-
51. Data: 2018-05-12 23:55:24
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: s...@g...com
W dniu sobota, 12 maja 2018 16:22:02 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:
> W dniu 2018-05-12 o 19:42, s...@g...com pisze:
>
> >>>> Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
> >>>> Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
> >>>> że ścigacze go nie mają.
> >>>
> >>> No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
> >>> masa do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
> >>> motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
> >>> bardziej wytrzymały.
> >>
> >> Z tym łańcuch jest bardziej wytrzymały to ładna bajkę napisałeś.
> >> A wiesz że sto lat temu były samochody z łańcuchem, nawet
> >> ciężarowe. Już nie ma bo łańcuch był za słaby w porównaniu
> >> z wałem.
> >>
> >
> > Ale wiesz ze to nie jest prawdziwe stwierdzenie w kontekscie jaki opisales?
>
> Które? to o istnieniu samochodów napędzanych łańcuchem?
>
Nie, o tym ze wspomiales tylko o wytrzymalosci samego posrednika (lancuch i wal) a
nie o tym co wprawia je w ruch i jaki charakter jest tego ruchu.
Moglbym ci pokazac lancuch napedzajacy wiezyczke koparki czy dzwigu i powiedziec ze
nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.
-
52. Data: 2018-05-13 08:49:47
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: Marek <f...@f...com>
On Sat, 12 May 2018 23:32:40 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:
> To nie ty pisałeś że na motocyklu są większe obciążenia?
Tak, ale widać jednak kompletnie nie zrozumiałes dlaczego użyłem
celowo przykładu z równymi siłami występującymi w aucie i
motocyklu. Taka prośba: nie pisz w innych postach, że coś rozumiesz,
bo tylko wprowadzasz ludzi w błąd.
--
Marek
-
53. Data: 2018-05-13 11:18:12
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-05-12 o 23:55, s...@g...com pisze:
>>>>>> Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
>>>>>> Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
>>>>>> że ścigacze go nie mają.
>>>>>
>>>>> No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
>>>>> masa do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
>>>>> motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
>>>>> bardziej wytrzymały.
>>>>
>>>> Z tym łańcuch jest bardziej wytrzymały to ładna bajkę napisałeś.
>>>> A wiesz że sto lat temu były samochody z łańcuchem, nawet
>>>> ciężarowe. Już nie ma bo łańcuch był za słaby w porównaniu
>>>> z wałem.
>>>>
>>>
>>> Ale wiesz ze to nie jest prawdziwe stwierdzenie w kontekscie jaki opisales?
>>
>> Które? to o istnieniu samochodów napędzanych łańcuchem?
>>
> Nie, o tym ze wspomiales tylko o wytrzymalosci samego posrednika (lancuch i wal) a
nie o tym co wprawia je w ruch i jaki charakter jest tego ruchu.
Wspomniałem tez o skrzyni. Wał wymieniłem w odpowiedzi na
teorię rozmówcy na temat super wytrzymałego łańcucha.
> Moglbym ci pokazac lancuch napedzajacy wiezyczke koparki czy dzwigu i powiedziec ze
nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.
Nie ryzykuj.
W dźwigu 10 tonowym liny mają 2,5 do 3 ton wytrzymałości/udźwigu.
Pozdrawiam
-
54. Data: 2018-05-13 11:20:01
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-05-13 o 08:49, Marek pisze:
>> To nie ty pisałeś że na motocyklu są większe obciążenia?
>
> Tak, ale widać jednak kompletnie nie zrozumiałes dlaczego użyłem celowo
> przykładu z równymi siłami występującymi w aucie i motocyklu. Taka
> prośba: nie pisz w innych postach, że coś rozumiesz, bo tylko
> wprowadzasz ludzi w błąd.
Przeprosisz za pisanie czegoś co jak sam dowiodłeś wyliczeniami było
kłamstwem? Czy będziesz się upierał że mam przestać z tobą dyskutować?
Pozdrawiam
-
55. Data: 2018-05-13 16:29:43
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: s...@g...com
W dniu niedziela, 13 maja 2018 04:18:32 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:
> > Moglbym ci pokazac lancuch napedzajacy wiezyczke koparki czy dzwigu i powiedziec
ze nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.
>
> Nie ryzykuj.
> W dźwigu 10 tonowym liny mają 2,5 do 3 ton wytrzymałości/udźwigu.
>
>
Widze ze nie czytasz uwaznie.
Wspomnialem o lancuchu napedu oborotu wiezyczki a nie o mechanizmie dzwigowym.
Tam nizej czesto stosowalo sie naped lancuchowy bo nie wymagal takiej precyzji
wykonania jak wieniec zebaty i kolo go napedzajace.
-
56. Data: 2018-05-13 19:33:00
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-05-13 o 16:29, s...@g...com pisze:
>>> Moglbym ci pokazac lancuch napedzajacy wiezyczke koparki czy dzwigu i powiedziec
ze nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.
>>
>> Nie ryzykuj.
>> W dźwigu 10 tonowym liny mają 2,5 do 3 ton wytrzymałości/udźwigu.
>>
>>
>
> Widze ze nie czytasz uwaznie.
> Wspomnialem o lancuchu napedu oborotu wiezyczki a nie o mechanizmie dzwigowym.
> Tam nizej czesto stosowalo sie naped lancuchowy bo nie wymagal takiej precyzji
wykonania jak wieniec zebaty i kolo go napedzajace.
Nie wspomniałeś że chodzi o napęd obrotu co widać w cytacie.
A tak z ciekawości to jakie dźwigi miały taki napęd łańcuchowy?
Pozdrawiam
-
57. Data: 2018-05-13 20:13:15
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: s...@g...com
W dniu niedziela, 13 maja 2018 12:33:20 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:
> W dniu 2018-05-13 o 16:29, s...@g...com pisze:
>
> >>> Moglbym ci pokazac lancuch napedzajacy wiezyczke koparki czy dzwigu i
powiedziec ze nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.
> >>
> >> Nie ryzykuj.
> >> W dźwigu 10 tonowym liny mają 2,5 do 3 ton wytrzymałości/udźwigu.
> >>
> >>
> >
> > Widze ze nie czytasz uwaznie.
> > Wspomnialem o lancuchu napedu oborotu wiezyczki a nie o mechanizmie dzwigowym.
> > Tam nizej czesto stosowalo sie naped lancuchowy bo nie wymagal takiej precyzji
wykonania jak wieniec zebaty i kolo go napedzajace.
>
> Nie wspomniałeś że chodzi o napęd obrotu co widać w cytacie.
> A tak z ciekawości to jakie dźwigi miały taki napęd łańcuchowy?
>
>
W cytacie dokladnie widac co mialem na mysli.
A nawet jak zainterpretowales ze to naped dzwigu to wniosek ze sila na lancuchu
napedowym ma sie bezposrednio do obciazenia liny jest tez nieprecyzyjna poniewaz w
wierzyczce tez sa przekladnie czy to do podnoszenia ramienia czy tez do wlasnie
dzwigania ladunku.
Widzialem taki naped w dzwigach i koparce na polskich budowach.
Niestety nie znalazlem fotek aby uwiarygodnic temat.
I nawet nie wiem czy to byly produkty z naszego bloku czy jakis wynalazek
przywleczony z zachodu.
-
58. Data: 2018-05-14 00:42:26
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-05-13 o 20:13, s...@g...com pisze:
>>>>> Moglbym ci pokazac lancuch napedzajacy wiezyczke koparki czy dzwigu i
powiedziec ze nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.
>>>>
>>>> Nie ryzykuj.
>>>> W dźwigu 10 tonowym liny mają 2,5 do 3 ton wytrzymałości/udźwigu.
>>>>
>>>>
>>>
>>> Widze ze nie czytasz uwaznie.
>>> Wspomnialem o lancuchu napedu oborotu wiezyczki a nie o mechanizmie dzwigowym.
>>> Tam nizej czesto stosowalo sie naped lancuchowy bo nie wymagal takiej precyzji
wykonania jak wieniec zebaty i kolo go napedzajace.
>>
>> Nie wspomniałeś że chodzi o napęd obrotu co widać w cytacie.
>> A tak z ciekawości to jakie dźwigi miały taki napęd łańcuchowy?
>>
>>
>
> W cytacie dokladnie widac co mialem na mysli.
Widać nie tak dokładnie jak uważasz.
> A nawet jak zainterpretowales ze to naped dzwigu to wniosek ze sila na lancuchu
napedowym ma sie bezposrednio do obciazenia liny jest tez nieprecyzyjna poniewaz w
wierzyczce tez sa przekladnie czy to do podnoszenia ramienia czy tez do wlasnie
dzwigania ladunku.
Nie wiem co dla ciebie jest wieżyczką.
Uznałem że na łańcuch wysuwany jest "wysięg".
> Widzialem taki naped w dzwigach i koparce na polskich budowach.
> Niestety nie znalazlem fotek aby uwiarygodnic temat.
> I nawet nie wiem czy to byly produkty z naszego bloku czy jakis wynalazek
przywleczony z zachodu.
OK.
Pozdrawiam