  • 31. Data: 2014-02-27 18:14:51
    Temat: Re: Środkowy pas na S8
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 27.02.2014 o 18:02 Artur Maśląg <f...@p...com> pisze:

> [...]

    (...)

    > Litości - w żadnym kraju EU (no chyba że pamiętam źle) nie ma
    > dopuszczenia do wyprzedzania prawym pasem (z prawej strony) na
    > szerokich drogach, autostradach itd.

    Dlaczego do mnie piszesz "litości"? - źle, że mam odruch spoglądania w
    prawe lusterko przed skrętem/zmianą pasa?

    TG

  • 32. Data: 2014-02-27 18:14:58
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > ale nie jak najbardziej z 'waszej' definicji.
    >
    > Nóżką możesz sobie tupać, ale nawet PoRD mówi co innego:
    > "Art. 24.
    > 10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
    > wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w
    > ust. 1 i 7:
    >
    > na jezdni jednokierunkowej;
    > na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na
    > obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym
    > przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku."

    S8 nie ma jezdni dwukierunkowej.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 33. Data: 2014-02-27 18:19:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

> [...]
    > kierowców przy skręcie w prawo nie ma odruchu zerkania w lusterko (stare
    > nawyki, brak obycia z "szerszymi drogami", brak doświadczenia na

    Widzę istotną różnicę pomiędzy napisemm ,,zgodne z prawem" a ,,u nas
    policja za to nie gnębi". Nie udawaj teraz Greka.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2014-02-27 18:21:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-02-27 18:02, Artur Maśląg wrote:

    > Zgadzam się z powyższym i zupełnie nie rozumiem dlaczego dopuszczono
    > coś takie w Polsce. Pamiętam argumentację, że niby zbyt wiele osób
    > blokuje pasy bardziej w lewo, więc zamiast zrobić z tym porządek,
    > wprowadzono zapis dość głupi, który w efekcie pozwala np. na
    > wyprzedzanie prawym pasem na rondach :>

    Pewnie dlatego, że oprócz dróg A i S jest mnóstwo ulic o wielu pasach
    lub jednokierunkowych w miastach i tam zakaz wyprzedzania z prawej byłby
    nieco kuriozalny.

    I co do zasady - uważam, że w "trasie" to należy się trzymać prawego
    pasa, a w "mieście" wykorzystywać wszystkie w miarę równomiernie i
    biorąc pod uwagę lokalne warunki - choćby przepuszczanie
    zielonostrzałkowców, umożliwianie wyjazdu na prawy pas z
    podporządkowanych czy nie przytulanie się do zaparkowanych aut jeśli
    lewy jest wolny. Po to te pasy zbudowano, żeby z nich korzystać. Przy
    czym S8 to podpada pod "trasę".

    > Litości - w żadnym kraju EU (no chyba że pamiętam źle) nie ma
    > dopuszczenia do wyprzedzania prawym pasem (z prawej strony) na
    > szerokich drogach, autostradach itd.

    Na pewno? Serio nie wiem - bo wydaje mi się, że w miastach jedzie się
    jak się da i niek nie zastanawia się czy ten po jego lewej stronie nie
    jedzie wolniej.

    Shrek.

  • 35. Data: 2014-02-27 18:25:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 27.02.2014 o 18:19 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Widzę istotną różnicę pomiędzy napisemm ,,zgodne z prawem" a ,,u nas
    > policja za to nie gnębi". Nie udawaj teraz Greka.

    Masz rację, niefortunnie napisałem.

    Pozdrawiam
    TG

  • 36. Data: 2014-02-27 18:26:58
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 27 Feb 2014 17:51:10 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > kierowców przy skręcie w prawo nie ma odruchu zerkania w lusterko (stare
    > nawyki, brak obycia z "szerszymi drogami", brak doświadczenia na

    W normalnych warunkach manewr wyprzedzania prawym pasem jest niemożliwy
    do wykonania. W nienormalnych jest możliwy, bo skoro ktoś jest debilem
    albo przyjechał z Anglii tudzież krajów pokrewnych to można go
    wyprzedzać "po angielsku".

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 37. Data: 2014-02-27 18:28:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-27 18:14, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > (...)

    > Dlaczego do mnie piszesz "litości"?

    Powyżej masz to dokładnie wyjaśnione.

    > - źle, że mam odruch spoglądania w
    > prawe lusterko przed skrętem/zmianą pasa?

    Gdzieś widziałeś takie stwierdzenie?

  • 38. Data: 2014-02-27 18:32:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 27.02.2014 o 18:28 Artur Maśląg <f...@p...com> pisze:

    > Powyżej masz to dokładnie wyjaśnione.

    > Gdzieś widziałeś takie stwierdzenie?

    Eee, chyba zmęczony jestem, dalej nie kumam ..

    TG

  • 39. Data: 2014-02-27 18:40:15
    Od: <6...@4...184015.invalid> (Tom N)

    MadMan w

> [...]
    > do wykonania. W nienormalnych jest możliwy, bo skoro ktoś jest debilem
    > albo przyjechał z Anglii tudzież krajów pokrewnych to można go

    Im bardziej na południe PL tym więcej debili albo pokrewnych...

    --
    'Tom N'

  • 40. Data: 2014-02-27 18:50:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-27 18:21, Shrek pisze:

    > Pewnie dlatego, że oprócz dróg A i S jest mnóstwo ulic o wielu pasach
    > lub jednokierunkowych w miastach i tam zakaz wyprzedzania z prawej byłby
    > nieco kuriozalny.

    Wręcz przeciwnie - zakaz powinien jak najbardziej obowiązywać.
    Zerknij sobie do konwencji wiedeńskiej - tam jest ładnie wyjaśnione
    kiedy szybsza jazda (w tym prawym pasem) nie jest wyprzedzaniem.
    Hint - artykuł 11. Ludzi należy uczyć jazdy zgodnie z przepisami
    w miarę możliwości po prawej stronie (dla ruchu kontynentalnego),
    a nie dopuszczać w zasadzie zawsze do wyprzedzania wszędzie
    i zawsze z prawej strony, co w efekcie daje to o czym pisałem.
    Mało tego, dochodzi do wyprzedzania z prawej strony na trasach
    szybkiego ruchu przez szybkich i wściekły, bo nie poczekają
    aż człowiek zjedzie na prawy pas kiedy uzna to za bezpieczne.

    > Na pewno?

    Tak (z zastrzeżeniem).

    > Serio nie wiem - bo wydaje mi się, że w miastach jedzie się
    > jak się da i niek nie zastanawia się czy ten po jego lewej stronie nie
    > jedzie wolniej.

    Wydaje ci się - tak, dobrze to ująłeś :) W miastach nie jedzie jak się
    da, tylko zgodnie z przepisami i zdrowym rozsądkiem. Z 'prawej' się
    nie wyprzedza ani w mieście, ani na autostradach.