-
1. Data: 2019-03-19 18:10:09
Temat: ITD w akcji
Od: p...@g...com
https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a
Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do kontroli wybiera ?
-
2. Data: 2019-03-19 18:54:41
Temat: Re: ITD w akcji
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:e1d0c2d6-e26e-4de9-9fd8-2127713cd52c@go
oglegroups.com...
>https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przelado
wany-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297
a
>Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do
>kontroli wybiera ?
Przeciez masz "wykorzystano najnowocześniejsze systemy preselekcji
wagowej."
Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na
pewniaka.
Ale ... tak przeladowane auto powinno juz solidnie przysiasc na
sprezynach.
Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w
ladownosci 5 ton ?
No i ustawili sie w takim miejscu ze "Prawie każdy dostawczak
przeładowany", czy ten system preselekcji prawidlowo wytypowal auta do
kontroli.
Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze prawie kazdy dostawczak akurat ma
potrzebe zaladowania 2 ton, czy ile tam wystarcza to przekroczenia ...
J.
-
3. Data: 2019-03-19 19:47:23
Temat: Re: ITD w akcji
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2019-03-19 o 18:54, J.F. pisze:
>> https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a
>>
>> Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do
>> kontroli wybiera ?
>
> Przeciez masz "wykorzystano najnowocześniejsze systemy preselekcji
> wagowej."
>
> Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na
> pewniaka.
Na zachodzie i w USA są wagi pod asfaltem. Wiadomo o nich tylko jak są
tablice informacyjne. Może i u nas taką wreszcie zainstalowali.
> Ale ... tak przeladowane auto powinno juz solidnie przysiasc na sprezynach.
W dostawczakach zwłaszcza tych przeładowywanych to stare dobre resory
piórowe.
Sprężyny by nie wytrzymały.
> Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w ladownosci
> 5 ton ?
Niewykluczone ze część z nich w innych krajach poza EU jest sprzedawana
jako 5T DMC.
Znam kampery które u nas są sprzedawane jako do 3,5T a na sucho ważą
3,1 czy 3,2T. Jak zatankujesz paliwo i wodę to osiągasz już 3,5T.
Bez kierowcy i pasażerów. Ten sam kamper poza EU ma DMC 4,5T.
> No i ustawili sie w takim miejscu ze "Prawie każdy dostawczak
> przeładowany", czy ten system preselekcji prawidlowo wytypowal auta do
> kontroli.
> Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze prawie kazdy dostawczak akurat ma
> potrzebe zaladowania 2 ton, czy ile tam wystarcza to przekroczenia ...
Sąsiad, zawodowy kierowca kiedyś mi tłumaczył dlaczego u nas kupują
dostawczaki z manualną skrzynią biegów. Bo jak przeładuje o jedną
paletę lekarstw w szklanych opakowaniach to ma o tonę za dużo.
Przy stromym podjeździe zadziałają zabezpieczenia skrzyni biegów
i auto przestaje jechać. A na manualu wsadzi niższy bieg i się doturla.
Dotychczas za nadwagę ścigali głównie ciężarówki, teraz widać
zorientowali się że problem jest z dostawczakami.
Pozdrawiam
-
4. Data: 2019-03-19 20:41:31
Temat: Re: ITD w akcji
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 19 Mar 2019 19:47:23 +0100, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2019-03-19 o 18:54, J.F. pisze:
>>> https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a
>>
>> Przeciez masz "wykorzystano najnowocześniejsze systemy preselekcji
>> wagowej."
>> Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na
>> pewniaka.
> Na zachodzie i w USA są wagi pod asfaltem. Wiadomo o nich tylko jak są
> tablice informacyjne. Może i u nas taką wreszcie zainstalowali.
A jak bedzie widoczna, to co bedziesz omijal ?
>> Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w ladownosci
>> 5 ton ?
> Niewykluczone ze część z nich w innych krajach poza EU jest sprzedawana
> jako 5T DMC.
> Znam kampery które u nas są sprzedawane jako do 3,5T a na sucho ważą
> 3,1 czy 3,2T. Jak zatankujesz paliwo i wodę to osiągasz już 3,5T.
> Bez kierowcy i pasażerów. Ten sam kamper poza EU ma DMC 4,5T.
Moze nawet i w EU - robisz taka mala ciezarowke w wersji 5 czy 7t DMC,
a jak ktos tego nie potrzebuje, to jest i wersja 3.5t, bez tachografu
i utrudnien.
> Sąsiad, zawodowy kierowca kiedyś mi tłumaczył dlaczego u nas kupują
> dostawczaki z manualną skrzynią biegów. Bo jak przeładuje o jedną
> paletę lekarstw w szklanych opakowaniach to ma o tonę za dużo.
> Przy stromym podjeździe zadziałają zabezpieczenia skrzyni biegów
> i auto przestaje jechać. A na manualu wsadzi niższy bieg i się doturla.
do ** z takim automatem :-)
> Dotychczas za nadwagę ścigali głównie ciężarówki, teraz widać
> zorientowali się że problem jest z dostawczakami.
A jest problem, czy tylko "oni nas okradaja" :-)
J.
-
5. Data: 2019-03-19 20:53:38
Temat: Re: ITD w akcji
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 19-03-2019 o 20:41, J.F. pisze:
> Dnia Tue, 19 Mar 2019 19:47:23 +0100, RadoslawF napisał(a):
>> W dniu 2019-03-19 o 18:54, J.F. pisze:
>>>> https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a
>>>
>>> Przeciez masz "wykorzystano najnowocześniejsze systemy preselekcji
>>> wagowej."
>>> Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na
>>> pewniaka.
>> Na zachodzie i w USA są wagi pod asfaltem. Wiadomo o nich tylko jak są
>> tablice informacyjne. Może i u nas taką wreszcie zainstalowali.
>
> A jak bedzie widoczna, to co bedziesz omijal ?
>
>>> Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w ladownosci
>>> 5 ton ?
>> Niewykluczone ze część z nich w innych krajach poza EU jest sprzedawana
>> jako 5T DMC.
>> Znam kampery które u nas są sprzedawane jako do 3,5T a na sucho ważą
>> 3,1 czy 3,2T. Jak zatankujesz paliwo i wodę to osiągasz już 3,5T.
>> Bez kierowcy i pasażerów. Ten sam kamper poza EU ma DMC 4,5T.
>
> Moze nawet i w EU - robisz taka mala ciezarowke w wersji 5 czy 7t DMC,
> a jak ktos tego nie potrzebuje, to jest i wersja 3.5t, bez tachografu
> i utrudnien.
Iveco Daily na przykład.
-
6. Data: 2019-03-19 21:09:09
Temat: Re: ITD w akcji
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 19-03-2019 o 18:54, J.F. pisze:
> Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:e1d0c2d6-e26e-4de9-9fd8-2127713cd52c@go
oglegroups.com...
>> https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a
>>
>> Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do
>> kontroli wybiera ?
>
> Przeciez masz "wykorzystano najnowocześniejsze systemy preselekcji
> wagowej."
>
> Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na
> pewniaka.
>
> Ale ... tak przeladowane auto powinno juz solidnie przysiasc na sprezynach.
>
> Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w ladownosci
> 5 ton ?
>
Na przykład Iveco Daily. Nie wiem jak obecnie, ale kilka lat temu ten
sam model można było kupić z papierami z max. DMC 3,5t jak i z papierami
DMC 5t.
Taki przeładowany samochód stanowi zagrożenie tylko i wyłącznie dla
Ministerstwa Finansów.
yabba
-
7. Data: 2019-03-19 21:22:28
Temat: Re: ITD w akcji
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2019-03-19 o 21:09, yabba pisze:
> W dniu 19-03-2019 o 18:54, J.F. pisze:
>> Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:e1d0c2d6-e26e-4de9-9fd8-2127713cd52c@go
oglegroups.com...
>>> https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a
>>>
>>> Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do
>>> kontroli wybiera ?
>>
>> Przeciez masz "wykorzystano najnowocześniejsze systemy preselekcji
>> wagowej."
>>
>> Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na
>> pewniaka.
>>
>> Ale ... tak przeladowane auto powinno juz solidnie przysiasc na
>> sprezynach.
>>
>> Takie zwykle busiki, czy jakis model, ktory wystepuje takze w
>> ladownosci 5 ton ?
>>
>
> Na przykład Iveco Daily. Nie wiem jak obecnie, ale kilka lat temu ten
> sam model można było kupić z papierami z max. DMC 3,5t jak i z papierami
> DMC 5t.
> Taki przeładowany samochód stanowi zagrożenie tylko i wyłącznie dla
> Ministerstwa Finansów.
Dla ministra transportu bo nie ma tachografu, dla ministra
infrastruktury bo nie ma viatola, dla ministra pracy i spraw socjalnych
bo jego kierowca nie ma ograniczeń godzin pracy jak kierowca
ciężarówki.
A jakby się jeszcze zastanowić to wyszło by jeszcze kilku innych
"pokrzywdzonych" ministrów.
Pozdrawiam
-
8. Data: 2019-03-20 11:59:52
Temat: Re: ITD w akcji
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik p...@g...com ...
> https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
any-rekordzista-w
> azyl-prawie-7-ton-6361100213831297a
>
> Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do
> kontroli wybiera ?
Jezeli ktos w busa dał 7 ton to raczej widac na oko ze przeładowany.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)
-
9. Data: 2019-03-20 11:59:52
Temat: Re: ITD w akcji
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>> Moze nawet i w EU - robisz taka mala ciezarowke w wersji 5 czy 7t DMC,
>> a jak ktos tego nie potrzebuje, to jest i wersja 3.5t, bez tachografu
>> i utrudnien.
>
> Iveco Daily na przykład.
Bo to chyba ogólnie dotyczy przede wszystkim aut Iveco bo one na ramie
chyba jako jedyne są...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg
-
10. Data: 2019-03-21 07:14:43
Temat: Re: ITD w akcji
Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>
W dniu 19.03.2019 o 19:47, RadoslawF pisze:
> W dniu 2019-03-19 o 18:54, J.F. pisze:
>
>>> https://moto.wp.pl/prawie-kazdy-dostawczak-przeladow
any-rekordzista-wazyl-prawie-7-ton-6361100213831297a
>>>
>>> Faktycznie taka patologia czy może oko inspektora dobrze auta do
>>> kontroli wybiera ?
>>
>> Przeciez masz "wykorzystano najnowocześniejsze systemy preselekcji
>> wagowej."
>>
>> Domyslam sie, ze gdzies tam jest w drodze waga i inspektorzy leca na
>> pewniaka.
>
> Na zachodzie i w USA są wagi pod asfaltem. Wiadomo o nich tylko jak są
> tablice informacyjne. Może i u nas taką wreszcie zainstalowali.
>
jak najbardziej są takie wagi i w Polsce, nie są specjalnie oznakowane,
ale są dobrze widoczne
https://www.google.com/maps/@50.7874452,23.2129473,3
a,75y,151.21h,74.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1syyLEU2iBfpk
6PHHnIYs2oA!2e0!7i13312!8i6656
oprócz ważenia sprawdzaja czy wysokość nie jest przekroczona i
automatycznie rozpoznają tablice rejestracyjne.
Jest nawet mapa tych wag
http://www.tirstop.pl/mapa-wag/
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl