  • 11. Data: 2012-07-08 20:50:37
    Temat: Re: Smrodzące motocykle
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 8 Lip, 18:37, Cezary Daniluk <c...@n...com> wrote:
    > ?? Patrz, jakoś nikt mi nie kazał wyrejestrowywać CZ350 ;) wręcz w
    > zeszłym roku ją kupiłem, i przerejestrowałem bez najmniejszego problemu ;)

    Nie dopowiedziałem, szło mi o nowe.

    Tylko nadal nie wiem od jakiej pojemności.
    A chciałem sobie kupić nową jawę 350 ot tak dla jaj i wyszedł zonk :>

    L.

  • 12. Data: 2012-07-08 20:55:16
    Od: The_EaGle <t...@p...pl>

    W dniu 2012-07-08 17:34, pbanasik pisze:

    > Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    Norma EURO 3 od EURO 4 różni się bardzo nieznacznie po za tym ilość
    emitowanych gazów takich jak NOx i SOx jest uzależniona o wielkości
    katalizatora która jak wiadomo w motocyklu nie może być duża.
    Najważniejsze to EURO 3 dla motocykli jest ostrzejsze niż EURO3 dla
    samochodów benz. Zreszta to i tak nie ma znaczenia bo przeciętny
    motocykl spala połowę albo zaledwie 30% paliwa co samochód w tych samych
    warunkach wiec i zanieczyszczenia są mniejsze.

    Po za tym EURO3 obowiązywała do końca 2005 roku w samochodach a wiec to
    ogromna większość aut na ulicach. Dopiero od 2006 roku produkcji jest
    EURO4 a od 2011 EURO5 która dla silników benz niczym sie nie rózni po za
    liczeniem cząstek PM.

    > Dzięki za info.
    > Szkoda, że euroekologia dwukołowców jest co najmniej rok świetlny za
    > samochodową.

    Ekologia motocykli jest tuż za samochodową. Największe postępy są w
    normach EURO dla diesli i tutaj różnica po między EURO3 a EURO5 to
    przepaść ale EURO3 a EURO5 dla silników benz to kosmetyka.
    EURO4, EURO5 i EURO6 dla sam. z silnikami benz to praktycznie to samo.

    > Miejmy nadzieję, że i tu się coś poprawi.

    Pamiętaj że silnik motocykla to średnio 600cm3 a samochodu 1600cm3 w
    związku z tym różnica w spalaniu i zanieczyszczaniu jest znaczna. Jadąc
    spokojnie motocyklem jak samochodem w ruchu miejskim nie ma problemu z
    osiągnięciem spalania około 4-4.5l na 100km co w przypadku przeciętnego
    auta należy przemnożyć przez 2.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 13. Data: 2012-07-09 16:15:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-07-08 18:43, Arbiter pisze:

    > nie jesteś na czasie. Z obecnych motorowerów do żadnego nie dolewa się oleju
    > do paliwa - na olej jest osobny zbiornik i pompka wtryskuje olej.

    Tylko, że te pompki są w znacznej części mechaniczne i dozują bardzo
    nieregularnie, a w dodatku potrafią przepuszczać.

    Nie można też zapominać, że teraz dużo jest w sprzedaży skuterków 4T.

    Pozdr

    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2012-07-10 09:52:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Pytam dlatego, ponieważ każdy wyprzedzający lub przejezdzajacy obok mnie
    > motocykl czy motorower albo motorynka zostawia za sobą strugę smrodu,
    > którą muszę wdychać.

    A kosiarka sąsiada też ci przeszkadza?

    Marek

  • 15. Data: 2012-07-10 16:52:27
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    > Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał w wiadomości

    > A kosiarka sąsiada też ci przeszkadza?
    >
    > Marek

    Smród nie dociera. A tobie przeszkadza?

    Pawik

  • 16. Data: 2012-07-11 09:56:07
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Smród nie dociera. A tobie przeszkadza?

    Nie no ty przecież masz problemy nie ja. Mnie skutery i motory nie drażnią.

    Marek

  • 17. Data: 2012-07-11 16:53:31
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    > Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał w wiadomości

    > Nie no ty przecież masz problemy nie ja. Mnie skutery i motory nie
    > drażnią.
    >
    > Marek

    Nie zrozumiałeś mojego posta jednak.

    Pawik