  • 161. Data: 2018-02-04 16:08:36
    Temat: Re: utna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.02.2018 o 13:32, Myjk pisze:

    > Temat kotłów olejowych upadł bo zaczęto wałki robić na paliwie, które przez
    > to że nie było nań akcyzy zaczęto po polakowemu wykorzystywać do napędzania
    > samochodów (jeśli nie bezpośrednio to rozrzedzając ON). To była główna
    > przyczyna upadku kotłów olejowych w CO a nie dlatego że założenie czy sam
    > system ogrzewania był zły.

    a niedługo oszuści będą chcieli elektryki w domu ładować...

    Łukasz

  • 162. Data: 2018-02-04 16:32:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 4 Feb 2018 15:08:36 +0000, ddddddddddddd

    > a niedługo oszuści będą chcieli elektryki w domu ładować...

    Z tą różnicą, że auto na prąd MNIEJ truje niż spalinowe, natomiast
    jeżdżenie na oleju było jeszcze bardziej szkodliwe dla ludzi niż na ON.

    Poza tym prąd nie zawali sieci jak będzie żyłowany w nocy -- bo prądu wtedy
    jest pod dostatkiem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 163. Data: 2018-02-04 18:23:37
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2018 o 19:48, Kris pisze:

    > Ceny prądu jak obserwuje od lat praktycznie stoja w miejscu

    Bo się elektryki się nie upowszechniły. Jak tylko zaczną stanowić jakiś
    zauważalny procent to minister już wymyśli jak odzyskać utraconą akcyzę
    za wachę.

    Shrek

  • 164. Data: 2018-02-04 19:19:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 18:23:37 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Bo się elektryki się nie upowszechniły. Jak tylko zaczną stanowić jakiś
    > zauważalny procent to minister już wymyśli jak odzyskać utraconą akcyzę
    > za wachę.
    Prognozujesz co za 15 lat nas czeka
    A tu dyskutujemy co jest teraz, dzisiaj
    A na dzisiaj grzanie bezobsługowe chaty to wg moich wyliczeń najtaniej gaz później PC

  • 165. Data: 2018-02-04 19:42:04
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-02-04 o 14:14, Myjk pisze:
> [...]
    > jakieś 9MWh a jak nie odseparuję garażu od bryły 10MWh. Do tego
    > statystycznie jakieś 4MWh na CWU (mnie pewnie mniej wyjdzie, bo wodę
    > szanuję z zasady). Więc 8kW PC mi gwarantuje, że energii z dobrym COPem mi
    > nie zabraknie.
    >
    > Jakie są parametry projektowe Twojego domu? Ile idzie opału, o jakiej
    > kaloryczności? Dam sobie małego palca u stopy possać, że masz min. 2x
    > przewymiarowany kocioł i większość pieniędzy na ogrzewanie, jak większość w
    > naszym ciemnogródku, wyrzucasz kominem. Nic więc dziwnego że się już prądem

    Pisałem wcześniej - mam piec Windsor Plus firmy Termet.
    Dom - przyznaję - do zbyt zaizolowanych nie należy. I raczej niewiele da
    się z tym zrobić. To dom dwurodzinny, na górze lokatorzy są ciepłolubni
    (starsze osoby), więc nawet nie mam jak przykręcić kaloryferów :-)
    T.

  • 166. Data: 2018-02-04 21:16:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Feb 2018 14:59:27 +0100, Myjk napisał(a):
    > Fri, 2 Feb 2018 20:34:50 +0100, T.
    >
    > Nie. W klasycznej pompie split wewnątrz masz jednostkę i na zewnątrz masz
    > jednostkę. To jest spięte rurkami miedzianymi (zazwyczaj 2x1" z
    > ociepleniem, nie więcej), powietrze się mieli na zewnątrz w jednostce
    > zewnętrznej -- powietrza nie musisz więc doprowadzać do domu.

    A w naszym klimacie zewnetrzy parownik nie zarasta lodem ?

    J.

  • 167. Data: 2018-02-04 22:21:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Feb 2018 14:25:50 +0100, Myjk napisał(a):
    > Sat, 3 Feb 2018 19:09:25 +0100, J.F.
    >
    > Widać putin mocno pociska... :P

    > Ja nie jestem bogaty, dlatego właśnie PC instaluję. :P

    Jestes, skoro nie liczysz odsetek kredytu :-P

    > No właśnie, a ponieważ prąd tak czy siak mieć trzeba, to po co sobie brać
    > na garb kolejny abonament? Ja wiem że niektórzy wyjątkowo lubią
    > samobiczowanie i wspieranie putina, ale bez przesady.

    gaz kosztuje jednak ~15gr/kWh (wartosci opalowej), to jest sporo
    taniej niz prad.
    A jak sie grzeje gazem i go jednak sporo zuzywa, to abonament tak
    bardzo nie boli.

    Ale z PC i w drugiej taryfie grzanie pradem tansze ... nie
    uwzgledniajac kosztow samej PC. Tylko cos pisales o zajetosci
    powierzchni, a tu duzy zbiornik CWU trzeba :-)

    > Nie jest droga, a i prąd do grzania jest tani (bo w 2T).

    Jak Morawiecki obnizy druga taryfe, to sie inwestycja w PC nie bedzie
    oplacala :-)

    J.

  • 168. Data: 2018-02-04 23:49:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.02.2018 o 21:16, J.F. pisze:
    > A w naszym klimacie zewnetrzy parownik nie zarasta lodem ?

    Zarasta :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 169. Data: 2018-02-05 00:21:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.02.2018 o 14:55, Myjk pisze:
    > Pompy zubadan mają to do siebie, że mają
    > sprężarki z dotryskiem czynnika do sprężarki i bez grzałek utrzymują
    > nominalną moc nawet przy -20sC na zewnatrz.

    Mógłbyś coś więcej na ten temat napisać, bo mnie zainteresowałeś? No
    chyba, że tylko przepisujesz coś bez zrozumienia próbując przekonać
    innych. To jak to jest? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 170. Data: 2018-02-05 05:55:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gwaracja ma na celu ujawnienie wad i niedorobek i nie ma nic wspolnego z zywotnoscia.
    Biomasa (pellet) ostatnio staniala.