  • 11. Data: 2011-01-18 20:20:41
    Temat: Re: Słodkie pierdzenie speców z firmy Kingston.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    > BIOS aktualizowałeś?

    BIOS Version 18
    Data BIOS'u systemowego 22/07/05

  • 12. Data: 2011-01-19 12:06:28
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > to panowie z firmy Kingston zachwalają dyski SSD m.in. jako doskonałe
    > rozwiązanie na przyspieszenie starego komputera,

    Panowie maja inna definicje starego komputera niz my biedni zarabiajacy w
    PLN.

    ""f""

  • 13. Data: 2011-01-19 14:02:17
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-18 21:20, qwerty pisze:
    > BIOS Version 18
    > Data BIOS'u systemowego 22/07/05

    No widzisz, a u mnie jest bios z 2004 roku. Do biosu, który mam nie
    przyznaje się Asrock;) Była jeszcze wersja 1.01;) A tu ani śladu po niej:
    http://tnij.org/j0bv

    Nie aktualizowałem biosa, bo wszystko działa bez zarzutu, a ja nie
    ruszam czegoś co dobrze działa, bo potem będzie działać gorzej albo wcale;)

    W historii zmian zresztą nie ma nic o tym, żeby wprowadzili jakąś
    kompatybilność z wyższą prędkością czy autonegocjację dla SATA.

  • 14. Data: 2011-01-19 14:11:21
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-17 21:07, Radosław Sokół pisze:
    > A skąd wiesz, jak definiują "starszy komputer"? Może taki, co
    > ma 4-5 lat, a z tych praktycznie każdy obsłuży SATA 3.0 Gbps.

    Ale pozbywają się klienta w ten sposób. Ja bym kupił taki dysk, gdyby
    mój kontroler potrafił go obsłużyć. To by dało kompowi kopa. Taki dysk
    zawsze można przełożyć do nowszego kompa. Ale skoro nie chcą i pazerność
    zwyciężyła zmniejszając koszty produkcji o kilka centów to kit im w oko.
    Narzucał się nie będę;)

    > Poza tym nie czarujmy się -- komputerom starszym niż te 4-5
    > lat faktycznie SSD da niewiele. Te urządzenia już dzisiaj po-
    > trafią wykorzystywać SATA 6.0 Gbps -- w trybie 1.5 Gbps po
    > prostu by się dusiły i jedyny zysk wynikałby z krótszego cza-
    > su dostępu przy odczycie.

    Odczyt szybszy to szybsze ładowanie systemu, większy komfort pracy. Ale
    jak nie to nie. Jak nie chcą moich pieniędzy to na siłę im nie dam;)

    Równie dobre przyspieszenie można
    > uzyskać w takim przypadku nowiutkim dyskiem magnetycznym,
    > "wyciągającym" 120 MiB/s przy odczycie sekwencyjnym -- aku-
    > rat na granicy możliwości SATA 1.5 Gbps.

    Ale SSD jest przyszłościowy. Potem w nowym komputerze zworkę by się
    przestawiło, ale jak nie to nie;) Tam gdzie zwycięża pazerność i
    głupota, tam mnie nie ma;)