  • 31. Data: 2009-10-12 08:23:04
    Temat: Re: Step-UP 10-13.8V na 24V 25W
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 12 Oct 2009 09:11:51 +0200, Roman napisał:
    > http://www.sprut.de/electronic/switch/index.htm
    > http://www.sprut.de/electronic/switch/up150w/up150w.
    htm

    Jawohl volkswagen !
    Danke :-)

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 32. Data: 2009-10-12 08:35:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Roman,

    Monday, October 12, 2009, 9:11:51 AM, you wrote:

    > http://www.sprut.de/electronic/switch/index.htm
    > http://www.sprut.de/electronic/switch/up150w/up150w.
    htm

    Masakra! Jak można kontroler trybu prądowego wykastrować z trybu
    prądowego właśnie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2009-10-12 11:21:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Sprzedaje ale namawia do usługi również. Co nie jest takie głupie,
    > wbrew pozorom.

    Nie jest głupie, ale pod pewnymi warunkami.
    Oni liczą zwoje z dokładnością +- 1, plus kolejność drucików mało ważna.
    Zamawialiśmy transformatorki 2x10zw na 2x13zw. Podstawka miała 8 pin więc
    każde uzwojenie osobno wyprowadzone.
    Miało być taniej (4,50) od fabrycznego 78252/55MVC (9zł).
    Skończyło się na przelutowywaniu źle wlutowanych końcówek uzwojeń, liczeniu
    zwoi każdego trafa i odsyłaniu złych (typowo 30/100).
    Gdy raz odesłaliśmy wszystkie złe (nie tylko liczba zwoi ale też źle
    polutowane uzwojenia) to odesłane było około 70/100.
    Przeprojektowaliśmy płytkę na 78252/55MVC i problemy się skończyły.
    Czasem dbałość o swoje nerwy musi kosztować.
    P.G.

  • 34. Data: 2009-10-12 12:00:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    > Nie jest głupie, ale pod pewnymi warunkami.
    > Oni liczą zwoje z dokładnością +- 1,

    Tylko w przypadku dużej ilości zwojów.

> [...]
    > Miało być taniej (4,50) od fabrycznego 78252/55MVC (9zł).
    > Skończyło się na przelutowywaniu źle wlutowanych końcówek uzwojeń,

    :( Niedawno się męczyłem telefonicznie z transformatorem z wtórnym
    bifilarnym i zamienionymi końcówkami wtórnego. Zworki na PCB i przy
    pomiarze transformatora w powietrzu wszystko ok - po wlutowaniu
    zachowywał się jak zwarty...

    > liczeniu zwoi każdego trafa i odsyłaniu złych (typowo 30/100).

    A po co liczyć? Przy takiej ilości zwojów wystarczy indukcyjność
    zmierzyć.

> [...]
    > Przeprojektowaliśmy płytkę na 78252/55MVC i problemy się skończyły.
    > Czasem dbałość o swoje nerwy musi kosztować.

    Ale kiedy to było? Bo - mam wrażenie - jednak trochę się poprawiło.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2009-10-12 12:09:29
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ale kiedy to było? Bo - mam wrażenie - jednak trochę się poprawiło.
    2004-2006.
    P.G.

  • 36. Data: 2009-10-12 13:39:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to w rewanżu napisz allegromenadżerom, że z tegoż samego powodu
    > utracili przychód z prowizji od sprzedaży.

    > Mnie na przykład to nie robi różnicy.

    Dokladnie, liczy sie tylko liczba opinii w ogole i ciezar negatywow.

  • 37. Data: 2009-10-12 15:22:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:422309312.20091011131740@pik-net.pl...
    > Hello J,
    > Oj, dużo jeszcze musisz się nauczyć o sprzedaży na Allegro.
    > Miałem
    > bezpośrednią konkurencję z niższymi cenami (szara strefa) i nie
    > sprzedawali.

    > Najwięcej schodziło do spawarek i wzmacniaczy car-audio. W maju
    > zdechło zamiast rosnąć.

    A tak dodatkowo pytajac - jesli przyjmiemy zalozenie ze omijaja
    Cie, bo przestales byc SS .. to gdzie oni wszyscy teraz te rdzenie
    kupuja ?

    J.

  • 38. Data: 2009-10-12 15:51:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > A tak dodatkowo pytajac - jesli przyjmiemy zalozenie ze omijaja
    > Cie, bo przestales byc SS .. to gdzie oni wszyscy teraz te rdzenie
    > kupuja ?

    Nie mam pojęcia - może w TME. Jak się zaczęli znów u mnie dopytawać,
    to ja już byłem ugotowany na mięciutko - bez towaru i pieniędzy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2009-10-13 21:42:19
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Masakra! Jak można kontroler trybu prądowego wykastrować z trybu
    > prądowego właśnie?

    Może to być przypadek (niezrozumienie działania kontrolera), zresztą dobór
    elementów wygląda na dość przypadkowy, ale równie dobrze może być to
    świadomy wybór spowodowany niepowodzeniem w zastosowaniu trybu prądowego.
    Przy tych danych otrzymujemy tryb CCM ze współczynnikiem wypełnienia
    przekraczającym 50%. Nie są to korzystne warunki dla stabilności
    kontrolera prądowego i facet mógł się o to rozbić.

    BTW, taki rozpaczliwy patent teraz nazywa się "simulated current mode" i
    jest stosowany w coponiektórych przetwornicach.

    e.

  • 40. Data: 2009-10-13 21:58:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    Tuesday, October 13, 2009, 11:42:19 PM, you wrote:

> [...]
    > BTW, taki rozpaczliwy patent teraz nazywa się "simulated current mode" i
    > jest stosowany w coponiektórych przetwornicach.

    Ale do tego służy slope-compensation, którą robi się na jednym
    tranzystorze i jednym rezystorze, nie rezygnując z rezystora czujnika
    prądu. I stabilność się poprawia, i moc tracona w czujniku maleje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl