  • 1. Data: 2010-09-03 06:34:37
    Temat: Stacja odbiorczo nadawcza- kierunkowość nadawania
    Od: "GK" <g...@o...pl>

    Mieszkam 6km od Świętej Góry koło Lubawki na której jest nadajnik TV. Maszt
    widzę gołym okiem z okna domu. Wydawało mi się że z takiej odległości będę
    odbierał sygnał na zwykłym drucie, a nawet z anteny ze wzmacniaczem jest
    słaby obraz. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy, to
    kierunkowość nadajnika. Może on wypuszcza sygnał w inną stronę, a mojej
    lokalizacji przypisany jest inny nadajnik na Chełmcu, który niestety
    zasłania mi góra. Sprawa się tyczy praktycznie wszystkich kanałów TVP,
    Polsat.

  • 2. Data: 2010-09-03 07:59:56
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "GK" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > a mojej lokalizacji przypisany jest inny nadajnik na Chełmcu, który
    > niestety zasłania mi góra. Sprawa się tyczy praktycznie wszystkich kanałów

    Tamten nadajnik ma tylko 50W mocy. Został postawiony prawdopodobnie tylko
    dla okolicznej ludnosci która mieszka bezpośrednio za jakąś górą. Z tamtąd
    nie leci wcale Polsat.

    http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR
    _W3I

    Nadajnik na Chełmcu też nie powala (sczególnie TVP1):

    http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR
    _W2F

    Jesli nie zainwestujesz w dobry system antenowy to mozez miec problem. Jesli
    nie chcesz sie w to bawic to kup sobie TNK.

    c.

  • 3. Data: 2010-09-03 17:46:51
    Od: "GK" <g...@o...pl>

> [...]
    >

    > Jesli nie zainwestujesz w dobry system antenowy to mozez miec problem.
    > Jesli nie chcesz sie w to bawic to kup sobie TNK.

    Wydaje sie ze 50W z 6 km bez przeszkod terenowych to duzo. Dziwne ze oplaca
    im sie nadawac taki slaby sygnal dla kilku domow w okolicy.

  • 4. Data: 2010-09-03 18:50:42
    Od: "Jacek Buda" <s...@g...pl>

    GK <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > lokalizacji przypisany jest inny nadajnik na Chełmcu, który niestety
    > zasłania mi góra. Sprawa się tyczy praktycznie wszystkich kanałów TVP,

    50 W
    przesada szkoda słów
    Tu są potrzebne kilowaty
    Czy ma w okolicy jakieś inne nadajniki
    Bardzo dobra jest antena siatkowa z wzmacniaczem
    testowałem też anteny kierunkowe ale to jest dziadostwo to pokrywa tylko
    jeden kanał
    wiec trzeba by było kilku
    Pozdrawiam
    Buda Jacek SP9TCU

  • 5. Data: 2010-09-03 19:14:34
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 3 Sep 2010 08:34:37 +0200, "GK" <g...@o...pl> wrote:

> [...]
    >lokalizacji przypisany jest inny nadajnik na Chełmcu, który niestety
    >zasłania mi góra. Sprawa się tyczy praktycznie wszystkich kanałów TVP,

    zalezy jaka antena? A moze uszkodzony wzmacniacz albo cos nie styka do
    konca? Wg mnie, jakbys przyp..... taka kilkudziesiecio elementowa yage
    to obraz powinien byc ok, no chyba ze beda zaklocenia: odbicia od gor
    innych nadajnikow. Ale jak piszesz, ze nadajnik widzisz z okna to nie
    ma bata. Musi chodzic.

    Zalozmy, ze odbierasz, ale masz tylko 3 kanaly: tvp1/2/Info a co z
    reszta? A nie lepiej sprobowac odebrac kanaly ze Slezy? Mialbys
    dodatkowo Polsat a i nadajniki sa bardzo silne!

    Kup sobie Cyfrowy Polsat pakiet mini za 10 zl/miesiac i do tego
    odbierz TVP Info naziemnie. Bedziesz mial wszysktie podstawowe kanaly
    polskie + TVP Info ze swojego regionu. Po 2 latach obraz tv na terenie
    Polski moze byc juz inny. Jezeli nie Polsat, to Cyfre+ (tez zaczeli
    dawac kanaly Polsatu - ale to chyba drozej wychodzi, no chyba ze
    potrzebujesz na 2-3 tv to wtedy Cyfre+ da sie rozdzielic.

    Moze niedlugo ruszy cyfrowa tv naziemna ze Slezy i bedziesz mial wtedy
    znacznie wiecej programow dostepnych naziemnie.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2010-09-03 22:31:54
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 3 Sep 2010 18:50:42 +0000 (UTC), "Jacek Buda"
    <s...@g...pl> wrote:

    >50 W
    >przesada szkoda słów
    >Tu są potrzebne kilowaty

    ale on ten nadajnik widzi z okna ???? widocznosc bezposrednia, to
    jakie kilowaty?

    >Czy ma w okolicy jakieś inne nadajniki

    Sleza, Sniezne Kotly

    >Bardzo dobra jest antena siatkowa z wzmacniaczem

    szczegolnie 30dB ???

    >testowałem też anteny kierunkowe ale to jest dziadostwo to pokrywa tylko
    >jeden kanał

    nieprawda !!!

    SP9TCU to ty sie chyba nie znasz na antenach, a powinienes!!!

    >wiec trzeba by było kilku
    >Pozdrawiam
    >Buda Jacek SP9TCU

    vy 73

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-09-05 20:35:31
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj Jacku.

    On Fri, 3 Sep 2010, Jacek Buda wrote:

    | 50 W, przesada szkoda słów
    | Tu są potrzebne kilowaty

    Wiesz, z falami radiowymi to bywa roznie.
    Odbieralem z Berlina, systematycznie przez wiele lat, stacje UKF
    AFN (American Forces Network) i BFBS (British Forces Broadcasting
    Service) o mocy ~100 W i ~1 kW, ktore byly praktycznie nie do
    odebrania w Berlinie, a do Szczecina to kawal drogi.

    Oczywiscie jezeli antena nadawcza jest kierunkowa i jestesmy
    w minimum wiazki, to moze byc tak jak piszesz.

    | Bardzo dobra jest antena siatkowa z wzmacniaczem

    Na skraju odbioru nalezy raczej unikac przedwzmacniaczy,
    uzywajac bardzo dobrych, wieloelementowych i wybitnie kierunkowych
    anten.
    Jezeli przewzmacniacz, to dopasowany do odbieranego pasma
    i na bardzo liniowych elementach wzmacniajacych.

    Odbiornik tez powinnien byc odpowiedniej klasy, z bardzo
    dobrym ukladem wejsciowym.
    Wszystko jest to niestety bardzo drogie.

    | testowałem też anteny kierunkowe ale to jest dziadostwo to pokrywa
    | tylko jeden kanał, wiec trzeba by było kilku

    Raczej jeden kierunek, ale przez to eliminuje sie, zmniejsza
    zaklocenia z innych kierunkow.

    Pzdr.J.P.
    ps
    nie dręcz za bardzo tego Czarusia, bo moze sie na Ciebie
    powaznie pogniewac
    jp ;)

  • 8. Data: 2010-09-06 19:43:13
    Od: "Jacek Buda " <s...@g...pl>

    Witak Jurku

    W ogóle to nadajniki Niemieckie to jest klasa
    jakieś 10 lat wybrałem się z radiem Julia na górke i w okolicy 107
    słyszałem na pół skali stacje Niemiecką
    Potem dowiedziałem się ze stacja byłą z Berlina
    wiec różnie to bywa
    Jeszcze wtedy gdy UKF zachodni nie był tak obciązony co kilka nOcy udawało
    mi się posłuchać radia Gdańsk

    Pozdrawiam Serdecznie
    Buda Jacek SP9TCU

  • 9. Data: 2010-09-06 22:55:44
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 6 Sep 2010, Jacek Buda wrote:

> [...]
    | wiec różnie to bywa
    | Jeszcze wtedy gdy UKF zachodni nie był tak obciązony co kilka nOcy udawało

    Dzieki za info.

    Trzymaj sie Jacku.

    Pzdr.J.P.