  • 51. Data: 2019-09-17 11:37:56
    Temat: Re: Sławek Solak (HF5BS) nie żyje
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ktoś/coś jednak sprawdza - dałem zdjęcie z (wyraźną!) twarzą
    > najprzystojniejszego z moich baranów - nie łyknęli. :)
    > Dalsze kombinacje odpuściłem. Szkoda życia.

    sztuczna inteligencja wykryje czy masz twarz barana czy człowieka. A czy
    człowiek żywy czy zdjęcie wygenerowane to już nie istotne.

  • 52. Data: 2019-09-17 12:28:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..
    >Zauważyłem to samo co ty - też miałem do niedawna lipne konto FB dla
    >potrzeb około-zawodowych, niczego nie udostępniałem, nie miałem
    >żadnych
    >znajomych ani żadnych materiałów - a mimo tego FB było w stanie
    >odgadywać
    >zaskakująco trafnie kogo znam.

    Nr telefonu lub adres e-mail w tym koncie nie byl prawdziwy ?
    Wyszukuje przez kontakty znajomych - wystarczy, ze oni
    udostepnili/wyeksportowali.

    Tez mam podobnie, ostanio mi proponuje znajomych z Bydgoszczy.
    Akurat tam bylem na delegacji ... ale ... w tefonie FB nie mam.
    Hm, a moze i mam, ale na pewno nie uzywam, nie skonfigurowany itp.
    W sluzbowym laptopie tez nie uzywam ... no moze sie kiedys zalogowalem
    na konto FB.

    Moglem sie logowac na stone poczty onetu ... przekazal dalej ?
    Czy przez jakis inny serwis - bank, allegro ...

    A moze przegladajac strony z telefonu FB sie jakos dowiedzial nr
    telefonu i wie gdzie jestem ?

    >Dziś już nie mam tego konta - skończyło
    >się jak FB zażądało ode mnie bym daj wyraźne zdjęcie mojej twarzy i
    >zablokowało mi dostęp dopóki się nie dostosuję.

    Wow, to mnie jeszcze nie spotkalo.
    Zalozyc konto i zdjecie malpy dac ?
    Czy innej osoby, np Prezesa :-)

    J.

  • 53. Data: 2019-09-17 12:56:06
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 11:04, jacek pisze:

    > Spoko ja mam też 37 lat i nie mam konta na fb.
    > Daję radę bez niego i messengera:)
    > Smartfona używam raptem od 2 lat i też dawałem radę bez niego.

    No to jest nas trzech w tym wieku i bez własnego konta, ale pierwszy
    smartfon to Nokia E50 :P
    FB dostałem jako jeden z elementów posagu. Czyli jak potrzebuję jakiegoś
    linka facebookowego obejrzeć, który wymaga być zalogowanym, to loguję
    się danymi żony :)

    --
    viktorius

  • 54. Data: 2019-09-17 13:26:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 12:56, viktorius pisze:

> [...]
    > FB dostałem jako jeden z elementów posagu. Czyli jak potrzebuję jakiegoś
    > linka facebookowego obejrzeć, który wymaga być zalogowanym, to loguję

    Za jakiś czas będzie wymagało aktywnej kamery i jak mu się twarz nie
    zgodzi to nie pozwoli się zalogować :)
    P.G.

  • 55. Data: 2019-09-17 13:29:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > FB zażądało ode mnie bym daj wyraźne zdjęcie mojej twarzy i
    > zablokowało mi dostęp dopóki się nie dostosuję.

    Nie miałem pojęcia, że bez zdjęcia nie da się mieć konta.
    Czy wizerunek to nie są wrażliwe dane osobowe przypadkiem?
    P.G.

  • 56. Data: 2019-09-17 13:39:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 17 Sep 2019 13:29:17 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Nie miałem pojęcia, że bez zdjęcia nie da się mieć konta.

    Da się - tzn. dawało (jak jest teraz to nie wiem), bo konto założyłem bez
    zdjęcia. Dopiero po jakimś czasie, kilka m-cy, przy logowaniu pojawił się
    komunikat "dostęp zablokowany, aby odblokować proszę o wyraźne zdjęcie
    twarzy". Zrobiłem fotkę wełnianemu koledze, dałem maszynie. System
    odpowiedział "dziękuję, rozpatrzę". Po tygodniu spróbowałem się zalogować
    ponownie, i już informacja inna: "twoje konto zostało zablokowane".
    Sprawa miała miejsce jakoś wiosną b.r.

    Od tego czasu postanowiłem że z tymi ludźmi nie chcę mieć niczego
    wspólnego (tak jak i z PayPalem zresztą). Praca czy nie praca, na tych
    systemach nikt mnie nie zobaczy.

    > Czy wizerunek to nie są wrażliwe dane osobowe przypadkiem? P.G.

    Ale przecież o FB mówimy. Ich te nasze śmieszne prawa śmiertelników nie
    dotyczą. :)

    Mateusz

  • 57. Data: 2019-09-17 14:07:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 13:26, Piotr Gałka pisze:

    > Za jakiś czas będzie wymagało aktywnej kamery i jak mu się twarz nie
    > zgodzi to nie pozwoli się zalogować :)
    > P.G.

    Wystarczy, że wymuszą 2FA z potwierdzeniem smsem i bez wiedzy żony bym
    się nie zalogował. Bo to do niej by ten sms przyszedł, a ja bym musiał
    prosić o podyktowanie kodu.

    --
    viktorius

  • 58. Data: 2019-09-17 14:49:41
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 13:26, Piotr Gałka pisze:
    > Za jakiś czas będzie wymagało aktywnej kamery i jak mu się twarz nie
    > zgodzi to nie pozwoli się zalogować :)
    >
    > P.G.

    Michnik (a kysz!) onegdaj, t.j. jeszcze za czasów "komuny w sił pełni"
    -- apelował:
    wwy nnnie oppowiadajcie *ttakich* ddowcippów. Bbo Oni tto zrobbią napprawdę!

    i zrobią!
    Pamiętacie "Paradyzję" nieodżałowanego J. A. Zajdla? Jest zdaje się
    niezły skrót w Wiki...

  • 59. Data: 2019-09-17 14:57:59
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako PiotRek <b...@g...pl>
    w artykule <news:5d7ff555$0$515$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

> [...]
    ment=PLNCN&rzad=4&kwa

    > Znałem go IRL od ponad 10 lat. Raczej nie był osobą, której by zabrakło
    > chęci do życia... Bardzo przeżył śmierć swojej Mamy.

    Wydaje mi się, że nie widzisz powiązania przyczyny i skutku, choć właśnie
    opisałeś książkowy przykład zdarzenia, które odebrało chęć dalszego życia.
    Możesz to nazywać bardzo silnym stresem czy depresją, ale jakkolwiek to
    nazwiesz, powiązanie jest oczywiste.

    Kiedy dwie bliskie osoby wspierają się nawzajem, mogą żyć długo, choćby
    były schorowane i niedołężne. Kiedy jednej osoby zabraknie, druga może
    zgasnąć w ciągu kilku miesięcy, choćby wcześniej wyglądała na okaz zdrowia.

    Wiele osób może podać przykłady z własnego życia, sam pewnie też takie
    znasz.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 60. Data: 2019-09-17 15:00:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-17, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

> [...]
    > się jak FB zażądało ode mnie bym daj wyraźne zdjęcie mojej twarzy i
    > zablokowało mi dostęp dopóki się nie dostosuję.

    Ciekawe z tym zdjęciem twarzy.
    Mam konto na FB od lat 12, znajomych ze 30, prawie nic nie wklejam, a
    jeśli już to bardzo wąskiej grupie rodzinnej, bywa też, że wycinam
    metadane. Wszystkie sugestie FB odnośnie znajomych były badź z FB, tzn
    znajomy znajomego, lub z cudzych kontaktów.

    Był okres gdy wyglądało, że FB próbuje mnie zmusić do "zaprzyjaźnienia
    się" z większą masą ludzką. Robił to tak, że odmawiał wyświetlania
    więcej niż 1-2 bieżących wiadomości a dalej miałem łądny banerek, że jak
    chcę więcej to mam się zaprzyjaźnić :) Po chyba pół roku takiego nękania
    odpuścili i w sumie jedyne co mnie wk..wia, to że od czasu do czasu
    ordynarnie kłamią sugerując, że ktoś z moich znajomych poleca jakąś np.
    stonę.

    --
    Marcin