eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Skrzynia automatyczna
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 58

  • 41. Data: 2018-05-11 22:12:21
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-11 o 21:20, Marek pisze:

    >> Bo w przykładowym ścigaczu na którym zapierdalasz spod świateł na sto
    >> koni silnika które musi wytrzymać skrzynia masz do ruszenia te trzysta
    >> kilo.
    >
    > Służę uprzejmie danymi pomagającymi wyobrazić sobie jakie to siły
    > działają na miniaturowy (w porównaniu z autem) układ przeniesienia
    > napędu motocykla aby te "zaledwie" 300kg rozpędzić w 2-3s do ponad
    > 100km/h. Mianowicie na łańcuchu to są tony. Łańcuch typowy (nie do
    > wyścigów) dla mocy powyżej 100km musi mieć wytrzymałość na rozerwanie
    > (tzw. tension strength, podaje się w tonach) min. 4.5 tony. Dla łańcucha
    > wyścigowego ts już musi być min. 6.35 tony.

    Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
    Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
    że ścigacze go nie mają.

    A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
    a nie łańcucha.


    Pozdrawiam


  • 42. Data: 2018-05-11 23:18:54
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 11 maja 2018 21:52:15 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
    > On 2018-05-10 17:47, s...@g...com wrote:
    > > Zreszta w usiech europejskie auta uznawane sa za problematyczne. A u nas
    amerykanskie nie sa uznawane za bezproblemowe. Gdzies musi byc jakis haczyk....
    >
    >
    > sporo tego co do nas trafia to powypadkowe szroty
    ostatnio napaliłem się na ford fusion z 2,5 litrwym silnikiem pod LPG
    fusion to taki amerykański mondeo
    w PL podobne ceny jak w USA a trzeba to jeszcze przywieź :)

    a i taka ciekawostka ceny paliw w USA
    https://www.gasbuddy.com/GasPriceMap?z=4
    za 3,5 złotego można spokojnie kupić litr paliwa w większości stanów


  • 43. Data: 2018-05-11 23:45:11
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 11 maja 2018 16:18:55 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
    > W dniu piątek, 11 maja 2018 21:52:15 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
    > > On 2018-05-10 17:47, s...@g...com wrote:
    > > > Zreszta w usiech europejskie auta uznawane sa za problematyczne. A u nas
    amerykanskie nie sa uznawane za bezproblemowe. Gdzies musi byc jakis haczyk....
    > >
    > >
    > > sporo tego co do nas trafia to powypadkowe szroty
    > ostatnio napaliłem się na ford fusion z 2,5 litrwym silnikiem pod LPG
    > fusion to taki amerykański mondeo
    > w PL podobne ceny jak w USA a trzeba to jeszcze przywieź :)
    >
    > a i taka ciekawostka ceny paliw w USA
    > https://www.gasbuddy.com/GasPriceMap?z=4
    > za 3,5 złotego można spokojnie kupić litr paliwa w większości stanów

    A to z podatkiem czy bez? :)
    Tak czy siak ostatnio drogo maja. Nie katastroficznie ale mieli taniej...


  • 44. Data: 2018-05-12 09:40:35
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 May 2018 22:12:21 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
    > Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
    > że ścigacze go nie mają.


    No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
    masa do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
    motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
    bardziej wytrzymały.


    > A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
    > a nie łańcucha.

    No tak, skrzynia nie przenosi obciążeń jakie są na łańcuchu, taki
    pomysł na skrzynie nadprzewodzące (i to wysokotemperaturowe!) :)

    --
    Marek


  • 45. Data: 2018-05-12 09:54:30
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-12 o 09:40, Marek pisze:

    >> Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
    >> Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
    >> że ścigacze go nie mają.
    >
    > No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
    > masa  do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
    > motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
    > bardziej wytrzymały.

    Z tym łańcuch jest bardziej wytrzymały to ładna bajkę napisałeś.
    A wiesz że sto lat temu były samochody z łańcuchem, nawet
    ciężarowe. Już nie ma bo łańcuch był za słaby w porównaniu
    z wałem.

    >> A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
    >> a nie łańcucha.
    >
    > No tak, skrzynia nie przenosi  obciążeń jakie są na łańcuchu, taki
    > pomysł na  skrzynie nadprzewodzące  (i to wysokotemperaturowe!) :)

    Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
    półtonowego auta i przestań fantazjować.

    Jak nie znajdziesz to zastanów się nad różnicą w średnicy
    wałów w motocyklach (tych co mają) i samochodach.
    A potem się zastanów czy grubszy i bardziej wytrzymały wał
    wkłada się tam gdzie są mniejsze siły i obciążenia czy
    jednak tam gdzie są większe.


    Pozdrawiam


  • 46. Data: 2018-05-12 15:48:15
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 11 maja 2018 23:45:13 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > W dniu piątek, 11 maja 2018 16:18:55 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
    > > W dniu piątek, 11 maja 2018 21:52:15 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
    > > > On 2018-05-10 17:47, s...@g...com wrote:
    > > > > Zreszta w usiech europejskie auta uznawane sa za problematyczne. A u nas
    amerykanskie nie sa uznawane za bezproblemowe. Gdzies musi byc jakis haczyk....
    > > >
    > > >
    > > > sporo tego co do nas trafia to powypadkowe szroty
    > > ostatnio napaliłem się na ford fusion z 2,5 litrwym silnikiem pod LPG
    > > fusion to taki amerykański mondeo
    > > w PL podobne ceny jak w USA a trzeba to jeszcze przywieź :)
    > >
    > > a i taka ciekawostka ceny paliw w USA
    > > https://www.gasbuddy.com/GasPriceMap?z=4
    > > za 3,5 złotego można spokojnie kupić litr paliwa w większości stanów
    >
    > A to z podatkiem czy bez? :)
    > Tak czy siak ostatnio drogo maja. Nie katastroficznie ale mieli taniej...

    to już ze wszystkim
    ale mieli drozej pamietam jak cena podchodziła pod 5 dolarów za galon


  • 47. Data: 2018-05-12 19:42:34
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 12 maja 2018 02:54:49 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:
    > W dniu 2018-05-12 o 09:40, Marek pisze:
    >
    > >> Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
    > >> Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
    > >> że ścigacze go nie mają.
    > >
    > > No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
    > > masa  do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
    > > motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
    > > bardziej wytrzymały.
    >
    > Z tym łańcuch jest bardziej wytrzymały to ładna bajkę napisałeś.
    > A wiesz że sto lat temu były samochody z łańcuchem, nawet
    > ciężarowe. Już nie ma bo łańcuch był za słaby w porównaniu
    > z wałem.
    >

    Ale wiesz ze to nie jest prawdziwe stwierdzenie w kontekscie jaki opisales?

    > >> A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
    > >> a nie łańcucha.
    > >
    > > No tak, skrzynia nie przenosi  obciążeń jakie są na łańcuchu, taki
    > > pomysł na  skrzynie nadprzewodzące  (i to wysokotemperaturowe!) :)
    >
    > Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
    > półtonowego auta i przestań fantazjować.
    >
    > Jak nie znajdziesz to zastanów się nad różnicą w średnicy
    > wałów w motocyklach (tych co mają) i samochodach.
    > A potem się zastanów czy grubszy i bardziej wytrzymały wał
    > wkłada się tam gdzie są mniejsze siły i obciążenia czy
    > jednak tam gdzie są większe.
    >
    >

    Ale wiesz ze grubosc/masa walu w stosunku do srednicy lancucha nie jest istotnym
    aspektem przy wyborze jednego czy drugiego?

    Masz swiadomosc ze temat splaszczyles niemilosiernie?

    Hint: po obu stronach walu trzeba "conieco" zastosowac i to conieco wazy a elementy
    pracujace tam nie sa ogromne.



  • 48. Data: 2018-05-12 21:54:56
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 May 2018 09:54:30 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
    > półtonowego auta i przestań fantazjować.

    Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
    mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
    uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem. 7 klasa
    szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
    posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy
    samochody ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do
    porównania motocykl wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej
    prędkości.
    Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
    motocykl 9m/s^2*300=2700N

    Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście, owe siły w układzie
    przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie mogą być w danych
    punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to
    nie zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
    dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc
    korelację między mocą a siłą/momentem sily?) .
    Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
    większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z
    tym jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po
    pierwsze i szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie
    ma sensu dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki
    klasycznej na poziomie szkoły podstawowej.
    Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
    skrzynie motocyklowe i samochodowe zamiennie. Nikt tutaj nie
    twierdzi, żeby wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w
    aucie a potem patrzeć czy się rozleci czy nie.
    Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu konstrukcji *wyskalowanej* i
    zwymiarowanej do auta ALE zachowującej cechę "wspólnego oleju".
    Akurat problem występujących sił nie jest absolutnie czynnikiem
    ograniczającym użycie takiej konstrukcji.

    --
    Marek


  • 49. Data: 2018-05-12 23:21:42
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-12 o 19:42, s...@g...com pisze:

    >>>> Nie znam samochodu z przeniesieniem napędu na łańcuch.
    >>>> Poprosił bym o dane dla wałka kardana ale zaraz pewnie przeczytam
    >>>> że ścigacze go nie mają.
    >>>
    >>> No właśnie, nie mają. Siły są tak duże, że konieczne jego wymiary i
    >>> masa  do ich przeniesienia dyskwalifikują użycie wałka w tego typu
    >>> motocyklach (ale to nie jedyny powód, choć znaczący). Łańcuch jest
    >>> bardziej wytrzymały.
    >>
    >> Z tym łańcuch jest bardziej wytrzymały to ładna bajkę napisałeś.
    >> A wiesz że sto lat temu były samochody z łańcuchem, nawet
    >> ciężarowe. Już nie ma bo łańcuch był za słaby w porównaniu
    >> z wałem.
    >>
    >
    > Ale wiesz ze to nie jest prawdziwe stwierdzenie w kontekscie jaki opisales?

    Które? to o istnieniu samochodów napędzanych łańcuchem?

    >>>> A tak na poważnie to rozmawiamy o obciążeniu skrzyni biegów
    >>>> a nie łańcucha.
    >>>
    >>> No tak, skrzynia nie przenosi  obciążeń jakie są na łańcuchu, taki
    >>> pomysł na  skrzynie nadprzewodzące  (i to wysokotemperaturowe!) :)
    >>
    >> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
    >> półtonowego auta i przestań fantazjować.
    >>
    >> Jak nie znajdziesz to zastanów się nad różnicą w średnicy
    >> wałów w motocyklach (tych co mają) i samochodach.
    >> A potem się zastanów czy grubszy i bardziej wytrzymały wał
    >> wkłada się tam gdzie są mniejsze siły i obciążenia czy
    >> jednak tam gdzie są większe.
    >>
    >>
    >
    > Ale wiesz ze grubosc/masa walu w stosunku do srednicy lancucha nie jest istotnym
    aspektem przy wyborze jednego czy drugiego?

    Wiem.

    > Masz swiadomosc ze temat splaszczyles niemilosiernie?

    Mam.

    > Hint: po obu stronach walu trzeba "conieco" zastosowac i to conieco wazy a elementy
    pracujace tam nie sa ogromne.

    Przy łańcuchu też i sa one jeszcze mniejsze.


    Pozdrawiam


  • 50. Data: 2018-05-12 23:32:40
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-12 o 21:54, Marek pisze:

    >> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
    >> półtonowego auta i przestań fantazjować.
    >
    > Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
    > mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
    > uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem.  7 klasa
    > szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
    > posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy samochody
    > ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do porównania motocykl
    > wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej prędkości.
    > Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
    > motocykl 9m/s^2*300=2700N

    To nie ty pisałeś że na motocyklu są większe obciążenia?

    > Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście,  owe siły w układzie
    > przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie  mogą być w danych
    > punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to nie
    > zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
    > dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc korelację
    > między mocą a siłą/momentem sily?).
    > Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
    > większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z tym
    > jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po pierwsze i
    > szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie ma sensu
    > dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki klasycznej na
    > poziomie szkoły podstawowej.

    No zobacz. Skoro przyspieszenie liczyłeś dla niezłego motocykla
    to porównaj go z niezłym autem. Śmiało.

    > Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
    > skrzynie motocyklowe i samochodowe  zamiennie. Nikt tutaj nie twierdzi,
    > żeby  wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w aucie a potem
    > patrzeć czy się rozleci czy nie. Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu
    > konstrukcji   *wyskalowanej* i zwymiarowanej do auta ALE zachowującej
    > cechę "wspólnego oleju". Akurat problem występujących sił nie jest
    > absolutnie czynnikiem ograniczającym użycie takiej konstrukcji.

    Ja nie chcę zamieniać skrzyń, wiem że skrzynia jest lub powinna być
    dostosowana do masy pojazdu. A czy używanie oleju tego samego co
    w silniku jej nie zaszkodzi? jak pokazały motocykle przy mniejszych
    obciążeniach nie.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: