  • 21. Data: 2012-12-07 13:49:42
    Temat: Re: Sterowanie oświetleniem
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    news:k9r369$1qp$1@news.dialog.net.pl...
    Co Ty pi... piszesz. Toć to związku z przykładem nie ma.
    Masz w kompie wyłącznik na TRIAKU?
    W UPS-ie też masz półprzewodnikowy?
    Kurde, ja zawsze widziałem mechaniczny hebel... w obu przypadkach!

    W UPS dużej mocy prostownik wejściowy, przełączniki sieciowe robi się często
    na tyrystorach. Jedyna mechanika to Ski na wejściu teraz w slidnych upsach
    nie ma przekaźników tylko IGBT czy tyrystory.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 22. Data: 2012-12-07 14:12:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Tak czy inaczej - "zwykle wyjscie" okazalo sie za malo, i trzeba bylo
    > drivery wymyslec.
    > A tak zasadniczo jeden typowy driver jest do jednego tranzystora
    > dopasowany, no moze do dwoch ...

    Nie przesadzaj w druga stronę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2012-12-07 15:07:22
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Tak nawiasem mówiąc, te 500pF też z sufitu. Prędzej uwierzę w 5000pF.
    > A to już razem 40nF.
    >
    > Miłego dnia,
    > Paweł
    Nie z sufitu, ale z karty katalogowej.
    Zacytuje Romana: Nie przesadzaj w drugą stronę.
    To co piszesz może być nawet zaletą.
    Można zrobić w tej samej konfiguracji co pisałem prosty układ NC.
    Tutaj masz ideę:
    http://www.youtube.com/watch?v=1VWSbdWSwOU
    Dla niekumatych po angielsku:
    Można ładować bramkę i Mosfet pamięta swój stan.
    Jeśli będziesz przełączał I/O 10F202 na wejście i mierzył przez A/C
    napięcie na bramce,
    możesz przełączyć z powrotem na wyjście i doładować trochę pojemność
    bramki z większego kondensatora lub bateryjki.

    S.

  • 24. Data: 2012-12-07 16:03:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Nie z sufitu, ale z karty katalogowej.

    Chętnie zobaczę tą kartę.
    Założenia: osiem MOSFETów pracujących na sieci przewodzi prąd 100A.

    Tak szukając na szybko: IRFB4137, nawet minimalnie ponad 5nF.
    A to i tak tranzystor dobrany mocno na styk.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 25. Data: 2012-12-07 17:13:37
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    >
    > Tak szukając na szybko: IRFB4137, nawet minimalnie ponad 5nF.
    > A to i tak tranzystor dobrany mocno na styk.

    Poszukaj długo.
    S.

  • 26. Data: 2012-12-07 17:18:31
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    To jest Twoje założenie, a nie moje.
    > Założenia: osiem MOSFETów pracujących na sieci przewodzi prąd 100A.
    Tu masz taki o pojemności wejściowej 8,250 nF:
    IRF3703
    Może być, czy będziesz dalej się czepiał?
    S.

  • 27. Data: 2012-12-07 17:59:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sylwester,

    > To jest Twoje założenie, a nie moje.
    > Tu masz taki o pojemności wejściowej 8,250 nF:
    > IRF3703
    > Może być, czy będziesz dalej się czepiał?

    Vds=30V

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2012-12-07 18:01:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > To jest Twoje założenie, a nie moje.
    > Tu masz taki o pojemności wejściowej 8,250 nF:
    > IRF3703
    > Może być, czy będziesz dalej się czepiał?
    > S.

    Naprawdę musisz być nieuprzejmy?
    A tranzystor nie może być, bo Vdss=30V, a miał pracować na sieci.
    Sam zaproponowałeś: "Potrzebujesz 100A - łączysz 8 szt.".
    A więc nie pisz, że to moje założenie!

    P.P.

  • 29. Data: 2012-12-07 20:46:28
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Ni czepiajcie się pojemności. Nawet jak duża wyjdzie, i tak trzeba
    bramkę MOS-a za mordę trzymać, inaczej prosimy się o awaryjność.
    Nie ważne tutaj jest, czy przełączy się w 1us, czy w 1ms, i tak wytrzyma
    - jeżeli ma wytrzymać.

    Problemem jest co innego, mamy PLC z wyjściem 24VDC w konfiguracji PNP,
    tak lubię i tylko tak stosuję. Oznacza to, że muszę dorobić układ
    pomiędzy bramką, a wyjściem sterownika. Oczywiście mogą to być 2
    rezystory, ale to też jak gdyby proszenie się o możliwość przeładowania
    bramki, przy założeniu że PLC nie jest w bliskim sąsiedztwie (a nie będzie).
    Wypadało by małej wartości rezystory dać, ale wtedy mamy kłopoty z
    prądami* i ciepłem na nich, od strony sterownika też.

    Miłego.
    Irek.N.
    szyna w sterowniku zapewnia chyba 2 może 3A i dzieli ten prąd na
    wszystkie wyjścia. Można dać dodatkowe zasilacze.... można...

  • 30. Data: 2012-12-07 20:50:23
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > szyna w sterowniku zapewnia chyba 2 może 3A i dzieli ten prąd na
    > wszystkie wyjścia. Można dać dodatkowe zasilacze.... można...

    A nie, zaskoczyli mnie. Jest 10A na szynę wyjść :) Miło.

    Irek.N.