  • 1. Data: 2016-04-24 13:09:53
    Temat: Sonda oscyloskopowa
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    Przestała działać. Po obejrzeniu okazało się, że środkowa żyła przewodu
    sondy jest zrobiona z bardzo cienkiego drutu oporowego. Na druciku
    zaciśnięta była tulejka przylutowana do małej płyteczki. Tulejka
    rozsypała się na kawałeczki i stąd problem. Drucik jest, oczywiście,
    nielutowalny. Jak to naprawić?
    Problem ogólny: jak łączycie nielutowalne druty?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2016-04-24 13:43:45
    Temat: Re: Sonda oscyloskopowa
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.04.2016 o 13:09, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > nielutowalny. Jak to naprawić?
    > Problem ogólny: jak łączycie nielutowalne druty?

    Kilka razy lutowałem druty oporowe. Tyle, że na twardo, lutowiem
    srebrnym przy użyciu palnika i topnika do lutowania stali nierdzewnej.
    Zawsze też można próbować zgrzać.

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2016-04-24 14:24:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > nielutowalny. Jak to naprawić?
    > Problem ogólny: jak łączycie nielutowalne druty?

    Dawno dawno temu, gdy jeszcze komuna rządziła, miałem Ci ja praktyki w
    meratroniku, tam druty oporowe pokaźnej średnicy do migaczy
    kierunkowskazów samochodowych najpierw obrzezało się mechanicznie
    maszynką wyglądającą jak ostrzałka ołówków tylko wielkości małej
    tokarki, od razu do kwasu bodajże siarkowego i do kadzi z roztopioną
    cyną. Po tych zabiegach lutuje się normalnie. Nie wiem tylko czy to do
    każdego drutu oporowego się nada.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2016-04-24 14:51:15
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-24 o 13:43, Kaczin pisze:

    > Kilka razy lutowałem druty oporowe. Tyle, że na twardo, lutowiem
    > srebrnym przy użyciu palnika i topnika do lutowania stali nierdzewnej.
    > Zawsze też można próbować zgrzać.

    Próbowałem lutować kanthal srebrem z boraksem jako topnikiem, pudło :-(
    Chciałbym też uniknąć wyciągania przewodu z obudowy sondy, będę miał
    problem z zaciśnięciem tak, jak to zrobiono w fabryce. Zresztą i tak
    palnikiem spalę izolację w przewodzie.

    P.P.

  • 5. Data: 2016-04-24 14:53:38
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-24 o 14:24, AlexY pisze:

> [...]
    > tokarki, od razu do kwasu bodajże siarkowego i do kadzi z roztopioną
    > cyną. Po tych zabiegach lutuje się normalnie. Nie wiem tylko czy to do

    Ciekawostka :-) Spróbuję, ale w pracy, pod wyciągiem.

    P.P.

  • 6. Data: 2016-04-24 16:01:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-04-24 o 13:09, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > nielutowalny. Jak to naprawić?
    > Problem ogólny: jak łączycie nielutowalne druty?
    Wyciągam albo kupuje styk z małego gniazdka do zaciskania,
    na nim owijam drut oporowy i zaciskam kombinerkami, drugi koniec mozna
    wtedy wlutować w płytkę np taki styk:
    http://www.tme.eu/pl/details/mx-50125-8000/zlacza-sy
    gnalowe-raster-125mm/molex/501258000/

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2016-04-24 16:36:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-24 o 16:01, janusz_k pisze:
    > Wyciągam albo kupuje styk z małego gniazdka do zaciskania,
    > na nim owijam drut oporowy i zaciskam kombinerkami, drugi koniec mozna
> [...]

    Przy problemie ogólnym pewnie OK :-) Ale ten drut ma (przez porównanie z
    drutami nawojowymi) jakieś 0.06mm, i jest go raptem jakieś 4mm. Poza tym
    ten styk jest kolosalny.

    P.P.

  • 8. Data: 2016-04-24 16:44:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-24 o 14:53, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ciekawostka :-) Spróbuję, ale w pracy, pod wyciągiem.

    No i spróbowałem. Ale nie z kwasem, a z topnikiem do aluminium (kanthal
    to z grubsza stop żelaza z glinem), fluoroboranowym.
    "Zwycięstwo, wolność, Lenin!"
    Dzięki :-)

    Przy okazji odkryłem, że sondy Yang Xun można kupić tu:

    http://allegro.pl/sonda-oscyloskopowa-owon-p6060-60m
    hz-600v-1-1-1-10-i5978714923.html

    albo tu:

    http://allegro.pl/sonda-oscyloskopowa-100mhz-p6100-o
    scilloscope-gwar-i6032602364.html

    :-)

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 9. Data: 2016-04-24 17:49:52
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:
    [..]
    > No i spróbowałem. Ale nie z kwasem, a z topnikiem do aluminium (kanthal
    > to z grubsza stop żelaza z glinem), fluoroboranowym.
    > "Zwycięstwo, wolność, Lenin!"

    Rozumiem że obeszło się bez mechanicznego skrobania?

  • 10. Data: 2016-04-24 18:12:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-04-24 o 17:49, AlexY pisze:
    > Paweł Pawłowicz pisze:
    > [..]
    >
    > Rozumiem że obeszło się bez mechanicznego skrobania?

    Tak. Zresztą to jest drucik o średnicy włoska, nie miałbym szans go
    oskrobać. Nawiasem mówiąc, spoina nie wygląda pięknie, tak, jakby tylko
    część powierzchni drutu "złapała" stop, ale elektrycznie jest OK i
    przeżywa test trzepnięcia o glebę :-)

    P.P.