  • 1. Data: 2009-07-16 07:04:43
    Temat: Skrypt na stronę dla Stowarzyszenia
    Od: A <...@...pl>

    Witam,
    Poszukuję skryptu, który mógłby posłużyć do utworzenia strony dla
    Stowarzyszenia tj. względnie dużo mało zmieniającej się treści plus coś
    do tzw. nowości (newsów) i tu możliwość proponowania wiadomości przez
    dużą grupę użytkowników.
    Dodatkowo możliwość umieszczania zaawansowanego kodu javascript + html +
    php w sposób integrujący się ze skryptem.

    A jakby mógł mieć interfejs i nie tylko wielojęzyczny to już w ogóle
    byłoby super.

    Zastanawiałem się nad Joomlą ale może jest coś lepszego?

    A.

  • 2. Data: 2009-07-16 08:03:11
    Temat: Re: Skrypt na stronę dla Stowarzyszenia
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "A" <...@...pl> napisał w wiadomości news:h3mjeb$4a9$1@news.wp.pl...

    > Zastanawiałem się nad Joomlą ale może jest coś lepszego?

    Wordpress jest lepszy. Joomla jest poroniona.

    lamer.

  • 3. Data: 2009-07-16 21:42:26
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** A <...@...pl> wrote:

> [...]

    > super.

    > Zastanawiałem się nad Joomlą ale może jest coś lepszego?

    eZ Publish, Drupal - to zależy konkretnie od Twoich potrzeb i jak ten workflow
    proponowania ma wyglądać.

    Joomla to spaghetti-code.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2009-07-19 10:39:28
    Od: hazet <h...@n...pl>

    > Joomla to spaghetti-code.

    Chodzi ci o to, że generuje content w tabelach ?

    Joomla jest łatwa w obsłudze i ma dużą społeczność + obszerna
    dokumentacja po pl. Drupal waliduje się ale jest dość trudny
    (przynajmniej z początku) do obsługi i mało intuicyjny.

    Polecam zastanowić się nad wordpressem, można go nieźle dostosować do
    swoich potrzeb, jest banalny w obsłudze a i tworzenie skórek nie jest
    trudne, bo zaokrągla się do pocięcia strony głównej i includowaniu jej w
    częściach.

  • 5. Data: 2009-07-19 12:58:32
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    hazet pisze:

> [...]
    > dokumentacja po pl. Drupal waliduje się ale jest dość trudny
    > (przynajmniej z początku) do obsługi i mało intuicyjny.

    Co ma do rzeczy walidacja kodu a CMS? Szablon można tak zepsuć, że nawet
    najlepsze "samopoprawiacze" nie pomogą.

> [...]
    > swoich potrzeb, jest banalny w obsłudze a i tworzenie skórek nie jest
    > trudne, bo zaokrągla się do pocięcia strony głównej i includowaniu jej w

    Oprócz Wordpress-a można jeszcze sprawdzić CMS Made Simple.

    --
    Peter

  • 6. Data: 2009-07-19 16:28:07
    Od: hazet <h...@n...pl>

    > Co ma do rzeczy walidacja kodu a CMS? Szablon można tak zepsuć, że
    nawet
    > najlepsze "samopoprawiacze" nie pomogą.

    no i co z tego, to już sprawa usera.
    Poprostu drupal nie generuje na starcie tabel i jest strict a nie
    joomla, która każdy moduł wyświetla w tabelach.
    Mniej pracy, więcej obijania.

  • 7. Data: 2009-07-19 17:07:15
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    hazet pisze:

    > no i co z tego, to już sprawa usera.
    > Poprostu drupal nie generuje na starcie tabel i jest strict a nie
    > joomla, która każdy moduł wyświetla w tabelach.
    > Mniej pracy, więcej obijania.

    I wystarczy, że ów user wklei tekst z Word-a i... całą walidację można
    wrzucić do kosza :P

    --
    Peter

  • 8. Data: 2009-07-20 23:11:37
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** hazet <h...@n...pl> wrote:

    > Chodzi ci o to, że generuje content w tabelach ?

    Co to za *content* management system w którym nie mam całkowitej kontroli nad
    tym co generuje? A odnośnie spaghetti-code to miałem na myśli, że jest to kawał
    brzydkiego kodu z poprzedniej epoki. Takiego PHP nie lubię.

    > Joomla jest łatwa w obsłudze

    Względne - prostota/łatwość obsługi to jest zależne od tego co chcesz osiągnąć.
    Np. Toyotą Yaris łatwo się jeździ, ale pola nią nie zaoram.

    > i ma dużą społeczność

    Mało istotne.

    > + obszerna dokumentacja po pl.

    Dokumentacja oczywiście nie zaszkodzi, a dokumentacji PL nie lubię bo podatna
    jest na błędy w tłumaczeniu.

    > Drupal waliduje się ale jest dość trudny (przynajmniej z początku) do obsługi
    > i mało intuicyjny.

    J/W - z resztą zobacz sobie jakie serwisy są stawiane na Drupalu.

> [...]
    > zaokrągla się do pocięcia strony głównej i includowaniu jej w częściach.

    Skupiasz się na pierdalamentach. Zauważ motyw obiegu/proponowania treści (czyli
    w zasadzie workflow engine).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )