eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingŚrodek pixela
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 1. Data: 2013-02-08 20:56:29
    Temat: Środek pixela
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Nie potrafie znaleźć na google jakiegoś flame które poruszało by taki
    oto temat:

    W bibliotekach graficznych mamy dwa podejścia gdzie znajduje się
    koordynata (0,0) w grafice rastrowej:

    a) w środku pixela
    b) w lewym górnym rogu pixela

    Ktos może być zdziwiony że mozna mówic o połowie pixela ale ... to się
    przekłada na konkrety. Mianowićie Qt przy przejściu 4.7->4.8 zmienilo tą
    koncepcję. Było w środku, jest w rogu. Efektem dluga linia zmieniająca
    koordynatę X o jeden pixel zamiast łamać się w środku, łamie się na
    poczatku. Wprowadzono więc Qt4CompatiblePainting co ma emulować stare
    zachowanie.

    Teraz: poszukuje jakiejś dyskusji na necie które przedstawia za i
    przeciw takiemu rozumieniu koordynaty pixela. Nie znalazłem, więc pewnie
    nie mam właściwych słów kluczowych. Może się komuś rzuciło w oczy?


  • 2. Data: 2013-02-09 06:22:52
    Temat: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W ogl o ile wiem jest na środku. na środku jest lepiej Chyba nie widze żadnych zalet
    tego drugiego podejscia


  • 3. Data: 2013-02-09 06:22:53
    Temat: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W ogl o ile wiem jest na środku. na środku jest lepiej Chyba nie widze żadnych zalet
    tego drugiego podejscia


  • 4. Data: 2013-02-09 06:50:34
    Temat: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    Chociaz w sumie jest jeden problem, canvasy są parzyste więc jak ktoś chcialby
    rysować symetrycznie od 0 to obraz byłby przesuniety o pół pixela. Czyli chyba jednak
    środek w 0.5 0.5 w niskiej warstwie, 0 0 w wyższej?


  • 5. Data: 2013-02-09 07:00:42
    Temat: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    Choć że względu na parzyste canvasy jednak fizycznie pasowalyby te koordunaty z .5
    (zjadlo mi wiadomość) Może dwie warstwy fizyczna i logiczna. :/


  • 6. Data: 2013-02-09 07:00:43
    Temat: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    Choć że względu na parzyste canvasy jednak fizycznie pasowalyby te koordunaty z .5
    (zjadlo mi wiadomość) Może dwie warstwy fizyczna i logiczna. :/


  • 7. Data: 2013-02-09 09:01:15
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 07:00:42 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
    > Choć że względu na parzyste canvasy jednak fizycznie pasowalyby te koordunaty z .5
    (zjadlo mi wiadomość) Może dwie warstwy fizyczna i logiczna. :/

    Kwestia jest taka ze te sprawy rzeczywiscie
    nalezy przemyslec (tj. ta i ta dryga z koncami
    przedzialow tj z punkatami 0.0 i 1.0, wel -0.5, 0.5 - jak to rysowac) Jak klepalem
    softwarowy rasteryzer ze 4 mce temu czy tam ile
    to nie mialem sily, i dzis tez mi sie nie chce
    (kosci bola i stracilem zapal do programowania //ziew) ale tak naprawde trzebaby sie
    dowiedziec badz wykoncypowac bo bez opracowania tych szczegolow obraz nawet moze byc
    inny





  • 8. Data: 2013-02-09 17:52:03
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 20:56:29 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Cześć.
    > W bibliotekach graficznych mamy dwa podejścia gdzie znajduje się
    > koordynata (0,0) w grafice rastrowej:
    > a) w środku pixela
    > b) w lewym górnym rogu pixela

    > Ktos może być zdziwiony że mozna mówic o połowie pixela ale ... to się
    > przekłada na konkrety. Mianowićie Qt przy przejściu 4.7->4.8 zmienilo tą
    > koncepcję. Było w środku, jest w rogu. Efektem dluga linia zmieniająca
    > koordynatę X o jeden pixel zamiast łamać się w środku, łamie się na
    > poczatku. Wprowadzono więc Qt4CompatiblePainting co ma emulować stare
    > zachowanie.

    A jakby flagami zniwelować problem?
    http://harmattan-dev.nokia.com/docs/library/html/qt4
    /qpainter.html#RenderHint-enum

    http://harmattan-dev.nokia.com/docs/library/html/qt4
    /painting-concentriccircles.html

    Pozdrawiam


  • 9. Data: 2013-02-09 19:39:34
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 20:56:29 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Teraz: poszukuje jakiejś dyskusji na necie które przedstawia za i
    > przeciw takiemu rozumieniu koordynaty pixela. Nie znalazłem, więc pewnie
    > nie mam właściwych słów kluczowych. Może się komuś rzuciło w oczy?

    Podejrzewam, że przyczyną takiego mapowania pikseli jest
    rasteryzacja z antyalisingiem. Tzn. w zależności od tego,
    jaką się przyjmie konwencję (środek/róg), będą inne wyniki.

    w.


  • 10. Data: 2013-02-09 20:54:59
    Temat: Re: Środek pixela
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-02-09 17:52, M.M. wrote:
    > A jakby flagami zniwelować problem?

    Flagi, poza wspomnianą przez mnie emulacją Qt4, nie pomogą na problem
    lamania się lini na początku a nie na środku. Ogólnie jest dużo
    narzekania ze strony programistów, ktorzy myśleli że linie trafiają tam
    gdzie chcą i dostali zonka w 4.8.

    Antialiasing odpada - ma być pixel-exact.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: