  • 11. Data: 2009-08-31 17:19:55
    Temat: Re: Skladanie kompa teraz - pytanie z gatunku wrozbiarstwa
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces de Fresz <d...@n...o2.pl> zwrócił błąd:

    > I jeszcze tak trochę NTG - czy jest sens wchodzić w system 64-bitowy z
    > Redmont, przy zastosowaniach jak powyżej? Nie ma problemów ze
    > sterownikami, samymi grami, etc?

    Jako gracz na Viście x64 i Win7 x64 powiem tak: nie ma sensu wchodzić w
    system 32-bitowy. Zresztą sam piszesz o nowościach - kto wypuściłby
    teraz grę mającą problemy z systemem x64? Chyba tylko szop-pracz od
    brudnych pieniędzy, żeby straty zanotować.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 12. Data: 2009-08-31 17:35:01
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-08-31 19:19, Użytkownik Saiko Kila napisał:

> [...]
    > teraz grę mającą problemy z systemem x64? Chyba tylko szop-pracz od
    > brudnych pieniędzy, żeby straty zanotować.

    1. A miłośnik jakichś starych gier ?
    2. Kolega ma na nowym kompie viste i xp oba 32bit.
    XP doinstalował bo mu na viście nie wszystkie gry chciały
    działać. Szop pracz te gry wypuszczał czy może jednak
    bzdury piszesz ?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-08-31 18:04:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > XP doinstalował bo mu na viście nie wszystkie gry chciały
    > działać. Szop pracz te gry wypuszczał czy może jednak

    Napisz jakie to były gry, bo aż mi się wierzyć nie chce. NFS:U ?

  • 14. Data: 2009-08-31 18:14:29
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-08-31 20:04, Użytkownik qwerty napisał:

    > Napisz jakie to były gry, bo aż mi się wierzyć nie chce. NFS:U ?

    Nie pamiętam, jakieś nowe.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-08-31 18:37:19
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:h7gojl$7u4$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > mnie to tylko zastanawia wydajność tego i7, co z tych 8 mb cache jak ma
    > 2,66GHz taktowania... nowy model można by się spodziewać podwyższenia fsb
    > a tu nadal marazm...

    No tak... ale o mozliwosciach OC zapomniales...

    i7-920 kreci sie bez problemu na jakims markowym i dobrym wiatraczku na
    4Ghz, a wtedy to juz... hulaj dusza, smiga az milo.

    --
    doom3

  • 16. Data: 2009-08-31 19:44:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Dnia 2009-08-31 20:04, Użytkownik qwerty napisał:
    > Nie pamiętam, jakieś nowe.

    Postaraj się przypomnieć sobie, albo spytaj się kolegi. Osobiście u mnie
    wszystko chodzi (oprócz wspomnianego NFS:U i XL-Pro 2)

  • 17. Data: 2009-08-31 21:21:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-31 12:27:34 +0200, Szymon von Ulezalka
    <s...@g...com> said:

    > ja bym bral cos z amd na AM3. socket bedzie wspierany dlugo, przy czym
    > cena nie jest wygorowana

    Z jednej strony tak, z drugiej - to jednak ciągle Intel jest liderem w
    wyścigu na wydajność.

    Się tak zając nie ciesz ;-)

    http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1137331/a-l
    ook-nvidia-gt300-architecture

    de Fresz

  • 18. Data: 2009-08-31 21:54:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-31 14:53:54 +0200, "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> said:

    > Cudów bym nie oczekiwał na obecnym rynku, myślę, że nie warto się
    > szarpać. i7 to jeszcze cenowo daleka pieśń bo nic na razie nie jest w
    > stanie pokonać ich wydajnościowo to i ceny są dość kosmiczne. Jak nie
    > robisz renderingów czy ostrej przeróbki to nie ma sensu do gier.

    Z jednej strony pewnie masz rację, z drugiej - niewiele zaryzykuję
    stwierdzając, że na rynku masowym to nowe gry są tym, co mocno popycha
    wyścig zbrojeń hardwarowych.
    Ja tam się ciągle zastanawiam, jak to jest z takimi quadami - bo nawet
    w sofcie graficznym, za niemałą kasę, wielowątkowość mocno kuleje, a
    ile obecnie wydanych gier lub zapowiadanych
    może się pochwalić optymalizacją pod więcej rdzeni? Patrząc na
    premiery Intela, z ich strony jest mocny nacisk na wykorzystanie
    wielordzeniowców - wszystkie wypuszczane na razie nowe procki są
    quadami, duale dopiero się pojawią po nowym roku.

    > 775 będzie na rynku jeszcze długo

    Że będzie w sprzedaży, to ja nie wątpie, podobnie jak i dziś można
    jeszcze kupić Celerony, tylko co z tego, skoro staje się to platformą
    nierozwijaną i nic nowszego już raczej nie wyjdzie? Przyjmijmy tak -
    kupuję teraz E8400 (najlepszy chyba w tej serii stosunek moc/cena), za
    powiedzmy rok wyjdzie coś ciekawego, co zacznie się dławić na tym
    procku. Przyrost E8600 - znikomy,, więc wymiana dużo nie da, E8700
    mało kto widział, zostają tylko quady serii Extreeme (zakładając że ów
    hipotetyczny tytuł skorzysta z 4 rdzeni). Słabo trochę. Teraz
    zastanawiam się - na ile taki scenariusz jest realny (stąd to
    wróżbiarstwo w tytule ;-)

    > Znowu procki pod AM3 nie są aż tak bardzo wydajne w porównaniu z
    > najszybszymi pod 775

    Słyszałem że obecnie to bardziej przyszłościowa platforma, ale jakoś
    chyba jednak jestem bardziej przekonany do Intela - może to tylko
    przesądy, może ugruntowały mi się opinie znajomych informatycznych
    zboczeńców ;-)

    de Fresz

  • 19. Data: 2009-08-31 22:13:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-31 17:44:21 +0200, Grzegorz Prędki
    <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> said:

    > Mysl lepiej nad karta graficzna a nie procesorem skoro chcesz komputer do gier.

    Karta w sumie jest dość wtórna, bo zdaje się jak na razie nic nie
    zapowiada, aby PCIe x16 miało umrzeć, więc z jej wymianą za rok nie
    powinno być najmniejszych problemów.

    > Mocny dwurdzeniowiec starczy CI jeszcze na dlugo (wyjatek - GTA4, ale
    > ona jest skopana).

    Pytanie czy tak skopanych gier nie będzie więcej.

    > W jakiej rozdzielczosci chcesz grac?

    Monitor 24" = 1920x1200, czyli duuuużo.

    > Ja bym bral cos pokroju HD4890 (kreci sie super) albo GTX285.

    No w te okolice właśnie celuję, zwłaszcza ATI.

    > Co z tego, ze lada moment wyjda nowe karty ATI i NV skoro beda
    > koszmarnie drogie.

    Patrząc ile seria 48xx straciła od wejścia z rok temu, to chyba nie
    powinno być aż tak kolosalnej różnicy. Wiadomo, podatek od nowości, ale
    ile taka hipotetryczne 5850 może kosztować startowo - z 700-800 zł? A
    można chyba zakładać, że będzie szybsza od 4890. No i będzie miała
    wsparcie dla DX11. Ale to jeszcze do przebolenia - zawsze można na
    wiosnę wymienić.

    de Fresz

  • 20. Data: 2009-08-31 22:44:23
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly de Fresz nabazgrału:

    > Pytanie czy tak skopanych gier nie będzie więcej.

    A to zależy, czy bardziej gustujesz w grach stricte pecetowych, czy
    mniej lub bardziej poronionych portach z konsol. Jak na razie ani MS,
    ani Sony nie mają w planach konsol, które kartom graficznym oddają co
    graficzne, a procesorom co procesorskie, a deweloperzy konwersji kupna
    mózgów. Jeżeli preferujesz porty (albo tzw. gry multiplatformowe, choć
    tutaj o wpadkę nieco trudniej), to odpowiedź brzmi "tak", nie od dziś
    widuję na jednym i tym samym silniku (obecnie najczęściej Unreal Engine
    3, ale już czwórka czai się za rogiem), które przy podobnych efektach i
    ilości materiału do przeliczenia, potrafią być radykalnie różnie
    zoptymalizowane, najczęściej właśnie w zależności od tego, czy
    powstawały z bardziej myślą o bebechach konsol, czy pecetów. Choć
    oczywiście takiego pacjenta jak GTA IV PC nieprędko zobaczymy :-)

    --
    tbr