-
1. Data: 2019-03-19 11:26:27
Temat: Spasowanie silnika
Od: pueblo <n...@n...pl>
Trochę się zainteresowałem specyfikacjami olejów i chociaż wiem, że może
to nie mieć żadnego znaczenia, to i tak ciekawe.
Chodzi o klasyfikację ACEA:
A1/B1, A5/B5 - silniki określane jako "ciasno spasowane"
A3/B3, A3/B4 - silniki określane jako "luźno spasowane"
No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny. Po wieku(czas
zaprojektowania i powstania)? Stare - luźne? Jakiś przedział lat
produkcji?
-
2. Data: 2019-03-19 15:16:55
Temat: Re: Spasowanie silnika
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5c90c3d3$0$488$6...@n...neostrada.
pl...
>Trochę się zainteresowałem specyfikacjami olejów i chociaż wiem, że
>może
>to nie mieć żadnego znaczenia, to i tak ciekawe.
>Chodzi o klasyfikację ACEA:
>A1/B1, A5/B5 - silniki określane jako "ciasno spasowane"
>A3/B3, A3/B4 - silniki określane jako "luźno spasowane"
>No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny. Po wieku(czas
>zaprojektowania i powstania)? Stare - luźne? Jakiś przedział lat
>produkcji?
Zagladasz w instrukcje - jak pisze, ze wymaga olej B4, to wlewasz B4
:-)
J.
-
3. Data: 2019-03-19 17:27:12
Temat: Re: Spasowanie silnika
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 19-03-2019 o 11:26, pueblo pisze:
> Trochę się zainteresowałem specyfikacjami olejów i chociaż wiem, że może
> to nie mieć żadnego znaczenia, to i tak ciekawe.
>
> Chodzi o klasyfikację ACEA:
>
> A1/B1, A5/B5 - silniki określane jako "ciasno spasowane"
>
> A3/B3, A3/B4 - silniki określane jako "luźno spasowane"
>
> No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny.
Po co Ci to wiedzieć?
Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj.
-
4. Data: 2019-03-19 17:45:32
Temat: Re: Spasowanie silnika
Od: pueblo <n...@n...pl>
Witaj J.F., 19 mar 2019 w news:5c90fa2f$0$505$65785112@news.neostrada.pl
napisałeś/aś:
> Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5c90c3d3$0$488$6...@n...neostrada.
pl...
>>Chodzi o klasyfikację ACEA:
>>A1/B1, A5/B5 - silniki określane jako "ciasno spasowane"
>>A3/B3, A3/B4 - silniki określane jako "luźno spasowane"
> Zagladasz w instrukcje - jak pisze, ze wymaga olej B4, to wlewasz B4
>:-)
>
Proste, ale w instrukcji nie ma - może dlatego, że kiedy ten silnik był
produkowany jeszcze nie było niektórych ww. sepcyfikacji.
-
5. Data: 2019-03-23 22:52:31
Temat: Re: Spasowanie silnika
Od: scobowski <s...@t...pl>
W dniu 19.03.2019 o 17:45, pueblo pisze:
> Proste, ale w instrukcji nie ma - może dlatego, że kiedy ten silnik był
> produkowany jeszcze nie było niektórych ww. sepcyfikacji.
No to używaj tego do "luźno pasowanych"
;)
-
6. Data: 2019-03-24 09:59:59
Temat: Re: Spasowanie silnika
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik scobowski s...@t...pl ...
>> Proste, ale w instrukcji nie ma - może dlatego, że kiedy ten silnik
>> był produkowany jeszcze nie było niektórych ww. sepcyfikacji.
>
> No to używaj tego do "luźno pasowanych"
> ;)
>
A teraz ciekawostka - ja od zawsze uzywam olejów 5w30.
A wczoraj zmieniajac olej szukałem na stronie ile sie miesci i okazało
sie ze powinienem 5w40...
Jaka roznica? Gorsze smarowanie na niskich temperaturach, zanim silnik
sie rozgrzeje?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff
-
7. Data: 2019-03-30 11:01:06
Temat: Re: Spasowanie silnika
Od: scobowski <s...@t...pl>
W dniu 24.03.2019 o 09:59, Budzik pisze:
> Użytkownik scobowski s...@t...pl ...
>
>>> Proste, ale w instrukcji nie ma - może dlatego, że kiedy ten silnik
>>> był produkowany jeszcze nie było niektórych ww. sepcyfikacji.
>>
>> No to używaj tego do "luźno pasowanych"
>> ;)
>>
> A teraz ciekawostka - ja od zawsze uzywam olejów 5w30.
> A wczoraj zmieniajac olej szukałem na stronie ile sie miesci i okazało
> sie ze powinienem 5w40...
>
> Jaka roznica? Gorsze smarowanie na niskich temperaturach, zanim silnik
> sie rozgrzeje?
>
Spodziewałbym się, że _bardziej_lepki_ (nie gęstszy ;) ) olej będzie
lepiej utrzymywał film np. przez noc.
-
8. Data: 2019-03-30 12:59:15
Temat: Re: Spasowanie silnika
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 19.03.2019 o 17:27, Cavallino pisze:
> Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj
Rada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym
zarabia, a nie to co jest najlepsze albo ma lepszą relację ceny do jakości.
Przykład drukarek: atrament oryginalny 90 zł, zamiennik 19 zł.
Przykład Fiata: zalecany olej Selenia 150 zł/5 l, Castrol tej samej
pojemności 120 zł
Jacek
-
9. Data: 2019-03-30 13:13:39
Temat: Re: Spasowanie silnika
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 30.03.2019 o 12:59, Jacek pisze:
>> Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj
> Rada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym
> zarabia, a nie to co jest najlepsze albo ma lepszą relację ceny do jakości.
> Przykład drukarek: atrament oryginalny 90 zł, zamiennik 19 zł.
> Przykład Fiata: zalecany olej Selenia 150 zł/5 l, Castrol tej samej
> pojemności 120 zł
Koniu miał na myśli typ oleju, nie producenta.
Shrek
-
10. Data: 2019-03-30 16:56:59
Temat: Re: Spasowanie silnika
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 30-03-2019 o 12:59, Jacek pisze:
> W dniu 19.03.2019 o 17:27, Cavallino pisze:
>> Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj
> Rada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym
> zarabia,
Ale rozróżniasz "typ" od marki?