  • 1. Data: 2010-02-26 11:18:07
    Temat: Składam PC-ta Wątpliwości z podłączeniem zasilacza
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Płyta Asusa P5Q ma gniazda 24 i 8 pinowe w tym 4 (w tym 8) są zasłonięte
    kapslem
    Zasilacz Tagan ma wtyki 24 i 6 pinowe.
    Te 6 pinowe podobno są do kart graficznych
    Ostatnio jak zmieniałem płytę to w zasilaczu były 4 i na płycie 4.
    Jak to podłączyć.
    Myślę aby zdjąć kapsel i w 8 pinowe gniazdo podłączyć 6 pinową wtyczkę
    wszak to "tylko" dodatkowe napięcie 12V

    Co na to praktycy?

    Artur(m)

  • 2. Data: 2010-02-26 11:44:43
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 12:18:07 +0100, Artur(m) napisał(a):

> [...]
    > Jak to podłączyć.
    > Myślę aby zdjąć kapsel i w 8 pinowe gniazdo podłączyć 6 pinową wtyczkę
    4 albo 8. Twój Tagan ma chyba jeszcze wtyczke P4?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2010-02-26 12:12:50
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarcinCz" <t...@g...pl_wytnij_to> napisał w wiadomości

    > 4 albo 8. Twój Tagan ma chyba jeszcze wtyczke P4?

    6(sześć)

    Artur(m)

  • 4. Data: 2010-02-26 12:20:13
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 13:12:50 +0100, Artur(m) napisał(a):

    > 6(sześć)

    A co to za model jeśli można wiedzieć?
    --
    Marcin

  • 5. Data: 2010-02-26 12:38:30
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > A co to za model jeśli można wiedzieć?

    Wcześniej źle podałem.
    To Antec EarthWatts 430W
    Czy te 6pin_ów dla karty graficznej wpina się w płytę
    czy jest takie gniazdo na karcie?

    Artur(m)

  • 6. Data: 2010-02-26 12:52:53
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 13:38:30 +0100, Artur(m) napisał(a):

    > Wcześniej źle podałem.
    > To Antec EarthWatts 430W
    Ja tam widzę P4...
    http://zenfist.pl/foto.php?products_id=1305&fID=10
    > Czy te 6pin_ów dla karty graficznej wpina się w płytę
    > czy jest takie gniazdo na karcie?
    np.:
    http://pclab.pl/art36361-2.html

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2010-02-26 14:35:57
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Myślę aby zdjąć kapsel i w 8 pinowe gniazdo podłączyć 6 pinową wtyczkę
    > wszak to "tylko" dodatkowe napięcie 12V
    >
    > Co na to praktycy?

    6-pinowe to dla karty graficznej. Z reguły nie pasuje do płyty ale już nie
    takie rzeczy ludzie wkładali a potem dym leciał. Do płyty włóż 4-pinowe.
    Pasuje tam gdzie obok nie ma kapsla.

  • 8. Data: 2010-02-26 15:08:15
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.26 13:52, MarcinCz pisze:

    > Ja tam widzę P4...

    Może ma urżnięty ten kabel, albo problemy ze wzrokiem ;)

    --
    Mar

  • 9. Data: 2010-02-26 21:23:43
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 6-pinowe to dla karty graficznej. Z reguły nie pasuje do płyty ale już nie
    > takie rzeczy ludzie wkładali a potem dym leciał. Do płyty włóż 4-pinowe.
    > Pasuje tam gdzie obok nie ma kapsla.

    Idzie wlozyc ale nie_szczesliwie ma zamienione w stosunku do 4 pin czy 8
    pin +12V z masa - w rezultacie +12V jest wtedy
    zwarte do masy i zasilacz sie wylaczy, chyba ze ma kilowatowa obciazalnosc
    napiecia 12V , wtedy z plyty wydobedzie sie dym a przewody splyna stopiona
    izolacja :)

  • 10. Data: 2010-02-27 12:21:37
    Od: Filip <f...@w...com>

    W dniu 2010-02-26 12:18, Artur(m) pisze:
> [...]
    > Jak to podłączyć.
    > Myślę aby zdjąć kapsel i w 8 pinowe gniazdo podłączyć 6 pinową wtyczkę

    Jest molex 6pin do karty graficznej :) i wtyczka zasilania dla płyty
    głównej 8 pin i 24 pin jeszcze druga jest.