  • 1. Data: 2011-09-26 07:11:44
    Temat: Strony dla mobilnych przeglądarek - czym to testować?
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    Witam

    Taki mały problemik jak w temacie - czym mianowicie testować wersje dla
    małych ekranów?

    Teoretycznie Epiphany z ekranikiem zmniejszonym do żądanej wartości
    wyświetli tak samo jak przeglądarki na jajofonie czy androidzie... tyle
    że Epiphany nie pozwoli mi na zmniejszenie okna do np. 320x480 :(

    Że nie wspomnę o max-width i max-device-width...

    Na razie ratuję się przeglądarką z Mileny (taki webkit opakowany w
    najprostszy browser w C) bo tam sobie mogę okno zmniejszyć jak chcę, ale
    nie jest to specjalnie wygodne (nie ma klawiszologii na 'odśwież').

    Tak przy okazji - mam Operę Mobile 10 na "tablecie" (cudzysłów
    zamierzony, to jest chińskie urządzenie tabletopodobne z WinCE na
    pokładzie)... i żadne czary nie pomagają na to żeby uprzejmie stronę
    renderowała w 800px szerokości (tak jak ma ekran) a nie 840... to tylko u
    mnie tak jest czy ten model tak ma?

    Pozdrawiam
    ethanak
    --
    http:/milena.polip.com

  • 2. Data: 2011-09-26 07:51:09
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    http://www.opera.com/mobile/demo/

    > Teoretycznie Epiphany z ekranikiem zmniejszonym do żądanej wartości
    > wyświetli tak samo jak przeglądarki na jajofonie czy androidzie... tyle
    > że Epiphany nie pozwoli mi na zmniejszenie okna do np. 320x480 :(

    Iframe i masz okno jakie chcesz.

    --
    Robert Kusmierz
    www.travel.zamosc.pl | Zamość - Miasto Idealne dla turysty

  • 3. Data: 2011-09-26 09:56:52
    Od: "tomek" <s...@w...xxx.pl>

    Użytkownik "ethanak" <e...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Taki mały problemik jak w temacie - czym mianowicie testować wersje dla
    > małych ekranów?

    Ja to robię w Firefox + Web Developer

  • 4. Data: 2011-09-26 19:23:22
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 26 Sep 2011 08:11:44 +0100, ethanak <e...@a...pl> wrote:

    Opera i Firefox mają dobre emulatory:

    http://www.opera.com/developer/tools/mobile/
    http://www.mozilla.org/en-US/mobile/

    Jak oddasz nerkę Applowi i zainstalujesz 12GB Xcode, to iOS Simulator też
    jest niezły.

    > żadne czary nie pomagają na to żeby uprzejmie stronę
    > renderowała w 800px szerokości (tak jak ma ekran) a nie 840... to tylko u
    > mnie tak jest czy ten model tak ma?

    @-o-viewport {
    width:800px;
    }

    http://dev.w3.org/csswg/css-device-adapt/

    --
    regards, porneL

  • 5. Data: 2011-09-27 06:47:43
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2011 20:23:22 +0100, porneL napisał(a):

    > On Mon, 26 Sep 2011 08:11:44 +0100, ethanak <e...@a...pl> wrote:
    >
    > Opera i Firefox mają dobre emulatory:
    >
    > http://www.opera.com/developer/tools/mobile/
    > http://www.mozilla.org/en-US/mobile/

    A dzięki!
    Przy okazji - nie wiedziałem że ten fennec taki paszczarski jest...

    > Jak oddasz nerkę Applowi i zainstalujesz 12GB Xcode, to iOS Simulator
    > też jest niezły.

    E... jakby tu powiedzieć... nerka mi jest potrzebna do filtrowania piwa :)
    A tak na poważnie - niespecjalnie się obawiam o wyświetlanie na iPhonie,
    jeśli mi w domciu webkit wyświetla prawidłowo to i jajcofon powinien (a
    przynajmniej nie natknąłem się jeszcze na różnice).

    > @-o-viewport {
    > width:800px;
    > }
    >
    > http://dev.w3.org/csswg/css-device-adapt/

    O, tego nie znałem!

    Hm... na emulatorze pomogło {
    @-o-viewport {
    width: device-width;
    zoom: 1.0;
    }

    i robi dokładnie to co ja chcę. Niestety mojemu tabletowi nie dało się
    tego przetłumaczyć :( Tylko że on tak na wszystkich stronach ma.

    Nie jest to w sumie problem (tzn. moim zdaniem jest to problem
    przeglądarki a nie mój), tylko to tak dziwnie wygląda jeśli przeglądarka
    na siłę chce robić jakiegoś zooma...

    ethanak
    --
    http://milena.polip.com

  • 6. Data: 2011-09-27 06:49:59
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2011 09:51:09 +0200, Robert Kusmierz napisał(a):

    > http://www.opera.com/mobile/demo/

    A - to znam jeszcze z dawnych czasów.

    > Iframe i masz okno jakie chcesz.

    Ano niby można... jeszcze max-device-width żeby na max-width zamieniał :)
    Ale to już jakiś pomysł.

    ethanak
    --
    http://milena.polip.com

  • 7. Data: 2011-09-27 06:51:40
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2011 11:56:52 +0200, tomek napisał(a):

    > U?ytkownik "ethanak" <e...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Ja to robie w Firefox + Web Developer

    Przy zmniejszeniu okna poniżej 480px na szerokość Firefox zaczyna
    wariować (przynajmniej mój).

    ethanak
    --
    http://milena.polip.com

  • 8. Data: 2011-09-28 07:15:38
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-09-27 08:47, ethanak pisze:

> [...]
    > jeśli mi w domciu webkit wyświetla prawidłowo to i jajcofon powinien (a
    > przynajmniej nie natknąłem się jeszcze na różnice).

    Oj ja miałem już kłopoty z tym: na iphone 1 było ok, ale już na ipadzie
    nie i na iphone 2 też źle. Problemem było tło, które się robiło
    "domyślne" lekko szare pomimo zdefiniowania np. białego. Oczywiście na
    Safari windowsowym i linuksowym było ok ...

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 9. Data: 2011-09-28 16:15:24
    Od: ethanak <e...@a...pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 09:15:38 +0200, crazy bejbi napisał(a):

    [...]
> [...]
    > "domyślne" lekko szare pomimo zdefiniowania np. białego. Oczywiście na
    > Safari windowsowym i linuksowym było ok ...

    A na macanym? Pytam bo w robocie mam dostęp do macbooka (prywatna
    maszynka kumpla, czyli nic nie poinstaluję ale spojrzeć można) i zawsze
    mogę coś tam sprawdzić...

    ethanak
    --
    http://milena.polip.com

  • 10. Data: 2011-09-28 20:55:55
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-09-28 18:15, ethanak pisze:
> [...]
    >
    > A na macanym? Pytam bo w robocie mam dostęp do macbooka (prywatna
    > maszynka kumpla, czyli nic nie poinstaluję ale spojrzeć można) i zawsze

    na macanym nie sprawdzałem, bo nie mam :)
    Choć jak mi klient przysłał screeny z ipada, to stwierdziłem, że musimy
    sobie zakupić "do testowania" :-)

    Wojtek