  • 41. Data: 2011-02-15 03:15:08
    Temat: Re: Stara ?piewka [OT]
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 15 Feb 2011 01:40:26 +0100, "R. P." <r...@w...pl>
    wrote:

    >Linus szybko zorientował się, że nowy tryb mikroprocesora 80386 oraz
    >sprzętowa wielowątkowość dają nowe możliwości.

    Panie kolego, prosze nie opowiadac zartow. 386 nei ma zadnej
    "spzretowej wielowatkowosci" Procesor 386 umozliwial latwe
    pzrelacczanei miedzy real mode i protected modei, i niczego Linus tu
    nei odkryl. W 286 przelaczanie procesora do protected mode bylo
    problemem, ale to MS rozwiazal zanim Linus pomyslal o Linuxie.
    Odbywalo sie to w dosyc pokretny sposob, ze wspoludzialem kontrolera
    klawiatury

    >Był szybszy od Microsoftu

    Jak wyzej. W czym byl szybszy?

    >i dlatego jego system zyskał tylu zwolenników wśród użytkowników pecetów
    >(do których się zaliczam, ale mam i używam też Windowsa). Zaczął od
    >napisania programu dwu wątkowego, w którym jeden wątek drukuje na
    >konsoli literkę A a drugi literkę B. Po tym sukcesie w poznawaniu nowych
    >możliwości 80386 stwierdził, że czas napisać swój kernel. Posiłkował się
    >przy tym źródłami systemu Minix.

    Poslugiwal sie tez ksiazka "The Design of UNIX operating system",
    Maurice J. Bach, wydanej w 1986 roku, ktora zawiera wystarczajaco kodu
    aby... Zwlaszcza kod file systemu. W poczatkowym okresie Linus
    powolywal sie na te ksiazke, pozniej wszystkie te odwolanai starannie
    usunieto

    A.L.

  • 42. Data: 2011-02-15 05:39:24
    Temat: Re: Stara śpiewka [OT]
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Mon, 14 Feb 2011 19:06:06 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Szwed. I nie jest kopi?.

    Daje wiecej -- Dunczyk!

    A serio to Fin ;-)

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 43. Data: 2011-02-15 07:46:25
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-02-15 03:58, A.L. pisze:
    [...]
    > Jezeli tak, to stack overflow jest CENZUROWANY. Kiepska rekomendacja

    Tak można napisać o każdym kanale z jakąkolwiek moderacją. A w naszej
    socjalistycznej Polsce (szerzej - Europie) mamy jeszcze taki przepis,
    który "sugeruje" dostawcy treści żeby ją "zdjąć", jeśli otrzyma
    "wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych lub związanej
    z nimi działalności". (http://lex.pl/bap/student/Dz.U.2002.144.1204.html
    art. 14. p. 1)

    Taki zamordyzm i cenzura. O!

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 44. Data: 2011-02-15 08:38:15
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Mon, 14 Feb 2011 21:15:08 -0600 A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Panie kolego, prosze nie opowiadac zartow. 386 nei ma zadnej
    > "spzretowej wielowatkowosci"

    Wprost nie, ale "Chapter 7 - Multitasking: Explains how the hardware of
    the 80386 supports multitasking with context-switching operations and
    intertask protection". To cytat z manuala.

    > Procesor 386 umozliwial latwe pzrelacczanei miedzy real mode i
    > protected modei, i niczego Linus tu nei odkryl. W 286 przelaczanie
    > procesora do protected mode bylo problemem, ale to MS rozwiazal

    Odwrotnie i nie MS:

    By design, the 286 could not revert from protected mode to the basic
    8086-compatible "real mode" without a hardware-initiated reset. In the
    PC-AT, IBM added external circuitry as well as specialized code in the
    ROM BIOS to enable special series of program instructions to cause the
    reset, allowing real-mode reentry (while retaining active memory and
    control).

    w.

  • 45. Data: 2011-02-15 10:10:22
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Mała obserwacja: mimo upływu wielu lat, nadal na grupach nie zniknął problem
    kodowania polskich literek. Teoretycznie sprawa jest załatwiona, mamy UTF-8
    i ISO ale wystarczy spojrzeć na dowolny wątek, również ten, żeby zobaczyć,
    że po kilku postach polski literki są psute. Z kodowaniem ma też problem
    Google Groups, które łyka UTF ale ISO już nie. Na forach takich problemów
    nie ma :)

    Zastanawia mnie też, jak ludzie mogą używać forów, skoro w porównaniu z
    grupami są strasznie niewygodne. Co prawda trzeba umieć skonfigurować
    czytnik, ale potem już jest bardzo łatwo i wygodnie. Do forów można się
    przyzwyczaić ale walczą one ciągle z problemami, o których na grupach nie
    słyszano.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 46. Data: 2011-02-15 14:09:02
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 14, 10:33 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > On Mon, 14 Feb 2011 21:50:19 +0000, Andrzej Jarzabek

    > Piwerwsza wersja Linuxa czarpala obfice z systemu Minix Tannenbauma, o
    > czym Linus pisze w swoich memuarach

    Czerpać (wzorować się na, inspirować się itd.) to nie to samo, co
    kopiować. MINIX był systemem edukacyjnym, którego celem było właśnie
    zademonstrowanie jak się pisze systemy operacyjne, więc został jak
    najbardziej wykorzystany zgodnie z przeznaczeniem.

  • 47. Data: 2011-02-15 14:15:00
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 15, 5:39 am, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > Daje wiecej -- Dunczyk!
    >
    > A serio to Fin ;-)

    No więc jak dla mnie Fin to jest określenie osoby narodowości (w
    sensie etnicznym) fińskiej. Na obywatela Finlandii nie będącego
    etnicznym Finem powiedziałbym ewentualnie "Finlandczyk" lub po prostu
    "obywatel Finlandii". Ale Torvalds nie jest nawet obywatelem
    Finlandii, więc nie bardzo rozumiem, na jakiej zasadzie określasz go
    jako Fina.

  • 48. Data: 2011-02-15 14:17:37
    Od: ds <d...@b...pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

> [...]
    > zademonstrowanie jak się pisze systemy operacyjne, więc został jak
    > najbardziej wykorzystany zgodnie z przeznaczeniem.

    http://www.minix3.org/doc/faq-polish.html

    Cytat:

    """
    Linus został oskarżony o skopiowanie Linuxa z MINIXa. Czy to prawda?

    Nie. Absolutnie nie. Ken Brown z Alexis de Tocqueville Institution napisał
    raport, ufundowany częściowo przez Microsoft, w którym twierdzi, że Linus
    skopiował Linuxa z MINIXa. Brown doszedł do wniosku, że firmy nie powinny
    używać Linuxa, ponieważ kwestia własności praw autorskich jest niejasna. To
    kompletna bzdura. Jest co prawda mało prawdopodobne, aby 21-letni student
    był w stanie napisać swój własny system operacyjny bez dostępu do
    kompletnego kodu źródłowego podobnego systemu, który mógł używać, studiować
    i modyfikować. Jednak Linus stworzył pierwszą wersję Linuxa samodzielnie.
    Raport Browna oraz odpowiedź twórcy MINIXa zostały przedyskutowane na
    stronach serwisu Slashdot.
    """

    I ang (http://wiki.minix3.org/en/MinixFaq):

    """
    2.4. Linus has been accused of stealing Linux from MINIX. Is that true?

    No. Absolutely not. Ken Brown of the Alexis de Tocqueville Institution wrote
    a report, funded in part by Microsoft, claiming that Linus stole Linux from
    MINIX. Brown's conclusion was that companies should not use Linux because
    the ownership of the intellectual property rights is unclear. This is
    complete garbage. While it is most unlikely that a 21-year-old student would
    have been capable of writing his own operating system had he not had the
    complete source code for a similar operating system available to use, study
    and modify, Linus wrote the initial version of the Linux code himself. The
    Brown report and a response from the creator of MINIX was discussed in
    detail on Slashdot.
    """

    ds

  • 49. Data: 2011-02-15 14:28:15
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 15, 7:46 am, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:
> [...]
    > który "sugeruje" dostawcy treści żeby ją "zdjąć", jeśli otrzyma
    > "wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze danych lub związanej

    Moderacja to nie to samo, co reagowanie dostawcy na "wiarygodną
    wiadomość". To zatrudnianie kogoś do aktywnego cenzurowania. W dodatku
    mandat moderatora wykracza dalece poza usuwaniem treści o charakterze
    bezprawnym. Czujesz tę różnicę?

    Jeśli chodzi o różnicę między moderacją forów a moderacją grup, to
    pomijając dość istotny aspekt taki, że większość grup nie jest
    moderowana, pozostaje jeszcze taka różnica, że moderacja grup
    usenetowych jest działalnością społeczną regulowaną merytokratycznym
    consensusem, wykonywaną na rzecz uczestników grupy, a moderacja forum
    jest działalnością na rzecz prywatnego, prawie zawsze komercyjnego
    właściciela, regulowaną przez owego właściciela w jego komercyjnym
    interesie.

  • 50. Data: 2011-02-15 14:37:07
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 15 Feb 2011 09:38:15 +0100, Wojciech Muła
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

> [...]
    >ROM BIOS to enable special series of program instructions to cause the
    >reset, allowing real-mode reentry (while retaining active memory and

    Tak twierdzi Wikipedia. Ale nei wszystko co twierdzi Wikipedia jest
    koniecznie prawdziwe. Ja znam inna historie - to MS wymyslil a IBM
    zaimplementowal. Skad wiem? OD faceta z MS ktory to wlasnei wymyslil.

    W kazdym razie, to nic nie ma wspolnego z Linuxem

    A.L.