  • 11. Data: 2009-12-28 09:30:25
    Temat: Re: Spis kontaktow na Nokiach.
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Waldek Godel pisze:

    > Synchronizacja z definicji to jest coś co polega na wyrównaniu różnic
    > zawartości między dwoma lub więcej urządzeniami, czyli dokładnie to czego
    > on nie chce robić, ale chce robić.

    A widziałeś jakie parcie na synchronizację ma nowe Ovi Suite w
    porównaniu do Nokia PC Suite?

    O ile mając Nokia PC Suite spokojnie można było niczego nie
    synchronizować i na PC z powodzeniem działało:
    - czytanie i edytowanie kontaktów
    - czytanie, tworzenie i wysyłanie SMSów do osób z kontaktów

    to w Ovi Suite nie ma tak dobrze. Owszem, kontakty wyedytujesz bez
    synchronizacji, SMSy też przeczytasz i nawet wyślesz nowy. Ale jeżeli
    nie zsynchronizujesz kontaktów, to przy tworzeniu SMSa nie będzie
    możliwości wyboru odbiorców z listy (pokazuje tylko tych
    zsynchronizowanych z Ovi Suite). W ten sposób Ovi Suite wymusza
    synchronizację nie tyle z jakimś softem typu Outlook, ale chce
    synchronizacji urządzeń mobilnych z samym Ovi Suite. A w konsekwencji -
    Ovi Suite wymusza w ten sposób synchronizację kontaktów pomiędzy
    urządzeniami mobilnymi, jeżeli mamy ich więcej niż 1, gdyż oczywiście
    nikt nie przewidział opcji typu "synchronizuj tylko z ovi suite, nie
    synchronizuj pomiędzy urządzeniami mobilnymi" (tzn. trzymaj w Ovi Suite
    osobne książki adresowe dla każdego telefonu osobno).

    I w ten oto sposób kolejny program stał się mądrzejszy od użytkownika i
    wie lepiej, czego on powinien chcieć.

  • 12. Data: 2009-12-28 11:06:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 28 Dec 2009 10:30:25 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

    > A widziałeś jakie parcie na synchronizację ma nowe Ovi Suite w
    > porównaniu do Nokia PC Suite?

    Nie, nie dałem się zfrajerzyć na update do OVI. Zresztą po zobaczeniu Ovi
    maps i Ovi store nie ciągnie mnie do niczego z Ovi w nazwie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2009-12-28 12:40:59
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    W dniu 2009-12-27 21:46, Rooobert K... pisze:

    > Moze sie zle wyrazilem, chodzi mi o to, zebym mial na kompie ksiazke
    > telefoniczna oddzielna dla kazdej nokii, tak jak mialem w programie
    > MyPhoneExplorer z telefonami SonyEricsson.
    >
    > Pozdr.
    >
    > Rooobert K...

    Załóz w Outlooku 3 foldery kontaktów i synchronizuj każdy telefon do
    osobnego folderu

  • 14. Data: 2009-12-28 12:47:09
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Waldek Godel pisze:

    > Nie, nie dałem się zfrajerzyć na update do OVI. Zresztą po zobaczeniu Ovi
    > maps i Ovi store nie ciągnie mnie do niczego z Ovi w nazwie.

    To może ktoś korzystający z Ovi Suite mi coś doradzi?

    Założenia są takie:
    a) mam dwie Nokie (albo więcej) podpięte do Ovi Suite
    b) chcę wysyłać SMSy z Ovi Suite i wybierać ich adresatów z kontaktów
    (to wymaga synchronizacji kontaktów z Ovi Suite, bo kontaktów
    niezsynchronizowanych Ovi Suite nie pokazuje jako odbiorców SMSów)
    ORAZ
    c) chcę mieć w obu telefonach osobne książki adresowe, nie mam ochoty na
    ich wzajemną synchronizację.

    Na ten moment mam sposób na obejście problemu, ale dość upierdliwy:

    1. Backup kontaktów w pierwszym telefonie.
    2. Backup kontaktów w drugim telefonie.
    3. Synchronizacja kontaktów w obu telefonach z Ovi Suite - efekt:
    kontakty zsynchronizowane z Ovi Suite, a ponadto pomiędzy telefonami
    wymieszane (zsynchronizowane) książki.
    4. Przywrócenie kontaktów w pierwszym telefonie z backupu.
    5. Przywrócenie kontaktów w drugim telefonie z backupu.

    W efekcie mamy kontakty z obu telefonów w Ovi Suite - a co za tym idzie
    - można wysyłać SMSy z Ovi Suite i wybierać adresatów z tych
    zsynchronizowanych kontaktów, a po przywróceniu kontaktów z backupu
    wracam do kontaktów, jakie tam być powinny (sprzed niechcianej, ale
    koniecznej synchronizacji).

    Może ktoś ma jakiś bardziej sensowny pomysł?

    WN

  • 15. Data: 2009-12-28 18:47:14
    Od: Szymon <a...@a...pl>

    W dniu 2009-12-27 14:20, Rooobert K... pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam 3 Nokie N73, N82 i 6300, kazda ma inny spis kontaktów i tak ma pozostac.
    > Jak sie lacze z Nokia PC Suite to mam tylko opcje synchornizuj z np. Outlook
    > Express, czyli bede mial "mix" telefoniczny z tych trzech fonow.
    >
    > Jak zrobic, zeby kazda Nokia miala swoja wlasna ksiazke telefoniczna na
    > kompie ??
    >
    > Pozdr.
    >
    > Rooobert K...

    Co powiesz na kilka tozsamosci w outlooku?

    Szymon

  • 16. Data: 2009-12-28 22:12:45
    Od: " Rooobert K..." <r...@W...gazeta.pl>

    Mam 3 tozsamosci w OE, a w prog. Nokia PC Suite jest tylko jedna
    mozliwosc "Outlook Express (ksiazka adresowa windows, nie mam mozliwosci
    wyboru tozsamosci. :(

    Roobert K...