  • 21. Data: 2014-03-11 17:57:23
    Temat: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    news:79809c11-d511-413d-8b0f-0b80309b0ed7@googlegrou
    ps.com...

> [...]
    > jest niezawodność - też jest na przekaźnikach/stycznikach.
    > Na papierze wszystko wygląda ok, ale w rzeczywistości kiedy
    > pojawiają się jakieś przepięcia znikąd, jakieś różnice
    > potencjałów, doziemienia w debilnych miejscach, przebicia
    > z systemów monitoringu czy inne cuda (albo błędy wykonawcy/projektanta),
    > lepiej moim zdaniem mieć ten stycznik, niż półprzewodnik który może
    > się sfajczyć albo załączyć w jakimś nieciekawym momencie.
    > Oszczędzisz parę złotych, a straty mogą iść w setki tysięcy
    > (w zależności od tego, co dany złom wykonuje).

    Ciekawe że Sylwester nie ma ochoty obronić merytorycznie swojego
    "TAK" w jego wypowiedzi obok... Czyżby to było "tak bo tak"?
    Ja bym się chętnie czegoś dowiedział w tym temacie, ale bardziej
    technicznie...
    Czy może ktoś polecić jakieś profesjonalne opracowania na ten temat?

  • 22. Data: 2014-03-11 18:23:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 11:57:23 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Ciekawe że Sylwester nie ma ochoty obronić merytorycznie swojego
    > "TAK" w jego wypowiedzi obok... Czyżby to było "tak bo tak"?

    On sie juz pare razy wczesniej wypowiadal, zawsze chwalil, to co sie
    bedzie powtarzac.

    Tak czy inaczej - przekazniki maja sie nadal dobrze.

    J.

  • 23. Data: 2014-03-12 00:09:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-03-11 00:43, Pszemol pisze:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Do przepychanek to panowie się pchali szybko... ale żeby coś
    > techniczniej rozwinąć to nie ma za wielu chętnych jak widzę...

    A co tu technicznie rozwijać. Sylwester ma swoje osobiste przemyślenia
    tak jak te związane z awaryjnością przelotek. Nie interesują go
    specjalnie sprawy powszechnie stosowanej praktyki przemysłowej, badań
    niezawodności itp. Liczy się jego dedukcja.
    Ja uważam, że skoro rozwiązania takie jak SSR przyjmują się powoli to
    nie ma sensu wychodzić przed szereg.
    ATSD skoro urządzenie było na zwykłych przekaźnikach to najlepiej po
    prostu przywrócić je dożycia wstawiając zwykłe przekaźniki. Jeśli nie
    masz doświadczenia z SSR, to po ich zamontowaniu możesz być przez
    dłuższy czas zaabsorbowany koniecznością wymiany ich na większe,
    dodawania zabezpieczeń itp. Chce ci się tym zajmować?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2014-03-12 00:09:45
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > On sie juz pare razy wczesniej wypowiadal, zawsze chwalil, to co sie
    > bedzie powtarzac.
    >
    > Tak czy inaczej - przekazniki maja sie nadal dobrze.

    Telewizory kineskopowe też.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 25. Data: 2014-03-12 00:11:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message

    > Telewizory kineskopowe też.

    ???

  • 26. Data: 2014-03-12 00:22:38
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-03-12 00:09, AlexY pisze:

    > Telewizory kineskopowe też.

    Kiesy ostatnio widziałeś jakąś nową szafę sterowniczą? A kiedy nowy
    telewizor CRT?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2014-03-12 00:24:08
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 marca 2014 02:01:57 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    >
    > Przez "czy warto" mam na myśli oszczędność kosztów bez poświęcania
    >
    > niezawodności, trwałości czy np. zakresu temperatur pracy urządzenia...

    Przy takich prądach to stycznik a nie przekaźnik.

  • 28. Data: 2014-03-12 00:26:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message

    > Niegdyś miałem pod opieką 3 sprężarki z silnikami 70kW, miały po 3
    > styczniki 100A do załączania i przełączania w trójkąt do rozruchu, ze 2
    > razy do roku trzeba było oczyścić styki lub wymienić stycznik bo się
    > sklejały, włączane max 2 razy dziennie.
    > Przy ewentualnym dobieraniu SSR'a pamiętaj o prądzie rozruchowym.

    Z tym że ja nie dobieram układu do konkretnego silnika pompy...
    To ma być uniwersalne urządzenie z wyspecyfikowanymi maksimami.

  • 29. Data: 2014-03-12 00:40:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

    > Kiesy ostatnio widziałeś jakąś nową szafę sterowniczą? A kiedy nowy
    > telewizor CRT?

    To było podważenie sensu argumentu jeśli nie załapałeś.

  • 30. Data: 2014-03-12 00:57:19
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-03-12 00:40, AlexY pisze:

    > To było podważenie sensu argumentu jeśli nie załapałeś.

    To co najwyżej była próba podważenia ale ci nie wyszła.

    --
    pozdrawiam
    MD