  • 1. Data: 2011-04-08 11:04:03
    Temat: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Panowie, wątek trochę humorystyczny, bo po prostu śmiać się chce..

    Wczoraj na trasie, tydzień po odbiorze auta od początku praktycznie
    było słuchać stuki dochodzące gdzieś z okolic bloku. na wszelki
    wypadek przed jazda sprawdziłem sobie poziomy płynów, olej świeżo
    zalany, płyn chłodniczy w normie, filtry nowe. Po przejechaniu 5km
    auto zgasło. Samo zgaszenie poprzedzone było nagłym spadkiem mocy bez
    żadnych podejrzanych odgłosów. Otwieram masę i stwierdzam, że płyn
    chłodniczy wyparował ;) jestem pewny, ze nie wymieszał się z olejem,
    bo dymiłoby w sposób charakterystyczny jak bo uszczelka poszła nie ?
    żadnych śladów wycieku nie zaobserwowałem, myślę jednak, że doszło do
    wycieku ale cholera wie gdzie ;)

    Co się mogło stać ? jakby się silnik zatarł w związku z tym brakiem
    cieczy chłodzącej to by nawet nie był w stanie kręcić nie ? z drugiej
    strony rozrząd mógł się przestawić prawda bo ktoś spartolił sprawę.
    Mam nagranie z dźwiękiem tego silnika przed awarią i spróbuję je
    wrzucić w sieć to może na podstawie dźwięku podpowiecie nieco.

  • 2. Data: 2011-04-08 11:07:17
    Temat: Re: Strucel powraca - problem z firmową megane ;)
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    UPG poszla i zalało jeden cylinder pod cisnieniem ukladu chlodzacego? tylko
    nie wiem skad stuki

  • 3. Data: 2011-04-08 11:13:13
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 8 Kwi, 11:07, Michał Gut <m...@w...pl>
    wrote:
    > UPG poszla i zala o jeden cylinder pod cisnieniem ukladu chlodzacego? tylko
    > nie wiem skad stuki

    Jakby UPG poszła to by olej miał zmieniona barwę a wygląda jak świeżo
    zalany... chyba że się mylę.

  • 4. Data: 2011-04-08 11:21:14
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Jakby UPG poszła to by olej miał zmieniona barwę a wygląda jak świeżo
    zalany... chyba że się mylę.

    nie
    nie musialo pojsc do kanalu olejowego - moglo prosto na cylinder. juz tak
    kiedys mialem ze po oleju nie bylo widac nic a woda lala sie do jednego
    cylindra i po uruchomieniu silnika mialem chmure pary wodnej + prace na 3
    cylindrach w porywach do 4.

  • 5. Data: 2011-04-08 12:31:31
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 08/04/2011 10:04, Mateusz wrote:
> [...]
    > Mam nagranie z dźwiękiem tego silnika przed awarią i spróbuję je
    > wrzucić w sieć to może na podstawie dźwięku podpowiecie nieco.

    Przepraszam jeśli głupio pytam, ale po cholerę ty się tym przejmujesz?
    Skoro to samochód firmowy, to zostaw w firmie i niech narpawiają.
    Komputer też sam w domu naprawiasz, kiedy w biurze siądzie?

    Kamil

  • 6. Data: 2011-04-08 12:35:45
    Od: "MZ" <mmzz@[wywal.to]op.pl>

> [...]
    > kiedys mialem ze po oleju nie bylo widac nic a woda lala sie do jednego
    > cylindra i po uruchomieniu silnika mialem chmure pary wodnej + prace na 3
    Z tego co pamiętam to jak po wydmuchaniu uszczelki płyn zaczął się dostawać
    do cylindra to na dwupasmówce bali się nas wyprzedzać. Nic nie było widać.
    Myślę, że zauważyłby, że stawia zasłonę dymną - chyba, że wyciek/przeciek
    jest jeszcze niewielki...
    MZ

  • 7. Data: 2011-04-08 12:47:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > Przepraszam jeśli głupio pytam, ale po cholerę ty się tym
    > przejmujesz? Skoro to samochód firmowy, to zostaw w firmie i
    > niech narpawiają.

    Tak jest, przeczytaj tylko warunki assistance i domagaj sie
    zastepczego, o ile przysluguje.

    A ze sie zepsul .. F16 tez sie psuja, "kazdy nowy sprzet sie psuje,
    to jest zgodne z nauka, krzywa Wannowa" :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-04-08 12:57:34
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 08/04/2011 11:47, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > A ze sie zepsul .. F16 tez sie psuja, "kazdy nowy sprzet sie psuje, to
    > jest zgodne z nauka, krzywa Wannowa" :-)

    Nie chodzi mi o warunki assistance, tylko o posiadacza samochodu.
    Samchód firmowy to jest narzędzie pracy, takie samo jak komputer w
    biurze czy telefon. Pytasz na grupach komputerowych jak wymienić dysk,
    czy dzwonisz do szefa i niech się martwi?

    Kamil

  • 9. Data: 2011-04-08 13:11:59
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Samchód firmowy to jest narzędzie pracy, takie samo jak komputer w
    > biurze czy telefon. Pytasz na grupach komputerowych jak wymienić dysk,
    > czy dzwonisz do szefa i niech się martwi?
    > Kamil
    Z moich doświadczeń wynika, że:
    1) ambitni interesują się problemem w pracy i starają się go rozwiązać.
    2) pozostali tracą pracę, albo jakiś czas jeszcze widzą niezadowolona minę
    szefa,

    Najbardziej cenię jednak efektywnych.
    Szybko żądają innego samochodu od szefa i jeszcze tego samego dnia zarabiają
    z wdzięczności dla niego 10 000 zł dla firmy.
    S.

  • 10. Data: 2011-04-08 14:12:56
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 08/04/2011 12:11, Sylwester Łazar wrote:
> [...]
    > Szybko żądają innego samochodu od szefa i jeszcze tego samego dnia zarabiają
    > z wdzięczności dla niego 10 000 zł dla firmy.

    Jest jeszcze typ 4 - jeleni, w których zakresie obowiązków leży A i B,
    robią też C i D trzęsąc tyłkiem o posadę, a po godzinach podrzucają
    szefa żonę na wywiadówkę w szkole. ;)

    Kamil