  • 21. Data: 2012-12-18 18:47:18
    Temat: Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-18, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
    > http://www.raymond.cc/blog/12-ram-disk-software-benc
    hmarked-for-fastest-read-and-write-speed/

    > http://www.madshrimps.be/vbulletin/f22/12-software-r
    am-disk-solutions-up-2358-1539mb-s-r-w-speeds-69781/

    Ekspertem nie jestem, ale jak patrzę na te dwa testy, to nasuwa się
    tylko jedno słowo: bullshit.

    Zupełnie inne wyniki względne.
    Zupełnie inne wnioski jakościowe. Niby co powoduje, że na raymond seq
    jest trochę szybsze niż 512K random, a na madshrimps seq jest o 1/3
    wolniejsze?

    Jak na mój gust, to po prostu CrystallDiskMark zupełnie nie radzi
    sobie z dyskami RAM i te wyniki to można sobie...

    Mogę uwierzyć, że ktoś spieprzył aplikację administrującą dyskiem,
    ale takie rzeczy to się sprawdza rzeczywistym kopiowaniem plików,
    a nie Crystallcośtam:).

    A jeśli wydajność tych rozwiązań jest tak zależna od hardware, to
    chyba każdy powinien zrobić sobie taki test.

    pozdrawiam,
    PK

  • 22. Data: 2012-12-19 03:44:30
    Od: micz <m...@g...com>

    No policzyłem to sobie wszystko na szybko i wychodzi tak:
    ~1200 PLN - Intel Core i7 3820 4x3.60 GHz BOX (LGA2011, 10MB)
    ~900 PLN - Gigabyte GA-X79-UP4
    ~650 PLN - 2 x DDR3 32GB 1866MHz Corsair Vengeance XMP (4x8GB, QuadDDR, CL10)
    ---------
    RAZEM: ~2750 PLN

    Sprzedaż moich bebechów (na oko):
    ~900 PLN - i7 3770
    ~300 PLN - mobo
    ~250 PLN - RAM
    ---------
    RAZEM: ~1450 PLN

    wychodzi na całą zabawę aż 1300. I to przy założeniu, że te moje bebechy się w ogóle
    sprzedadzą (!). Trochę ryzykowne. Ale poczytam sobie o tym jeszcze i w razie czego
    odświeżę wątek nowymi pytaniami, jeśli pozwolicie.

    A tymczasem dziękuję Wam wszystkim za cenne uwagi - dobrze wiedzieć, że znajdują się
    ludzie skłonni pomóc i doradzić. Dzięki wielkie!

    Pozdrawiam.

  • 23. Data: 2012-12-19 16:54:10
    Od: micz <m...@g...com>

    Pomyłka... będzie dużo drożej :/
    ~1200 PLN - Intel Core i7 3820 4x3.60 GHz BOX (LGA2011, 10MB)
    ~900 PLN - Gigabyte GA-X79-UP4
    ~1600 PLN - 64 GB RAM
    ---------
    RAZEM: ~3700 PLN - 1450 PLN = 2250 PLN

  • 24. Data: 2012-12-19 18:29:45
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > I ponoć właśnie przy 1000MB/s nie ma problemów z odtwarzaniem
    > nierenderowanego 2K

    Transfer 1 GB/s teoretycznie powinien być osiągalny i na aktualnym kompie,
    na dwa sposoby i nawet nie wymagające reinstalacji windows:
    1) Dorzucasz drugi SDD. Może być mały, nawet 30 GB (przy RAID 0 wielkość się
    sumuje, więc łącznie i tak będzie 60 GB), byleby był szybki i osiągał te 500
    MB/s. Na aktualnym SDD wydzielasz 30 GB wolnego miejsca i tworzysz RAID 0 z
    tej wolnej przestrzeni oraz z drugiego SDD. Łącznie masz macierz 60 GB o
    teoretycznej prędkości 1 GB/s - ale tu wszystko zależy od kontrolera RAID.
    Może on spowolnić macierz poniżej 1 GB/s, ale jak patrzę po testach to nawet
    kontrolery RAID w budżetowych płytach na H67 pozwalają na transfer 1 GB/s w
    takich sytuacjach. Ten sposób ma tą dodatkową zaletę że jeśli stwierdzisz że
    jednak przydałoby się jeszcze z 300 czy 500 MB/s to po prostu dorzucasz
    kolejny SDD do macierzy i masz 1.3 czy 1.5 GB/s (choć tu już trzebaby
    sprawdzic czy kontroler RAID pozwala łączyć w macierzy dyski podłączone do
    kontrolerów SATA3 i SATA2).
    2) Dorzucasz 16 GB RAM (tak żeby łącznie mieć 32 GB). Teraz potrzebny byłby
    jakiś program do stworzenia "wirtualnego" dysku 40 GB składającego się z 20
    GB RAM oraz z wydzielonych z SDD 20 GB pojemności. W ten sposób masz
    "hybrydowy" dysk 40 GB, który choć w połowie składa się z SDD o prędkości
    500 MB/s to dzięki temu że druga połowa ma prędkość powyżej 5 GB/s to
    łącznie transfer z tego dysku będzie około 1 GB/s (plik 40 GB zamiast 80
    sekund będzie transferowany 40 s). Wadą metody jest to że dla systemu
    zostaje tylko 12 GB RAM.

  • 25. Data: 2012-12-19 18:36:37
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał w wiadomości

    > A jeśli wydajność tych rozwiązań jest tak zależna od hardware, to
    > chyba każdy powinien zrobić sobie taki test.

    A czy programy Adobe nie mają wewnętrznego mechanizmu pozwalającego
    wykorzystywać nadmiarową ilość pamięci na takie tymczasowe "zrzuty danych"?
    Przyjmijmy, hipotetycznie, że mamy kompa z 200 GB RAM. Programy Adobe, wraz
    ze wszelkimi dodatkami, zajmują powiedzmy 50 GB RAM (czyli zostaje wolne 150
    GB). W takiej sytuacji po co te tymczasowe zrzuty danych robić na SDD, skoro
    można do tego wykorzystać te wolne 150 GB RAM. I programy Adobe powinny w
    takiej sytuacji pozwalać efekty pracy zapisać bezpośrednio w RAM, bez
    pośrednictwa żadnych specjalizowanych ramdysków (choćby na podobnej zasadzie
    jak przy zwykłym kopiowaniu do schowka), pozatym wtedy pamięć chodziłaby na
    maksymalnej prędkości (z testów ramdysków widać że choć są one
    nieporównywalnie szybsze niż SDD, to wolniejsze niż teoretyczne możliwości
    pamięci DDR3 dual channel).

  • 26. Data: 2012-12-19 18:42:39
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "micz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > ~1600 PLN - 64 GB RAM

    Moduły 8 GB zaczynają się od 120 zł (czyli prawie 1000 zł za 8x8).

    > RAZEM: ~3700 PLN - 1450 PLN = 2250 PLN

    Dlatego decyzję o wyborze socketu najlepiej podjąć przed zakupem kompa.
    Wymiana sprzętu w późniejszym terminie to tylko dodatkowe, niemałe jak
    widać, koszty (finansowe i czasowe).