-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Stosowanei kleju anaerobowego.
Date: Wed, 19 Sep 2012 09:31:00 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
Lines: 28
Message-ID: <505974b6$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
X-Trace: 1348039862 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1211 80.55.236.85:1978
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466250
[ ukryj nagłówki ]Gniazdo na łożysko wału korbowego w karterze silnika motoroweru simson jest
nieco wybite. Na starym łożysku od strony magneta w porównaniu do łożyska od
strony sprzegła widać wyraźnie że jego obwód jest wyszlifowany i czysty co
znaczy że się całe łożysko obracało w gnieźnie. Jest owalizacja otworu góra
dół zgodnie z ruchem tłoka. Luz na zimno około 0,06 a po rozgrzaniu wiadomo
będzie jeszcze większy. Zastanawiam się nad uszczelnieniem luzu specjalnym
klejem do łożysk. Wybór padł na Technicoll - Anaerobic 6601 o niskiej
lepkości przez co nadaje się do wypełniania szczelin poniżej 0,15mm.
Jedno tylko mnie trochę zastanawia. Jeżeli uszczelnię na zimno to przy pracy
silnika karter rozgrzeje się do około 60-70stC i to spowoduje wystąpienie
małego luzu i gniazdo tak czy owak będzie nadal wyklepywane.
Czy można ten klej aplikować na rozgrzane elementy? Złożone kartery są
oczywiście jeszcze na stole, nie zalane olejem, więc myślę całość podgrzać
do około 70stC i dopiero zaaplikować klej . W ten sposób miałbym pewność że
po rozgrzaniu silnika luz nie powstanie. Jedyne czego się obawiam, to że na
rozgrzanym elemencie klej błyskawicznie stwardnieje, przez co nie wniknie w
szczelinę. Wał jest nówka, nie chcę go pokrzywić. Wszystko dotychczas
pięknie zeszło mi się na gorąco w rękach, bez użycia młotka gumowego. Jedne
elementy były kurczone w zamrażarce a drugie rozszerzane w 100stopniach.
Nie chcę rozbierać karterów bo już wszystko ładnie złożone jest no i zresztą
łożysko wału musiałbym i tak nabijać na gorąco na wał już w karterze a żeby
weszło bez problemu to zarówno łożysko jak i karter wcześniej musiałbym
nagrzewać do 100stC. Więc jak widać smarowanie klejem gorącego do 100st
łożyska i nabijanie na wał nie podoba mi się, dlatego pytam czy przy 70stC
można aplikować ten klej.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.12 09:48 Filip
- 19.09.12 12:16 J.F
- 19.09.12 13:37 k...@v...pl
- 19.09.12 19:42 kapec
- 20.09.12 08:23 4CX250
- 20.09.12 08:55 4CX250
- 20.09.12 14:32 Andrzej Kaźmierczak
- 20.09.12 14:58 4CX250
- 20.09.12 15:00 4CX250
- 21.09.12 12:06 Andrzej Kaźmierczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=