  • 1. Data: 2009-02-15 13:05:42
    Temat: Skąd akumulatorki Ni-Cd
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    gdzie mozna kupic na sztuki akumulatorki do regeneracji baterii od np
    wkrętarki

  • 2. Data: 2009-02-15 14:23:57
    Temat: Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > gdzie mozna kupic na sztuki akumulatorki do regeneracji baterii od np
    > wkrętarki

    Niech zgadnę;
    - w sklepie
    - na Allegro
    - w sklepie online

    Włodek

  • 3. Data: 2009-02-15 15:36:15
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-02-15 14:05:42 +0100, "Szumek" <k...@i...pl> said:

    > Witam
    > gdzie mozna kupic na sztuki akumulatorki do regeneracji baterii od np wkrętarki

    Najpierw zobacz jaki to typ.
    Potem zajrzyj na www.batimex.pl mają kupę ogniw różnych.

    --
    DJ

  • 4. Data: 2009-02-15 20:06:37
    Od: Padre <P...@n...net>

    Szumek pisze:
    > Witam
    > gdzie mozna kupic na sztuki akumulatorki do regeneracji baterii od np
    > wkrętarki

    Były na Allegro ale ja sie zdecydowałem kupić to znikły.

  • 5. Data: 2009-02-15 23:23:17
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    Szumek pisze:
    > Witam
    > gdzie mozna kupic na sztuki akumulatorki do regeneracji baterii od np
    > wkrętarki

    Z innej wkrętarki? Chyba najtaniej, a najlepsze wyjście to
    podłącz żelowego 12V/17Ah na kablu :)

  • 6. Data: 2009-02-16 00:40:14
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Z innej wkrętarki? Chyba najtaniej, a najlepsze wyjście to
    > podłącz żelowego 12V/17Ah na kablu :)

    To akurat najgorsze wyjście, prądy przy rozruchu pod obciążeniem sięgają
    kilkudziesięciu amperów. Potrzeba by bardzo grubych kabli żeby
    drastycznie nie spadł moment obrotowy, wystarczy na moment zatrzymać
    wiertarkę przy wkręcaniu grubej śruby w drewno i już nie ma siły ruszyć
    żeby dokręcić ostatnie pół obrotu. Gdyby nie taki efekt w sprzedaży
    pełno było by wiertarek z kablem i akumulatorem z paskiem na ramię lub
    stojącym w pobliżu miejsca pracy. Te 10 centymetrów kabla w obudowie
    wiertarki to logiczne maksimum.

  • 7. Data: 2009-02-16 14:09:53
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    Padre pisze:

> [...]
    > pełno było by wiertarek z kablem i akumulatorem z paskiem na ramię lub
    > stojącym w pobliżu miejsca pracy. Te 10 centymetrów kabla w obudowie

    Zależy o jaki moment chodzi. Ja dałem kable 2.5mm2 (kiepski głośnikowy)
    ok 5m, a w pojemniku na aku przy wkrętarce 2*4700uF. Wkrętarka działa
    zdecydowanie lepiej niż na oryginalnych aku, wkręcałem śruby ok 12cm
    długości (przez dwie łaty w poprzek) i chodzi, a aku ładowałem ostatnio
    w listopadzie. Jeśli więc chodzi o prace na małych i średnich śrubach to
    polecam i tyle. Ja akurat miałem żelowca za darmo dlatego spróbowałem.
    Natomiast zastanowiłbym się nad opłacalnością zakupu NiCd, takie o
    prądzie 20-40A i więcej są drogie, a kupowanie no name nie ma sensu.

  • 8. Data: 2009-02-16 16:32:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Feb 2009, Padre wrote:

    > Były na Allegro ale ja sie zdecydowałem kupić to znikły.

    Było sobie zapisać aukcję do "obserwowanych" - często jest tak, że
    sprzedawca ma, ale mniej "schodzące" rzeczy wystawia tylko od czasu
    do czasu (powód prosty: na allegro za samo wystawienie się płaci!),
    ale jakby się upomnieć to znajdzie (i wystawi albo zaproponuje
    sprzedaż bez aukcji - nie łamiącą regulaminu skoro TERAZ aukcji
    nie ma).
    Wiem, musztarda po obiedzie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-02-16 23:52:37
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Zależy o jaki moment chodzi. Ja dałem kable 2.5mm2 (kiepski głośnikowy)
    > ok 5m, a w pojemniku na aku przy wkrętarce 2*4700uF.

    Masz rację, kondensatory to dobry pomysł na kompa przy rozruchu a można
    by spróbować dać 2 akumulatory w szereg do wiertarki 18V bo akurat ja
    takich używam, chyba nic by jej nie groziło bo przy maksymalnych prądach
    ze 2-3V spadło by na przewodzie a dla elektroniki te parę woltów raczej
    nie gra roli. Najstarszą 12V zamęczyłem mechanicznie z akumulatorem
    14,4V a silnik i elektronika wytrzymały.