  • 101. Data: 2013-04-14 18:22:13
    Temat: Re: Spalanie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:3rktn0r6romg$.1g5ipiq52fnjp$.dlg@40tude
    .net...

    > Bo ci komputer wyswietla prawie tyle samo km do konca ?

    Dokładnie, w podobnych warunkach daje podobne wyniki.
    Stwierdzam, że algorytm działa dość prawidłowo.

    > algorytm pewnie tak napisany, aby nia zabraklo za wczesnie.

    I bardzo dobrze.
    W niczym to nie przeszkadza, ewentualny błąd jest podobny przy każdym
    działaniu tego algorytmu, czyli w każdym przypadku.
    Dokładnie odwrotnie niż przy tankowaniu "do pełna", gdzie największą rolę
    gra czynnik losowy i ludzki.

    > pistolet w jakis sposob mierzy kiedy sie wylaczyc.

    Nie - pistolet nic nie mierzy, tylko się wyłącza gdy poczuje ciecz na końcu.
    U mnie - pierwszy raz tak gdzieś kilkanaście litrów przed stanem "do pełna",
    w Punto było tak gdzieś po wlaniu każdych 2l.

    > przepuszczona przez komputer z ambitnym algorytmem ? mierzone jest,
    > ale malo miarodajnie.

    Jak dla mnie wystarczy.

    > Ale pokazuje ze ta lampka rozrzut ma.

    Musi mieć.
    Ale interesuje nas stan końcowy.
    W miarę stabilny.

  • 102. Data: 2013-04-14 18:33:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 18:22:13 +0200, Cavallino napisał(a):
> [...]
    > W niczym to nie przeszkadza, ewentualny błąd jest podobny przy każdym
    > działaniu tego algorytmu, czyli w każdym przypadku.

    Sugeruje ze w razie rozbieznosci w wyniku pomiaru wezma gorszy widok i
    zapala ci rezerwe .. i mniejsza odleglosc do konca :-)

    > Dokładnie odwrotnie niż przy tankowaniu "do pełna", gdzie największą rolę
    > gra czynnik losowy i ludzki.

    Polskie drogi, to jest dopiero czynnik losowy jesli chodzi o pomiar
    poziomu :-)

    > Nie - pistolet nic nie mierzy, tylko się wyłącza gdy poczuje ciecz na końcu.

    Czyli mierzy czy ciecz jest na koncu.

    > U mnie - pierwszy raz tak gdzieś kilkanaście litrów przed stanem "do pełna",
    > w Punto było tak gdzieś po wlaniu każdych 2l.

    A jednak jakos tankowales wieksze ilosci.

    > Jak dla mnie wystarczy.

    No ba, skoro nie masz zadnej mozliwosci sprawdzenia, to co sie dziwic
    ze wystarczy :-)

    J.

  • 103. Data: 2013-04-14 22:57:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czyli mierzy czy ciecz jest na koncu.

    Albo piana.

    > A jednak jakos tankowales wieksze ilosci.

    Zależy od samozaparcia, jak dlugo chce Ci się ponawiać.

  • 104. Data: 2013-04-14 22:57:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@v...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jemu chodzi o to, że dystrybutor powie, że jest pełno z dokładnością 2-3
    > litrów (w twoim przykładzie - raz naleje 45ml, raz 51, a raz 48 i powie
    > tak samo "pełno") - a to AŻ ~10 procent różnicy może być.

    Jezeli raz bedzie w jedna strone to drugi raz w druga - przy kilku
    tankowaniach wynik się uśredni i nie ma problemu.
    Zreszta, problem jest wyimaginowany i wymyslony przez Cavallino tylko
    dlatego, ze po raz kolejny wynik czyjegoś spalania wydaje się mu
    niewiarygodny.

    A mnei się wydaje, że robienie z ludzi głupków i sugerowanie że nie
    potrafią oszacować spalania włąsnego samochodu jest trochę niegrzeczne...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 105. Data: 2013-04-14 23:05:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Zreszta, problem jest wyimaginowany i wymyslony przez Cavallino

    Nie łżyj,
    Ja nie wymyślam spalania dwulitrówek w mieście poniżej 10.
    A tylko to jest wyimaginowane i wymyślone.

    > tylko
    > dlatego, ze po raz kolejny wynik czyjegoś spalania wydaje się mu
    > niewiarygodny.

    Nie "się wydaje" tylko "jest".
    I tym się różni branie czyichś opowieści w ciemno na wiarę, od ich
    sprawdzenia, że sens ma tylko ta druga wersja.

    > A mnei się wydaje, że robienie z ludzi głupków i sugerowanie że nie
    > potrafią oszacować spalania włąsnego samochodu jest trochę niegrzeczne...

    Zwłaszcza jak po kilku prostych pytaniach, wychodzi jak na tacy, że liczyć
    nie potrafią.....

  • 106. Data: 2013-04-14 23:57:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Raczej co do bzdur wypisywanych przez niektórych, którym samochody
    > paliwo produkują.

    Dośc często nie zgadzam sie z twoimi teoriami, aczkolwiek rzadko nazywam je
    bzdurami.
    Aczkolwiek nie widziałem tutaj wypowiedzi o produkowaniu paliwa, widziałem
    natomiast wypowiedzi osób podających spalanie, które to wyniki Tobie się z
    jakiegoś powodu nie podobają. Ale pamiętam, że moje wyniki też były dla
    Ciebie niewiarygodne, więc wiem, czyje teorie ewentualnie nazwałbym
    bzdurami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 107. Data: 2013-04-15 11:57:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie łżyj,
    > Ja nie wymyślam spalania dwulitrówek w mieście poniżej 10.
    > A tylko to jest wyimaginowane i wymyślone.

    Nie łżyj? Co to za poziom dyskusji?
    Ale żeby było śmieszniej podam ci dwa troche inne przykłady:
    Mercedes 207D Silnik 2,4l. Spalanie 10 ON regularnie - gdziekolwiek by nim
    nie jezdzić.
    Fiat /citroen Jumpy / Peugeot Expert - silnik 1,9. Spalanie regularnie w
    granicach 6,5 do 7 gdziekolwiek by nim nie jezdzic.
    Ford Courier silnik 1,9 - spalanie regularnie 6,5 - gdzie by nim nie
    jezdzić.

    A Tak bardziej ogólnie - mnie to nie przeszkadza, że na każdym kroku
    będziesz głosił teorię, że te wszystkie osoby piszące o spalaniu poniżej 10
    to jest sekta i jakaś zorganizowana akcja.
    Taki kraj - spiski i mitologizacja u nas w modzie.

    > Nie "się wydaje" tylko "jest".
    > I tym się różni branie czyichś opowieści w ciemno na wiarę, od ich
    > sprawdzenia, że sens ma tylko ta druga wersja.

    Sprawdziłeś i co ci wyszło?

    > Zwłaszcza jak po kilku prostych pytaniach, wychodzi jak na tacy, że
    > liczyć nie potrafią.....

    To ze Tobie siętak wydaje, nie oznacza, że coś takiego wykazałeś.

    W pierwszym zdaniu mojego postu wykazałem, że wskazywane przez Ciebie
    niedokładności nie mają żadnego znaczenia. No ale nie odniosłeś się do
    tego...

  • 108. Data: 2013-04-15 13:08:01
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 11:57:50 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > granicach 6,5 do 7 gdziekolwiek by nim nie jezdzic.
    >
    > Ford Courier silnik 1,9 - spalanie regularnie 6,5 - gdzie by nim nie

    Strasznie dużo oleju te silniki biorą. To od zmiany do zmiany czy przy mniejszym
    przebiegu?

  • 109. Data: 2013-04-15 13:44:15
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2013-04-10 21:44, masti pisze:

    > chyba na postoju? ;)

    jak na postoju to to jakieś perpetuum mobile? normalne auto na postoju z
    włączonym silnikiem pali nieskończoność l/100km

  • 110. Data: 2013-04-15 14:46:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Strasznie dużo oleju te silniki biorą. To od zmiany do zmiany czy przy
    > mniejszym przebiegu?

    Z jednej strony zalecam ograniczyć lekarstwa.
    Z drugiej strony kusi, bo zazdroszczę jazdy... ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."