  • 71. Data: 2014-08-19 11:48:56
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Bo im piłka ucieknie, bo się na rowerku zachwieją i zjada z pobocza na
    > środek jezdni, bo pieska gonią, bo obserwują krowi placek...
    >
    > To że ich tam nie powinno być to oczywiste, ale fakt jest taki że są.

    Radio muzyka fakty

  • 72. Data: 2014-08-19 11:56:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup

    > Nie przesadzasz troszkę?

    Tylko troszkę :-)

    > W wielu krajach jakoś radzą sobie bez świateł włączonych całą dobę i
    > bezpieczeństwo na tym nie cierpi.

    W wielu krajach po wprowadzeniu obowiązku liczba wypadków spadła.

    > Oczywiście w Polsce muszą zarobić:

    Oczywiście w Polsce zawsze znajdzie się ktoś kto się doszukuje spisku.

    [ciach]

    > Dalej, jako polski kierowca widzisz same pozytywy takiego przepisu?

    Cóż to za idiotyczna argumentacja? Przy produkcji pasów i poduszek też
    dziesiątki firm zarabiają dalej widzisz sens ich montowania?

    Fakty są takie że obowiązek jazdy na światłach zwiększa bezpieczeństwo
    oczywiście że to kosztuje tak samo jak kosztują pasy, poduszki i
    kontrolowane strefy zgniotu. Różnica jest taka że te pozostałe ratują życie
    w trakcie wypadku a jazda na światłach pomaga wypadku _uniknąć_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 73. Data: 2014-08-19 11:57:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Obawiam się, że bez środków nacisku ów "brak problemu" nie zadziała.
    > Przyjrzyj się np. "czarnym punktom" - to nie są miejsca, gdzie MOGĄ
    > zdarzać się wypadki, lecz miejsca w których się ZDARZAJĄ.
    > Promil odcinków dróg, niewielki promil. Bez znaczenia dla "kilometrów".
    > Widzisz tę szczególną ostrożność jadących?

    A problemem jest prędkość ?

  • 74. Data: 2014-08-19 12:01:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > Do czego ?

    Do tego by początkujący kierowca który jeszcze nie zdobył doświadczenia miał
    informację że np. tego zakrętu nie pokona bezpiecznie z prędkością 90 km na
    godzinę jadąc 15-letnim golfem.

    > Ja bym znaki ograniczenia prędkości zastąpił trzykolorową trudnością
    > drogi, ale nie znajduję poparcia :-)

    A co jak na drodze w Bieszczadach jest kilka łagodnych łuków i nagle jeden
    ostry? Trudność drogi będzie się zmieniać co kilkaset metrów?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 75. Data: 2014-08-19 12:03:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-19 12:01, Ergie pisze:
> [...]
    > miał informację że np. tego zakrętu nie pokona bezpiecznie z prędkością
    > 90 km na godzinę jadąc 15-letnim golfem.

    A co z TIRem w deszczu?

    > A co jak na drodze w Bieszczadach jest kilka łagodnych łuków i nagle
    > jeden ostry? Trudność drogi będzie się zmieniać co kilkaset metrów?

    A nie może, bo?

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2014-08-19 12:08:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-19 11:56, Ergie pisze:

    > Fakty są takie że obowiązek jazdy na światłach zwiększa bezpieczeństwo

    To nie jest fakt. Faktem natomiast jest to, że bezpieczeństwo
    jednośladów spadło po tym, gdy wszyscy muszą świecić.

    Poza tym chodzi też o elementarną logikę. Dlaczego zmuszanie milionów
    kierowców do świecenia w upalny letni dzień w korku - ma być chwalone?

    Przepis jest strasznie głupi. Chcą naprawdę pomóc? Niech zrobią przepis
    rozsądny, np. zmuszający do świecenia poza terenem zabudowanym.

    Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla bezpieczeństwa.
    Faktycznie to pomaga na niektórych trasach biegnących przez las, czy w
    innych sytuacjach. Ale żeby zmuszać mnie do świecenia w zderzak
    samochodu przede mną w letni dzień? Za grosz nie ma w tym sensu.

    --
    MN

  • 77. Data: 2014-08-19 12:11:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na *NOWYCH* skrzyżowaniach? ("tak robią skrzyżowania"!)

    Niespecjalnie na to zwracałem uwagę, ale daleki byłbym od stwierdzenia,
    że na nowych skrzyżowaniach zawsze są bezkolizyjne zielone strzałki.
    Wiem, że tak bywa, ale traktuję to raczej za wypadek przy pracy, tudzież
    zbytnie asekuranctwo projektantów i drogowców :)

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2014-08-19 12:15:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-18 19:49, Jaroslaw Postawa pisze:

    > A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
    > zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
    > prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?

    Nie znam ani jednego takiego przypadku. Podaj konkretny przykład.

    --
    MN

  • 79. Data: 2014-08-19 12:21:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-19 00:07, Jawi pisze:

    > Dyskusja o porypanej strzałce, widać sami tu najlepsi polscy kierowcy,
    > przecież ta strzałka jest po to by się kierowca ZATRZYMAŁ obowiązkowo,
    > by uniknąć sytuacji, że kogoś nie zauważył, choćby przez słupek boczny z
    > przodu. I bardzo słusznie, że ma się zatrzymać.

    Ech młody...
    Dawniej nie było obowiązku zatrzymania i liczba wypadków była podobna.
    Naprawdę mam dziesiątki przykładów, gdy ten głupi nakaz zatrzymania się
    jest pozbawiony sensu a w sytuacji gdy ma sens - to bym się zatrzymał i
    tak - bez względu na to, co mówi przepis.

    --
    MN

  • 80. Data: 2014-08-19 12:21:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > problemem
    > zwolnić na ostatnich 15km i jechać 50

    > Obawiam się, że bez środków nacisku ów "brak problemu" nie zadziała.

    No więc niech tam sobie stoi fotoradar, albo pomiar odcinkowy. Chodzi o to
    że przy takiej proporcji 90% autostrada 10% drogi lokalne z fotoradarami,
    czy patrolami mnie zupełnie te fotoradary nie przeszkadzają i nie mam
    ciśnienia by na tych ostatnich 15 km nadrabiać stracony czas, bo nie mam
    straconego czasu.

> [...]
    > Promil odcinków dróg, niewielki promil. Bez znaczenia dla "kilometrów".
    > Widzisz tę szczególną ostrożność jadących?

    Nie patrzę na innych. Jak jestem gdzieś pierwszy raz i widzę oznaczenie
    czarny punkt to osobiście zwiększam ostrożność - bo skoro wypadki się
    zdarzają to może łuk drogi jest ostrzejszy niż na to wygląda, może gdzieś
    nagle z lasu wychodzi jakaś boczna uliczka itp.

    [...wersja bezautostradowa...]

    > Obstawiam tę wersję, również przy istnieniu autostrady.

    Patrzę po sobie :-) Jak jadę krajówkami i we wioskach są ograniczenia do 70
    to ich z reguły przestrzegam, ale jak trafię na kilka ciągników, albo
    maluchy jadące 60/90 poza wioskami i widzę że z zaplanowanych 3 godzin jazdy
    robi się 5 to zaczynam "nadrabiać" tam gdzie się da.

    Natomiast jak jadę autostradą i z 4 godzin robi się 4:15 bo stałe na
    bramkach to w ogóle nie mam ciśnienia by to nadrobić.

    Zauważyłem to samo za granicą - tam gdzie wszyscy jadą zgodnie z
    ograniczeniami 70/70, 90/90 (np. Francja) ja też tak jadę bo jak
    zaplanowałem trasę na 4 godziny i widzę że w 4 godziny dojadę to po co
    kombinować i wyprzedzać?

    Pozdrawiam
    Ergie