  • 11. Data: 2012-08-10 12:36:04
    Temat: Re: Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Aug 2012 23:17:14 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Ulica jest też miejscem publicznym. Czy to znaczy, że mogę wsiąść do
    > dowolnego samochodu który po niej jedzie?

    Troche jakbyscie gubili watek - to ze google sobie gromadzi informacje o
    lokalizacji sieci wifi w okolicy ... to powiedzmy informacje naprawde
    publicznie dostepne, skoro siec nieukryta.

    Ale druga czesc, to taka ze oni gromadza przy pomocy uzytkownikow
    telefonow. Niezbyt swiadomych. I wcale nie wiadomo co to u nich znaczy
    "anonymous" - w ogole nie gromadza informacji skad ta informacja, czy w
    tylko nie maja wprost w bazie imienia i nazwiska.

    Ale kto sie boi o wlasna lokalizacje ... nasi operatorzy i tak ja zbieraja.
    No moze nie tak dokladnie.

    J.

  • 12. Data: 2012-08-10 12:50:21
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 10 Aug 2012 12:36:04 +0200, J.F. napisał(a):

    > Troche jakbyscie gubili watek - to ze google sobie gromadzi informacje o
    > lokalizacji sieci wifi w okolicy ... to powiedzmy informacje naprawde
    > publicznie dostepne, skoro siec nieukryta.

    to jest informacja publiczna i w zasadzie nie ma problemu.
    Problem jest w tym, że jak robili to przy pomocy samochodów Street View to
    oprócz pakietów z SSID zapisali też wiele pakietów z danymi.
    Otrzymali polecenie usunięcia tych danych i tego nie zrobili.

    A to już jest problem.

> [...]
    > tylko nie maja wprost w bazie imienia i nazwiska.
    >
    > Ale kto sie boi o wlasna lokalizacje ... nasi operatorzy i tak ja zbieraja.

    A skąd wiesz jakie dane zbiera twój telefon? A jak jest zalogowany do
    sieci, to może również szpiegować sieć zapisując pakiety i ich zawartość.
    Skoro samochody Street View to robiły, to dlaczego telefon nie może?

    A skoro może, to pewnie to robi. Firma już kilka razy nie przejęła się, że
    "nie może" i robiła to mimo wszystko. A tu może - to kto im zabroni?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

  • 13. Data: 2012-08-10 20:01:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Troche jakbyscie gubili watek - to ze google sobie gromadzi informacje o
    > lokalizacji sieci wifi w okolicy ... to powiedzmy informacje naprawde
    > publicznie dostepne, skoro siec nieukryta.

    Z faktu, że sieć bezprzewodowa w eterze jest, nie wynika wcale, że jest
    publiczna. Nie wiesz nawet czy te sieci rozsyłają SSID czy nie są
    pozyskiwane SSIDy, które zostały wpisane ręcznie.

> [...]
    > "anonymous" - w ogole nie gromadza informacji skad ta informacja, czy w
    > tylko nie maja wprost w bazie imienia i nazwiska.

    No i właśnie o to chodzi, że ... te aplikacje mobilne wymagają zwykle oprócz
    usług lokalizacyjnych:
    1. identyfikacji urządzenia
    oraz
    2. identyfikacji użytkownika

    > Ale kto sie boi o wlasna lokalizacje ... nasi operatorzy i tak ja
    > zbieraja.
    > No moze nie tak dokladnie.

    Ale tu akurat nie chodzi o lokalizację użytkownika tylko o lokalizację
    prywatnych sieci.

  • 14. Data: 2012-08-11 10:38:34
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 10 Aug 2012 10:05:30 +0200, Maciej Bebenek wrote:

    > Co mam rozwijać? To jest dokładnie to, o czym mowa w tym wątku - chociażby
    > możliwość geolokalizacji urządzeń, które z założenia nie powinny dać się
    > zlokalizować, bo nie mają np. odbiornika GPS lub jest on wyłączony, i
    > niekoniecznie za zgodą posiadacza danego urządzenia.

    Nie potrafilem sobie wyobrazic *strategicznego charakteru* tych
    informacji. Ale ok, juz rozumiem Twoj punkt widzenia.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 15. Data: 2012-08-11 19:23:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-09 18:47, John Kołalsky pisze:

    > SSID jest do łączenia się z siecią o zasięgu 300 metrów a nie wiązania z
    > danymi lokalizacyjnymi czy identyfikującymi użytkownika lub jego terminal.

    Regularnie wysyłasz w "eter" pewną jawną informację, która jest dostępna
    publicznie dla każdego, kto akurat znajdzie się w zasięgu. Informacja
    nie jest zaszyfrowana, a urządzenia służące do jej odbioru pracują na
    otwartym kawałku pasma (do ich używania nie musisz mieć licencji ani
    znaku operatorskiego).

    Dlaczego niby komuś nie wolno zarejestrować i upowszechnić faktu: "O! W
    tym miejscu odebrałem taki SSID!"? Wolno przecież nagrać i wrzucić do
    Internetu rozmowę prowadzoną za pośrednictwem CB-Radia albo na jednym z
    pasm krótkofalarskich. Co więcej - istnieją odbiorniki SDR podpięte do
    Sieci, które na bieżąco wysyłają do Internetu całe fragmenty pasm.

  • 16. Data: 2012-08-11 19:37:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-10 10:05, Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > zlokalizować, bo nie mają np. odbiornika GPS lub jest on wyłączony, i
    > niekoniecznie za zgodą posiadacza danego urządzenia.

    Wybacz, ale czytając powyższą wypowiedź nie mogłem powstrzymać uśmiechu.
    Kupujesz radiowe urządzenie nadawczo-odbiorcze (bo tym w gruncie rzeczy
    jest każdy sprzęt WiFi). W dodatku gdy mowa o AP urządzenie to
    regularnie nadaje informację o charakterze publicznym (SSID). A Ty mi tu
    mówisz o lokalizacji jedynie za zgodą właściciela. ;)
    Zauważ, że router przecież nie wysyła twojej lokalizacji. Google
    przechowuje jedynie informację o miejscu ODEBRANIA SSID. W dużym mieście
    za jednym razem odbiera się ich całe mnóstwo, w małej miejscowości
    jeżdżąc na rowerze na dość dużym obszarze łapałem przed paru laty
    identyfikatory lokalnych operatorów radiówki.

    Nie wspomnę już o tym prostym fakcie, że mając w domu router z WiFi masz
    tak naprawdę pracującą radiostację. A gdyby się uprzeć, jej lokalizację
    można dość dokładnie ustalić metodą triangulacji.

  • 17. Data: 2012-08-11 19:52:37
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 11 Aug 2012 19:37:20 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > regularnie nadaje informację o charakterze publicznym (SSID). A Ty mi tu
    > mówisz o lokalizacji jedynie za zgodą właściciela. ;)

    Jak zapytasz znajomego o imię nazwisko i adres oraz zrobisz mu fotkę, to
    nic się nie stanie. Jak zrobisz to samo z tysiącami osób będziesz mieć
    spory problem i urząd na karku.

> [...]
    > jeżdżąc na rowerze na dość dużym obszarze łapałem przed paru laty
    > identyfikatory lokalnych operatorów radiówki.

    Ale Google przechowywało nie tylko te dane. Zapisało sporo pakietów z
    różnymi danymi. Nakazano im to usunąć - olali.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

  • 18. Data: 2012-08-11 20:48:11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-11 19:52, Waldek Godel pisze:

    > Jak zapytasz znajomego o imię nazwisko i adres oraz zrobisz mu fotkę, to
    > nic się nie stanie. Jak zrobisz to samo z tysiącami osób będziesz mieć
    > spory problem i urząd na karku.

    Kiepska analogia. Dane osobowe mają specyficzny status, sposób ich
    upubliczniania reguluje ustawa. SSID jest informacją o charakterze
    publicznym, rozsyłaną przez urządzenie dookoła na falach radiowych.
    Inna analogia moim zdaniem będzie bardziej na miejscu. Wyobraź sobie, że
    jesteś właścicielem budynku w centrum miasta. Postanowiłeś umieścić na
    fasadzie jakiś bardzo charakterystyczny, rzucający się w oczy element.
    Czy ktoś naruszy twoją prywatność, jeśli zacznie używać budynku w
    charakterze punktu orientacyjnego?

    > Ale Google przechowywało nie tylko te dane. Zapisało sporo pakietów z
    > różnymi danymi. Nakazano im to usunąć - olali.

    I to już jest osobny problem - z tym nie mam zamiaru dyskutować.
    Jednak do tej pory rozmawialiśmy o geolokalizowaniu sieci bezprzewodowych.

  • 19. Data: 2012-08-12 12:22:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl>

> [...]
    > pasm krótkofalarskich. Co więcej - istnieją odbiorniki SDR podpięte do
    > Sieci, które na bieżąco wysyłają do Internetu całe fragmenty pasm.

    No tak, ale tego co napisałem to nie zmienia, że jednak nie jest to
    informacja przeznaczona do tego

  • 20. Data: 2012-08-12 12:34:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl>

> [...]
    > jest każdy sprzęt WiFi). W dodatku gdy mowa o AP urządzenie to regularnie
    > nadaje informację o charakterze publicznym (SSID).

    Co w niej publicznego ? Nadajesz by się połączyć. Swoją drogą ... czy to aby
    sam SSID jest czy może jeszcze MAC . Bo jakby sam SID był to może by się nie
    dało lokalizować.

    > A Ty mi tu mówisz o lokalizacji jedynie za zgodą właściciela. ;)
    > Zauważ, że router przecież nie wysyła twojej lokalizacji.

    No i właśnie o tym mowa, że jakoś tej lokalizacji nie wysyła.

> [...]
    > jeżdżąc na rowerze na dość dużym obszarze łapałem przed paru laty
    > identyfikatory lokalnych operatorów radiówki.

    Wiemy, ale co z tego. To ciągle jest dla ograniczonego grona osób a nie
    całego świata.

    > Nie wspomnę już o tym prostym fakcie, że mając w domu router z WiFi masz
    > tak naprawdę pracującą radiostację. A gdyby się uprzeć, jej lokalizację
    > można dość dokładnie ustalić metodą triangulacji.

    Też o lokalizacji mowa a nie o SSIDach.