  • 21. Data: 2009-08-31 23:22:28
    Temat: Re: Skladanie kompa teraz - pytanie z gatunku wrozbiarstwa
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly qwerty nabazgrału:

    > Postaraj się przypomnieć sobie, albo spytaj się kolegi. Osobiście u
    > mnie wszystko chodzi (oprócz wspomnianego NFS:U i XL-Pro 2)

    Po sieci chodzą ploty, że użycie cracka nie dość, że pozwala odpalić grę
    na 64-bit, to ponoć jeszcze podnosi znacznie liczbę klatek.

    --
    tbr

  • 22. Data: 2009-08-31 23:29:27
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces RadoslawF <r...@w...pl> zwrócił błąd:

    > 1. A miłośnik jakichś starych gier ?

    Niektóre z gier których używam mają 16 lat (np. UFO). Jakie starsze?
    Zresztą, OP wyraźnie chce nowszych, więc pytanie niezasadne.

    > 2. Kolega ma na nowym kompie viste i xp oba 32bit.
    > XP doinstalował bo mu na viście nie wszystkie gry chciały
    > działać. Szop pracz te gry wypuszczał czy może jednak
    > bzdury piszesz ?

    Podaj tytuły a nie bzdurz to zobaczymy o co chodzi. Wyraźnie pisałem o
    viście x64 a nie x86, sprawdź sobie. Jak mi nie chodziły na Viście gry
    (dwie *) to poszły na Win7, i taki OS proponuję na przyszłość.

    *)jedna z tych gier to Bioshock, inna to pewien casual. Ale nie znam
    nikogo u kogo by nie poszły, więc to mógł być specyficzny problem,
    niezależny od systemu, pewnie tak jest u kolegi.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 23. Data: 2009-09-01 07:45:04
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Patrząc ile seria 48xx straciła od wejścia z rok temu, to chyba nie
    > powinno być aż tak kolosalnej różnicy. Wiadomo, podatek od nowości, ale
    > ile taka hipotetryczne 5850 może kosztować startowo - z 700-800 zł? A
    > można chyba zakładać, że będzie szybsza od 4890. No i będzie miała
    > wsparcie dla DX11. Ale to jeszcze do przebolenia - zawsze można na
    > wiosnę wymienić.

    Stawiam, ze minimum 1500zl.

  • 24. Data: 2009-09-01 07:47:50
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > jeszcze kupić Celerony, tylko co z tego, skoro staje się to platformą
    > nierozwijaną i nic nowszego już raczej nie wyjdzie? Przyjmijmy tak -
    > kupuję teraz E8400 (najlepszy chyba w tej serii stosunek moc/cena), za
    > powiedzmy rok wyjdzie coś ciekawego, co zacznie się dławić na tym
    > procku. Przyrost E8600 - znikomy,, więc wymiana dużo nie da, E8700 mało
    > kto widział, zostają tylko quady serii Extreeme (zakładając że ów
    > hipotetyczny tytuł skorzysta z 4 rdzeni). Słabo trochę. Teraz
    > zastanawiam się - na ile taki scenariusz jest realny (stąd to

    Skoro teraz do 99% gier starcza podkrecony na 3GHz e5200 to czym sie
    martwisz? Pisalem wczesniej - zajmij sie GPU a nie CPU.

  • 25. Data: 2009-09-01 08:24:55
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-01 00:44:23 +0200, "Tiber" <p...@p...onet.pl> said:

    > A to zależy, czy bardziej gustujesz w grach stricte pecetowych, czy
    > mniej lub bardziej poronionych portach z konsol.

    Zasadniczo moje gusta, to strzelanki - te wypaśne i te klimatyczne
    (pokroju różne nowsze CoD, Preya, Postal, pewnie Far Cry2, Crisis),
    RPGi - bo się wychowałem na tych prawdziwych (Neverwintersy, Diablo,
    Wiedźmin) i strategie (Total War, StarCrafty, WH40000). Gdybym gustował
    w grach konsolowych, to raczej bym kupował XBoxa czy PS3, niestety z 2.
    i 3. gatunku jest bida.
    A co jest tak skopanego w GTA4 i jak się to ma do konfiguracji
    sprzętwej? Grałem kiedyś w 1 i później 2 na PS i bardzo mi się podobał
    klimat tej gry, więc pewnie najnowsza wersja też pójdzie na tapetę.

    de Fresz

  • 26. Data: 2009-09-02 19:06:33
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Przede wszystkim w Windows 7 wchodzi nowy standard grafiki: DirectX 11,
    czyli aktualne karty graficzne już za paręnaście dni będą przestarzałe.
    Pierwsze karty DX11 ma wypuścić ATI, 10-tego września. Właśnie to
    powinno wstrzymać twój zakup, do czasu aż będą w Polsce.

    Alternatywnie możesz teraz kupić coś tańszego, np. używaną 8800GT 512MB
    (~280 zł na Allegro), a za parę miesięcy ją sprzedać i kupić coś z
    DX-11: gdy nie będą już nowościami, to ich ceny spadną.

    Jeżeli chodzi o procesory, to większość aktualnych czterordzeniowców
    jest świetna. Kupno dwurdzeniowca nie ma już sensu, oprogramowanie
    powoli przystosowuje się do większej liczby rdzeni, już teraz jest to
    widoczne. W Intelach trzeba uważać na modele "wykastrowane", np. nie
    wszystkie procesory Core 2 Quad z serii 8xxx (poniżej modelu 8400?) mają
    sprzętowe wsparcie wirtualizacji (z 9xxx mają wszystkie). Bardziej
    opłaca się kupić AMD, bo i procesory i płyty są tańsze.

    Z dysków polecam zwłaszcza WD z serii "Black". Mają bardzo dużą liczbę
    operacji na sekundę, są dobre do pracy wielozadaniowej. Seagate ostatnio
    miało duże problemy z zawodnością dysków, więc trzeba unikać.

    Z innych pułapek (poza brakiem wsparcia wirtualizacji) w Intelu trzeba
    uważać na chipsety bez obsługi RAID. Mostek południowy powinien mieć
    oznaczenie ICH10R, a nie ICH10 żeby było wsparcie dla RAID. W AMD
    solidniejsze wydają się chipsety AMD niż NVidia, najlepiej z mostkiem
    południowym SB750 (ewentualnie SB710).

    BTW. Jeżeli chodzi o "wydajny procesor" to za rok wychodzi Intelowski
    "Sandy Bridge" z podwojoną szerokością jednostki wektorowej (256 zamiast
    obecnych 128 bitów, tzw. instrukcje AVX). Czyli w zasosowaniach typu
    obróbka zdjęć/wideo, nowszych grach wszystkie aktualne procesory będą
    mogły się schować... AMD wypuści nową architekturę dopiero w 2011, lecz
    ma ona być zupełnie nowa (nie rozwinięta z aktualnej przez dodanie
    cache, rdzeni itp.).

    Systemy 64-bitowe Microsoftu są udane, zwłaszcza w sensie stabilności.
    Podobno znaczną część komponentów systemów 64 bitowych robi grupa
    "Enterprise" w Microsofcie, a 32 bitowce to dzieło grupy
    domowo-rozrywkowej... Poza tym 64 bity zaspokaja ogólną pamięciożerność
    Visty , pod warunkiem dostatecznie dużej ilości RAM (2GB system, reszta
    dla ciebie). Ciekawie wyglądało to w komentarzach w Komputroniku, gdzie
    większość komentarzy o Viście 64 bit była pozytywna, a o Viście 32 bit
    negatywna.

  • 27. Data: 2009-09-02 19:18:11
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Napisz jakie to były gry, bo aż mi się wierzyć nie chce. NFS:U ?

    Ze starszych np. Gothic I, Gothic II. Chyba także "The Longest Journey".
    Przy dysku 1TB nie powinno być problemu z miejscem na dual boot: XP 32
    bit + Win7 64 bit.

  • 28. Data: 2009-09-03 09:34:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-02 21:06:33 +0200, tomekr <t...@n...pl> said:

    > Przede wszystkim w Windows 7 wchodzi nowy standard grafiki: DirectX 11,
    > czyli aktualne karty graficzne już za paręnaście dni będą przestarzałe.

    Ale to chyba głównie przestarzałe moralnie? ;-)

    > Pierwsze karty DX11 ma wypuścić ATI, 10-tego września.

    Ja słyszałem coś o październiku-listopadzie, ale mniejsza o dokładną
    datę. Pytanie: kiedy pojawią się gry, które będą się opierały tylko i
    wyłącznie na tym API, tak, że bez tego nidyrydy. Zwłaszcza w świetle
    faktu (czy też raczej plotki), że nVidia swoje karty z DX11 pokaże
    najwcześniej po nowym roku?

    > Alternatywnie możesz teraz kupić coś tańszego, np. używaną 8800GT 512MB
    > (~280 zł na Allegro), a za parę miesięcy ją sprzedać i kupić coś z
    > DX-11: gdy nie będą już nowościami, to ich ceny spadną.

    W sumie niegłupia myśl.

> [...]
    > jest świetna. Kupno dwurdzeniowca nie ma już sensu, oprogramowanie
    > powoli przystosowuje się do większej liczby rdzeni, już teraz jest to

    Mógłbym prosić o jakieś konkretne przykłady? Bo aż tak rynku softu nie
    sledzę, ale z tego co do mnie dotarło, to bardzo niewiele softu, a
    zwłaszcza gier, używa więcej niż 1 dzenia, ale może to
    nieaktualne/przekłamane?

    > W Intelach trzeba uważać na modele "wykastrowane", np. nie wszystkie
    > procesory Core 2 Quad z serii 8xxx (poniżej modelu 8400?) mają
    > sprzętowe wsparcie wirtualizacji (z 9xxx mają wszystkie).

    A przypadkiem nie dotyczyło to E7x00? Zresztą to w sumie mało istotne,
    bo minimum dla mnie to E8400.

    > Z innych pułapek (poza brakiem wsparcia wirtualizacji) w Intelu trzeba
    > uważać na chipsety bez obsługi RAID. Mostek południowy powinien mieć
    > oznaczenie ICH10R, a nie ICH10 żeby było wsparcie dla RAID.

    To wiem i tak mniej więcej celowałem, choć tak naprawdę szansę ze
    postawię na tym RAIDa są w okolicach 5% ;-) No ale lepiej mieć odrazu,
    niż później machać lutownicą ;-)

> [...]
    > zamiast obecnych 128 bitów, tzw. instrukcje AVX). Czyli w zasosowaniach
    > typu obróbka zdjęć/wideo, nowszych grach wszystkie aktualne procesory

    O, to w sumie cenna informacja, bo stawia pod znakiem zapytania
    "przyszłoścowość" i7, choć jest szansa, że podstawka zostanie ta sama,
    czyli de facto oszczędność dotyczyłaby tylko płyty i RAMu.

> [...]
    > domowo-rozrywkowej... Poza tym 64 bity zaspokaja ogólną pamięciożerność
    > Visty, pod warunkiem dostatecznie dużej ilości RAM (2GB system, reszta

    No z wyborem systemu mam niejaki problem, bo od wielu lat omijałem
    szeeeerokim łukiem systemy Małego-Miętkiego i z jednej strony kusi
    prostota XPka, z drugiej niby wielki przełom W7 (tylko co z chorobami
    wieku dziecięceg?), a Viśta to jakoś tak nie bardzo ;-)

    de Fresz

  • 29. Data: 2009-09-03 20:02:57
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > wyłącznie na tym API, tak, że bez tego nidyrydy. Zwłaszcza w świetle
    > faktu (czy też raczej plotki), że nVidia swoje karty z DX11 pokaże

    Szal pal mial byc z DX10 i nic z tego nie wyniklo. Pakujac sie w
    najnowsze rozwiazania NV/ATi przeplacisz. I to sporo przeplacisz. Nie ma
    sie ca podniecac syntetycznymi testami nowych kart. Ja bym wzial jakies
    fajne HD4890 i krecil ile sie da. Starczy na wszytskie gry (tylko wez
    1GB pamieci).

> [...]
    > sledzę, ale z tego co do mnie dotarło, to bardzo niewiele softu, a
    > zwłaszcza gier, używa więcej niż 1 dzenia, ale może to

    W grach te 4 rdzenie na nic sie nie przydaja (wyjatek GTA4). E8400 i
    krecic - najlepsze rozwiazanie.

    Ja nie wiem, ale moze tylko ja tutaj czegos nie rozumiem. Skladasz cos
    do gier, po cholre super-duper najnoszy-najszybszy procek?

> [...]
    > prostota XPka, z drugiej niby wielki przełom W7 (tylko co z chorobami
    > wieku dziecięceg?), a Viśta to jakoś tak nie bardzo ;-)

    64bit do gier jest fajne, bo obsluzy duzo pamiaci. Zeby tylko chodzily
    na tym wszytskie aplikacje. Ja musze miec dodatkowo 32bit XP dla jednego
    programiku (SecuRemote).

  • 30. Data: 2009-09-05 09:39:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    de Fresz pisze:

    > Z jednej strony tak, z drugiej - to jednak ciągle Intel jest liderem w
    > wyścigu na wydajność.

    Ale mało kto kupuje *najszybszy* mikroprocesor, jaki jest.
    A skoro kupuje się coś ze środka stawki, to równie dobrze
    można wziąć AMD :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |