    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Date: Tue, 19 Aug 2014 12:21:09 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup

    > I tu wracamy do tego co wielu już dawno zauważyło.
    > Jak ktoś jedzie nad morze 500 km autostradą to nie będzie dla niego
    > problemem
    > zwolnić na ostatnich 15km i jechać 50

    > Obawiam się, że bez środków nacisku ów "brak problemu" nie zadziała.

    No więc niech tam sobie stoi fotoradar, albo pomiar odcinkowy. Chodzi o to
    że przy takiej proporcji 90% autostrada 10% drogi lokalne z fotoradarami,
    czy patrolami mnie zupełnie te fotoradary nie przeszkadzają i nie mam
    ciśnienia by na tych ostatnich 15 km nadrabiać stracony czas, bo nie mam
    straconego czasu.

    > Przyjrzyj się np. "czarnym punktom" - to nie są miejsca, gdzie MOGĄ
    > zdarzać się wypadki, lecz miejsca w których się ZDARZAJĄ.
    > Promil odcinków dróg, niewielki promil. Bez znaczenia dla "kilometrów".
    > Widzisz tę szczególną ostrożność jadących?

    Nie patrzę na innych. Jak jestem gdzieś pierwszy raz i widzę oznaczenie
    czarny punkt to osobiście zwiększam ostrożność - bo skoro wypadki się
    zdarzają to może łuk drogi jest ostrzejszy niż na to wygląda, może gdzieś
    nagle z lasu wychodzi jakaś boczna uliczka itp.

    [...wersja bezautostradowa...]

    > Obstawiam tę wersję, również przy istnieniu autostrady.

    Patrzę po sobie :-) Jak jadę krajówkami i we wioskach są ograniczenia do 70
    to ich z reguły przestrzegam, ale jak trafię na kilka ciągników, albo
    maluchy jadące 60/90 poza wioskami i widzę że z zaplanowanych 3 godzin jazdy
    robi się 5 to zaczynam "nadrabiać" tam gdzie się da.

    Natomiast jak jadę autostradą i z 4 godzin robi się 4:15 bo stałe na
    bramkach to w ogóle nie mam ciśnienia by to nadrobić.

    Zauważyłem to samo za granicą - tam gdzie wszyscy jadą zgodnie z
    ograniczeniami 70/70, 90/90 (np. Francja) ja też tak jadę bo jak
    zaplanowałem trasę na 4 godziny i widzę że w 4 godziny dojadę to po co
    kombinować i wyprzedzać?

    Pozdrawiam
    Ergie