  • 1. Data: 2010-02-26 13:13:49
    Temat: Program do wyłączania dysku w WIN XP
    Od: Bartek <i...@g...com>

    Witam

    Czy zna ktoś jakiś programik za pomocą którego można szybko i łatwo
    wyłączyć dysk pod WIN XP. Tak jak to robi Win XP gdy dysk jest
    nieużywany przez np. 20 min.

    Problem z wbudowana funkcja WIN XP jest taki, że gdy wejdę w moj
    komputer albo cos robi w emule (bez dostepu do tego dysku) itp. to
    dysk się włącza i tak co chwile a, że jest to dysk na który przegrywam
    dane od czasu do czasu to chciałbym jakoś obejść Win XP i włączać go
    tylko wtedy kiedy potrzebuje.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-02-26 13:15:39
    Temat: Re: Program do wyłączania dysku w WIN XP
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    http://www.ntg.prv.pl/

    > dysk się włącza i tak co chwile a, że jest to dysk na który przegrywam
    > dane od czasu do czasu to chciałbym jakoś obejść Win XP i włączać go
    > tylko wtedy kiedy potrzebuje.

    Kup kieszeń USB albo eSATA i podłączaj dysk, gdy jest po-
    trzebny. W ten sposób zabezpieczysz go też przed stratą w
    razie awari zasilacza lub kradzieży komputera.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2010-02-26 23:20:03
    Od: ejek <e...@a...pl>

    W dniu 2010-02-26 14:13, Bartek pisze:

    > Czy zna ktoś jakiś programik za pomocą którego można szybko i łatwo
    > wyłączyć dysk pod WIN XP. Tak jak to robi Win XP gdy dysk jest
    > nieużywany przez np. 20 min.

    revoSleep

    http://revosleep.realspooky.de

    --
    Wojtek

  • 4. Data: 2010-02-26 23:57:08
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ejek" napisał:

    > revoSleep

    Taaak, próbowałem go kiedyś...
    Dysku IDE-0 nie wyłączy - bo system (ErrorCode 32).
    Dysku IDE-1 nie wyłączy - bo pagefile.
    Dysku SCSI nie wyłączy - bo nie umie: "Niepoprawna funkcja (ErrorCode 1)".
    Dysku USB nie wyłączy - bo nie: "Żądanie nie jest obsługiwane (ErrorCode
    50)".

    Może w nowszej wersji coś poprawili, ale nie zmienia to faktu, że takie
    programowe wyłączanie to głupiego robota. Dawno temu, gdy miałem głównie
    dyski SCSI i dedykowane narzędzie Adapteca do wyłączania tychże dysków -
    szału można było dostać. Każde niebaczne kliknięcie Mój komputer, odpalenie
    MS Word czy wpisanie z ręki adresu w przeglądarce powodowało wybudzenie
    całej tej menażerii, żeby było śmieszniej - sekwencyjne. Trwało to
    kilkadziesiąt sekund, w tym czasie komputer był całkowicie "martwy".
    Podejrzewam, że jeśli nawet uda się ów zbędny dysk wyłączyć czy uśpić
    programowo, to i tak któraś z wymienionych akcji (lub jakaś inna, np.
    antywirus, indeksacja itp.) co i raz będzie apiać go załączać. To już lepiej
    dla niego, żeby się kręcił non stop. A jako że to grupa sprzętowa, więc
    rozwiązanie powinno być również sprzętowe: wyłacznik zasilania dysku. A w
    razie potrzeby można go włączyć i (chyba) podmontować bez restartu Windy.

    JoteR

  • 5. Data: 2010-02-27 12:22:17
    Od: Filip <f...@w...com>

> [...]
    > dysk się włącza i tak co chwile a, że jest to dysk na który przegrywam
    > dane od czasu do czasu to chciałbym jakoś obejść Win XP i włączać go

    Menedżer urządzeń>prawoklik>wyłącz :)

  • 6. Data: 2010-02-27 17:48:29
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid>

> [...]
    > dysk się włącza i tak co chwile a, że jest to dysk na który przegrywam
    > dane od czasu do czasu to chciałbym jakoś obejść Win XP i włączać go

    Hehe, takie rzeczy to tylko na amidze miały jakikolwiek sens - wyłączało
    się bez większego problemu, a zrobienie czegokolwiek w systemie nie
    wybudzało konkretnego dysku.

    W WinXP to raczej nie koniecznie możliwe (albo coś zablokowane, albo coś
    ciągle uzyskuje dostęp do dysku).

    Pozdr,
    Tomek

  • 7. Data: 2010-03-01 22:54:39
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Bartek pisze:
> [...]
    > dysk się włącza i tak co chwile a, że jest to dysk na który przegrywam
    > dane od czasu do czasu to chciałbym jakoś obejść Win XP i włączać go

    http://www.drivepowermanager.com/
    takie coś przez przypadek znalazłem może pomoże

    orcio