-
41. Data: 2018-05-11 22:12:21
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-05-11 o 21:20, Marek pisze:
>> Bo w przykładowym ścigaczu na którym zapierdalasz spod świateł na sto
>> koni silnika które musi wytrzymać skrzynia masz do ruszenia te trzysta
>> kilo.
>
> Służę uprzejmie danymi pomagającymi wyobrazić sobie jakie to siły
> działają na miniaturowy (w porównaniu z autem) układ przeniesienia
> napędu motocykla aby te "zaledwie" 300kg rozpędzić w 2-3s do ponad
> 100km/h. Mianowicie na łańcuchu to są tony. Łańcuch typowy (nie do
> wyścigów) dla mocy powyżej 100km musi mieć wytrzymałość na rozerwanie
> (tzw. tension strength, podaje się w tonach) min. 4.5 tony. Dla łańcucha
> wyścigowego ts już musi być min. 6.35 tony.
Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
że ścigacze go nie mają.
A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
a nie łańcucha.
Pozdrawiam
-
42. Data: 2018-05-11 23:18:54
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu piątek, 11 maja 2018 21:52:15 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
> On 2018-05-10 17:47, s...@g...com wrote:
> > Zreszta w usiech europejskie auta uznawane sa za problematyczne. A u nas
amerykanskie nie sa uznawane za bezproblemowe. Gdzies musi byc jakis haczyk....
>
>
> sporo tego co do nas trafia to powypadkowe szroty
ostatnio napaliłem się na ford fusion z 2,5 litrwym silnikiem pod LPG
fusion to taki amerykański mondeo
w PL podobne ceny jak w USA a trzeba to jeszcze przywieź :)
a i taka ciekawostka ceny paliw w USA
https://www.gasbuddy.com/GasPriceMap?z=4
za 3,5 złotego można spokojnie kupić litr paliwa w większości stanów
-
43. Data: 2018-05-11 23:45:11
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 11 maja 2018 16:18:55 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
> W dniu piątek, 11 maja 2018 21:52:15 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
> > On 2018-05-10 17:47, s...@g...com wrote:
> > > Zreszta w usiech europejskie auta uznawane sa za problematyczne. A u nas
amerykanskie nie sa uznawane za bezproblemowe. Gdzies musi byc jakis haczyk....
> >
> >
> > sporo tego co do nas trafia to powypadkowe szroty
> ostatnio napaliłem się na ford fusion z 2,5 litrwym silnikiem pod LPG
> fusion to taki amerykański mondeo
> w PL podobne ceny jak w USA a trzeba to jeszcze przywieź :)
>
> a i taka ciekawostka ceny paliw w USA
> https://www.gasbuddy.com/GasPriceMap?z=4
> za 3,5 złotego można spokojnie kupić litr paliwa w większości stanów
A to z podatkiem czy bez? :)
Tak czy siak ostatnio drogo maja. Nie katastroficznie ale mieli taniej...
-
44. Data: 2018-05-12 09:40:35
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: Marek <f...@f...com>
On Fri, 11 May 2018 22:12:21 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:
> Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
> Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
> że ścigacze go nie mają.
No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
masa do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
bardziej wytrzymały.
> A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
> a nie łańcucha.
No tak, skrzynia nie przenosi obciążeń jakie są na łańcuchu, taki
pomysł na skrzynie nadprzewodzące (i to wysokotemperaturowe!) :)
--
Marek
-
45. Data: 2018-05-12 09:54:30
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-05-12 o 09:40, Marek pisze:
>> Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
>> Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
>> że ścigacze go nie mają.
>
> No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
> masa do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
> motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
> bardziej wytrzymały.
Z tym łańcuch jest bardziej wytrzymały to ładna bajkę napisałeś.
A wiesz że sto lat temu były samochody z łańcuchem, nawet
ciężarowe. Już nie ma bo łańcuch był za słaby w porównaniu
z wałem.
>> A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
>> a nie łańcucha.
>
> No tak, skrzynia nie przenosi obciążeń jakie są na łańcuchu, taki
> pomysł na skrzynie nadprzewodzące (i to wysokotemperaturowe!) :)
Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
półtonowego auta i przestań fantazjować.
Jak nie znajdziesz to zastanów się nad różnicą w średnicy
wałów w motocyklach (tych co mają) i samochodach.
A potem się zastanów czy grubszy i bardziej wytrzymały wał
wkłada się tam gdzie są mniejsze siły i obciążenia czy
jednak tam gdzie są większe.
Pozdrawiam
-
46. Data: 2018-05-12 15:48:15
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu piątek, 11 maja 2018 23:45:13 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> W dniu piątek, 11 maja 2018 16:18:55 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
> > W dniu piątek, 11 maja 2018 21:52:15 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
> > > On 2018-05-10 17:47, s...@g...com wrote:
> > > > Zreszta w usiech europejskie auta uznawane sa za problematyczne. A u nas
amerykanskie nie sa uznawane za bezproblemowe. Gdzies musi byc jakis haczyk....
> > >
> > >
> > > sporo tego co do nas trafia to powypadkowe szroty
> > ostatnio napaliłem się na ford fusion z 2,5 litrwym silnikiem pod LPG
> > fusion to taki amerykański mondeo
> > w PL podobne ceny jak w USA a trzeba to jeszcze przywieź :)
> >
> > a i taka ciekawostka ceny paliw w USA
> > https://www.gasbuddy.com/GasPriceMap?z=4
> > za 3,5 złotego można spokojnie kupić litr paliwa w większości stanów
>
> A to z podatkiem czy bez? :)
> Tak czy siak ostatnio drogo maja. Nie katastroficznie ale mieli taniej...
to już ze wszystkim
ale mieli drozej pamietam jak cena podchodziła pod 5 dolarów za galon
-
47. Data: 2018-05-12 19:42:34
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: s...@g...com
W dniu sobota, 12 maja 2018 02:54:49 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:
> W dniu 2018-05-12 o 09:40, Marek pisze:
>
> >> Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
> >> Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
> >> że ścigacze go nie mają.
> >
> > No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
> > masa do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
> > motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
> > bardziej wytrzymały.
>
> Z tym łańcuch jest bardziej wytrzymały to ładna bajkę napisałeś.
> A wiesz że sto lat temu były samochody z łańcuchem, nawet
> ciężarowe. Już nie ma bo łańcuch był za słaby w porównaniu
> z wałem.
>
Ale wiesz ze to nie jest prawdziwe stwierdzenie w kontekscie jaki opisales?
> >> A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
> >> a nie łańcucha.
> >
> > No tak, skrzynia nie przenosi obciążeń jakie są na łańcuchu, taki
> > pomysł na skrzynie nadprzewodzące (i to wysokotemperaturowe!) :)
>
> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
> półtonowego auta i przestań fantazjować.
>
> Jak nie znajdziesz to zastanów się nad różnicą w średnicy
> wałów w motocyklach (tych co mają) i samochodach.
> A potem się zastanów czy grubszy i bardziej wytrzymały wał
> wkłada się tam gdzie są mniejsze siły i obciążenia czy
> jednak tam gdzie są większe.
>
>
Ale wiesz ze grubosc/masa walu w stosunku do srednicy lancucha nie jest istotnym
aspektem przy wyborze jednego czy drugiego?
Masz swiadomosc ze temat splaszczyles niemilosiernie?
Hint: po obu stronach walu trzeba "conieco" zastosowac i to conieco wazy a elementy
pracujace tam nie sa ogromne.
-
48. Data: 2018-05-12 21:54:56
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: Marek <f...@f...com>
On Sat, 12 May 2018 09:54:30 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:
> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
> półtonowego auta i przestań fantazjować.
Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem. 7 klasa
szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy
samochody ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do
porównania motocykl wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej
prędkości.
Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
motocykl 9m/s^2*300=2700N
Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście, owe siły w układzie
przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie mogą być w danych
punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to
nie zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc
korelację między mocą a siłą/momentem sily?) .
Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z
tym jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po
pierwsze i szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie
ma sensu dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki
klasycznej na poziomie szkoły podstawowej.
Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
skrzynie motocyklowe i samochodowe zamiennie. Nikt tutaj nie
twierdzi, żeby wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w
aucie a potem patrzeć czy się rozleci czy nie.
Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu konstrukcji *wyskalowanej* i
zwymiarowanej do auta ALE zachowującej cechę "wspólnego oleju".
Akurat problem występujących sił nie jest absolutnie czynnikiem
ograniczającym użycie takiej konstrukcji.
--
Marek
-
49. Data: 2018-05-12 23:21:42
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-05-12 o 19:42, s...@g...com pisze:
>>>> Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
>>>> Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
>>>> że ścigacze go nie mają.
>>>
>>> No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
>>> masa do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
>>> motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
>>> bardziej wytrzymały.
>>
>> Z tym łańcuch jest bardziej wytrzymały to ładna bajkę napisałeś.
>> A wiesz że sto lat temu były samochody z łańcuchem, nawet
>> ciężarowe. Już nie ma bo łańcuch był za słaby w porównaniu
>> z wałem.
>>
>
> Ale wiesz ze to nie jest prawdziwe stwierdzenie w kontekscie jaki opisales?
Które? to o istnieniu samochodów napędzanych łańcuchem?
>>>> A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
>>>> a nie łańcucha.
>>>
>>> No tak, skrzynia nie przenosi obciążeń jakie są na łańcuchu, taki
>>> pomysł na skrzynie nadprzewodzące (i to wysokotemperaturowe!) :)
>>
>> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
>> półtonowego auta i przestań fantazjować.
>>
>> Jak nie znajdziesz to zastanów się nad różnicą w średnicy
>> wałów w motocyklach (tych co mają) i samochodach.
>> A potem się zastanów czy grubszy i bardziej wytrzymały wał
>> wkłada się tam gdzie są mniejsze siły i obciążenia czy
>> jednak tam gdzie są większe.
>>
>>
>
> Ale wiesz ze grubosc/masa walu w stosunku do srednicy lancucha nie jest istotnym
aspektem przy wyborze jednego czy drugiego?
Wiem.
> Masz swiadomosc ze temat splaszczyles niemilosiernie?
Mam.
> Hint: po obu stronach walu trzeba "conieco" zastosowac i to conieco wazy a elementy
pracujace tam nie sa ogromne.
Przy łańcuchu też i sa one jeszcze mniejsze.
Pozdrawiam
-
50. Data: 2018-05-12 23:32:40
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-05-12 o 21:54, Marek pisze:
>> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
>> półtonowego auta i przestań fantazjować.
>
> Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
> mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
> uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem. 7 klasa
> szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
> posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy samochody
> ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do porównania motocykl
> wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej prędkości.
> Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
> motocykl 9m/s^2*300=2700N
To nie ty pisałeś że na motocyklu są większe obciążenia?
> Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście, owe siły w układzie
> przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie mogą być w danych
> punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to nie
> zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
> dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc korelację
> między mocą a siłą/momentem sily?).
> Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
> większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z tym
> jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po pierwsze i
> szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie ma sensu
> dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki klasycznej na
> poziomie szkoły podstawowej.
No zobacz. Skoro przyspieszenie liczyłeś dla niezłego motocykla
to porównaj go z niezłym autem. Śmiało.
> Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
> skrzynie motocyklowe i samochodowe zamiennie. Nikt tutaj nie twierdzi,
> żeby wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w aucie a potem
> patrzeć czy się rozleci czy nie. Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu
> konstrukcji *wyskalowanej* i zwymiarowanej do auta ALE zachowującej
> cechę "wspólnego oleju". Akurat problem występujących sił nie jest
> absolutnie czynnikiem ograniczającym użycie takiej konstrukcji.
Ja nie chcę zamieniać skrzyń, wiem że skrzynia jest lub powinna być
dostosowana do masy pojazdu. A czy używanie oleju tego samego co
w silniku jej nie zaszkodzi? jak pokazały motocykle przy mniejszych
obciążeniach nie.
Pozdrawiam