ShootR
> https://github.com/ntaylormullen/shootr
>
> Masz tam też odwołanie to EngGate
> frameworka ułatwiającego pisanie gier w oparciu o HTML5
> https://github.com/ntaylormullen/endgate
>
> Na koniec jeszcze SignalR, czyli biblioteka
> opakowująca wszystkie 4, wspomniane wcześniej, sposoby komunikacji
> https://github.com/SignalR/SignalR
>
a da sie to zrobic wogole bez 'kodu po stronie serwera' (tak jak ja robie tylko htmle
i pliki resoursów) ? (i co to wogole jest kod po stronie serwera)
-
5. Data: 2015-11-29 22:52:50
Temat: Re: technologia do komunikacji przez stronke
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
fir <p...@g...com> napisał(a)
> a da sie to zrobic wogole bez 'kodu po stronie serwera'
IMHO, nie.
>[...] i co to wogole jest kod po stronie serwera?
Do komunikacji pomiedzy przeglądarkami.
--
Tomek
-
6. Data: 2015-11-30 12:31:27
Temat: Re: technologia do komunikacji przez stronke
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Sunday, November 29, 2015 at 7:47:22 PM UTC+1, Robert Winkler wrote:
> W dniu 29.11.2015 o 18:34, fir pisze:
> > jak abylaby najlepsza/najprostsza technologia do napisania apki ktora pozwalalaby
dwu lub wiecej osobom grac lub w inny sposob komunikowac sie rpzez stronke www na
ktora zainteresowane osoby wejdą?
> > w sumie taka stronka do komunikacji jest np forum - ale chialabym by umozliwialo
to nie tylko wymienianie wpsisow ale tez czytalo gesty myszy wyswiatlalo grafike..
nie jestem na dany moment pewien czy zwykly html/js to latwo umozliwia..
> >
> > ?
> > jak takie cos zrobic?
> >
>
> Istnieją 4 sposoby na komunikacje:
>
> 1. Aplikacje co chwile odpytuje serwer czy ma dla niej jakieś nowe dane.
> 2. Long-Pooling.
> 3. Server-Sent Events.
> 4. WebSockets
5. Flash
6. Applety Javy
7. Inne pluginy
Ja bym wybrał 1 lub 6.
Pozdrawiam
-
7. Data: 2015-12-10 11:24:05
Temat: Re: technologia do komunikacji przez stronke
Od: szemrany <s...@o...off>
On Mon, 30 Nov 2015 03:31:27 -0800 (PST), M.M. wrote:
>> Istnieją 4 sposoby na komunikacje:
>>
>> 1. Aplikacje co chwile odpytuje serwer czy ma dla niej jakieś nowe dane.
>> 2. Long-Pooling.
>> 3. Server-Sent Events.
>> 4. WebSockets
> 5. Flash
> 6. Applety Javy
> 7. Inne pluginy
>
> Ja bym wybrał 1 lub 6.
W świecie w którym aplety javy przestają być wspierane:
http://www.dobreprogramy.pl/Koniec-wsparcia-wtyczek-
w-Firefoksie-zostal-wyznaczony.-Nie-bedzie-to-jednak
-koniec-Flasha,News,67170.html
a Flash da się już zastąpić HTML5 + CSS + JS, polecanie tych rozwiązań jest
...niegrzeczne ;-)
--
howgh
szemrany
"Trzeba z żywymi naprzód iść, po życie sięgać nowe,
a nie w uwiędłych laurów liść z uporem stroić głowę"
-
8. Data: 2015-12-10 12:21:52
Temat: Re: technologia do komunikacji przez stronke
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Thursday, December 10, 2015 at 11:24:15 AM UTC+1, szemrany wrote:
> On Mon, 30 Nov 2015 03:31:27 -0800 (PST), M.M. wrote:
>
> >> Istnieją 4 sposoby na komunikacje:
> >>
> >> 1. Aplikacje co chwile odpytuje serwer czy ma dla niej jakieś nowe dane.
> >> 2. Long-Pooling.
> >> 3. Server-Sent Events.
> >> 4. WebSockets
> > 5. Flash
> > 6. Applety Javy
> > 7. Inne pluginy
> >
> > Ja bym wybrał 1 lub 6.
>
> W świecie w którym aplety javy przestają być wspierane:
>
> http://www.dobreprogramy.pl/Koniec-wsparcia-wtyczek-
w-Firefoksie-zostal-wyznaczony.-Nie-bedzie-to-jednak
-koniec-Flasha,News,67170.html
>
> a Flash da się już zastąpić HTML5 + CSS + JS, polecanie tych rozwiązań jest
> ...niegrzeczne ;-)
Moje działają ;-)
Pozdrawiam
-
9. Data: 2015-12-13 13:13:33
Temat: Re: technologia do komunikacji przez stronke
Od: fir <p...@g...com>
> W świecie w którym aplety javy przestają być wspierane
> a Flash
Osttanio natknalem sie na tą sama kwestie
Z jednej strony ja nigdy fanem tego powyzej nie bylem (co wiecej ostatnio przez te
nachalne aktualicacje (java 8 aktualizacja 66 what the hell) znielubilem oba, co
wiecej jakis czas temu aktualizujac jave na xp wyskoczylo ostrzezenie ze xp jest not
supported (mimo ze jednak dzialalo) co sklonilo mnie do mysli jesli tak ((bo warto
zauwazyc realnie mamy juz jakies wojny na support a sa to wojny nie tylko miedzy
tworcami ale tez wojny z userami)) to fuck java (woje xp niz jave ;-) (sporo osob
moglo mniej lub wiecej pomyslec podobnie i java i flash pomogly sobie tym unsupportem
i prznechalnymi aktualizacjami wykopac grób)
jednakże jak dla mnie wlasciwie niesupportowanie jakiejkolwiek technologii
która ma jakas tam baze programów nie jest dobre co tu mówic.. ogolenie wiec taki
stop supportu javy czy flasha oceniam chyba jednak troche negatywnie.. wziawszy
jeszcze pod uwage to ze o ile wiem obecna technologia html5 czy co tam nie pozwala
zrobic do konca tego co mozna bylo zrobic w javie (np napisac duzy i ładny czat czy
cos w tym stylu (w sumie nie jestem pewien czy nie pozwala, o ile nawet niektore
technologie pozwalaja to te czaty co widuje zawsze wygladaja brzydko bo maja jakis
problem ze skalowaniem w zaleznosci od
rozmiarów viewportu i zawsze jest to kiszka
gdy natywne klianty daja rade) (wogole w sumie mozna zauwazyc ze obecnej technologi
aplikacji na www (nawet facebuk i inne tego typu rzeczy) daleko do doskonalosci
raczej jest to ciagle przedpotopowa kicha (ale jak mniemam to sie zmieni, jesli
mialbym sie czegos spodziewac po nastepnych 10ciu czy 15 latach to wlasnie tego, apki
na www zaczna wygladac i dzialac lepiej)