  • 1. Data: 2013-02-10 12:56:00
    Temat: Ciekawy program...
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://www.tvn24.pl/600-tys-kartotek-2-mln-stron-bad
    an-klinicznych-ostry-trening-watsona-do-leczenia-rak
    a,305440,s.html

  • 2. Data: 2013-02-10 15:04:58
    Temat: Re: Ciekawy program...
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 12:56:00 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > http://www.tvn24.pl/600-tys-kartotek-2-mln-stron-bad
    an-klinicznych-ostry-trening-watsona-do-leczenia-rak
    a,305440,s.html

    Już dawno temu czytałem jakieś artykuły o wysokiej skuteczności
    systemów ekspertowych w medycynie. Niestety nigdy nie miałem
    okazji zapoznać się ze szczegółami. W sumie... dlaczego to by
    miało nie działać dobrze? Ciekawe do czego użyli 2880 rdzeni,
    do uczenia?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-02-10 16:59:00
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 10 Feb 2013 06:04:58 -0800 (PST), M.M. napisał(a):

> [...]
    > okazji zapoznać się ze szczegółami. W sumie... dlaczego to by
    > miało nie działać dobrze? Ciekawe do czego użyli 2880 rdzeni,

    Najpierw trzeba się nauczyć, żeby coś zrobić.
    Jak dziecko.:)
    I tak co by człowiek nie wymyślił, to będzie plagiat natury.

  • 4. Data: 2013-02-10 17:10:46
    Od: Jacek <a...@o...pl>

> [...]
    > okazji zapoznać się ze szczegółami. W sumie... dlaczego to by
    > miało nie działać dobrze? Ciekawe do czego użyli 2880 rdzeni,

    Jak to do uczenia? Działanie polaga na analizie przypadków, analizie
    pozytywnych i negatywnych przypadków, diagnozie konkretnego przypadu itd.

  • 5. Data: 2013-02-10 18:08:10
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 17:10:46 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Jak to do uczenia? Działanie polaga na analizie przypadków, analizie
    > pozytywnych i negatywnych przypadków, diagnozie konkretnego przypadu itd.

    No właśnie, jak ten system zdobył wiedzę? Ludzie wklepali ręcznie
    reguły czy tam wzory? Nie było żadnego data-mining? Jeśli nie było,
    to czemu użyli taki mocny komputer?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-02-10 23:13:35
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-02-10 18:08, M.M. pisze:

    > No właśnie, jak ten system zdobył wiedzę? Ludzie wklepali ręcznie
    > reguły czy tam wzory? Nie było żadnego data-mining? Jeśli nie było,
    > to czemu użyli taki mocny komputer?

    Do działania systemu.

    Nikt nie wklepywał tem reguł (przynajmniej medycznych).
    Komp dosteł książki i je "przeczytał";)

    Pogooglaj jak grał w vabank (Jeopardy)

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2013-02-11 22:35:00
    Od: "Bastion" <n...@m...pl>

    > ytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > W dniu niedziela, 10 lutego 2013 17:10:46 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > No właśnie, jak ten system zdobył wiedzę?

    Wedle mnie- wyglada na sieci neuronowe.
    To dosc fajnie sprawdza sie w takich sytuacjach.
    Przy czym, jezeli autorem jest IBM to chyba mozemy myslec
    o calkowicie nowym typie SN.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-02-11 22:52:37
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 22:35:00 UTC+1 użytkownik Bastion napisał:

    > Wedle mnie- wyglada na sieci neuronowe.
    > To dosc fajnie sprawdza sie w takich sytuacjach.
    > Przy czym, jezeli autorem jest IBM to chyba mozemy myslec
    > o calkowicie nowym typie SN.

    Z sieciami neuronowymi jest więcej problemów niż potem z
    nich pożytku. Może i bywają skuteczne, ale stosowanie ich w
    praktyce nie ma nic wspólnego z książkowym "przygotuj dane,
    wyucz sieć i się ciesz działającym systemem". Zwykle trzeba
    włożyć masę pracy w dodatkowe usprawnienia. Nie zdążyłem się
    zorientować co ten system właściwie robi (poza wyszukiwaniem
    na podstawie pytań w języku naturalnym), więc ciężko mi
    powiedzieć czy sieci neuronowe tam by się nadawały. Ostatnio
    jestem pod wrażeniem wysokiej skuteczności metod
    opartych o "prawdopodobieństwo". Szkoda że ciągle brak
    czasu... bym napisał dla zabawy bota lingwistycznego w oparciu
    właśnie o prawdopodobieństwo - żadnych sieci neuronowych :)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-02-12 00:39:12
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 11/02/2013 21:52, M.M. wrote:

    > Z sieciami neuronowymi jest więcej problemów niż potem z
    > nich pożytku. Może i bywają skuteczne, ale stosowanie ich w
    [...]

    Do przetwarzania języków naturalnych raczej i tak się słabo nadają?

  • 10. Data: 2013-02-12 00:49:33
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 00:39:12 UTC+1 użytkownik Andrzej Jarzabek napisał:

    > [...]
    >

    > Do przetwarzania języków naturalnych raczej i tak się słabo nadają?
    Właściwie to zależy do jakiego przetwarzania. Do wyszukiwania lub
    tłumaczenia kontekstowego wątpię aby się nadawały. Może jakaś
    bardzo specyficzna odmiana by się nadawała... ale bardzo wątpię.
    Standardowe rozwiązania na pewno się nie nadają.

    Teoretycznie można dać pytanie na wejście, odpowiedź na wyjście i
    uczyć, ale nic się w ten sposób nie osiągnie.

    SSN mogłyby być skuteczne jakby podać im do uczenia tekst
    wysoko przetworzony. To jest właśnie ta masa pracy o jakiej
    pisałem powyżej.

    Z tego co słyszałem, google w swoich wyszukiwarkach i translatorach też
    używa metod opartych na prawdopodobieństwie.