-
21. Data: 2010-02-01 11:23:21
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: "Piotrek" <z...@g...pl>
>> To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w
>> jedną stronę tylko.
Tak jest. Pytanie tylko czy prądy dochodzące do 30A to raczej ta
konfiguracja nie wytrzyma.
Piotr.
-
22. Data: 2010-02-01 19:50:29
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: "j.r." <j...@g...pl>
Piotrek wrote:
>> Zalezy jaka moc silnika. Jesli nie duza moc to dalbym mostek Gretza
>> a za nim
>> kondensator, TL431 z BDX54 aby wprowadzic staly spadek napiecia przez
>> co zmniejszyc obroty silnika. Cos w stylu jak na schemacie:
>> http://zapodaj.net/824e3234bfa4.png.html
>> Maksymalny moment obrotowy nie powinien sie zmienic.
>
>
> To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w
> jedną stronę tylko.
Jestes tego pewien Kolego?
Przeanalizuj dzialanie ukladu jeszcze raz, TL jest na wyjsciu mostka.
Jesli polaryzacja jest dodatnia przewodza 2 diody, przy ujemnej
przewodza nastepne 2.
--
pzdr, j.r.
-
23. Data: 2010-02-01 21:29:11
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: "kogutek" <k...@v...pl>
> kogutek <k...@v...pl> i inni napisali :
> >
> >
>
> Może najpierw Piotrek poda moc tego silnika albo chociaż wagę lub
> przeznaczenie wózka, bo bez tych danych Wasze pomysły może są dobre na
> papierze ale z realizacją (przy dużej mocy) może być gorzej
>
>
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Po co ma cokolwiek podawać. Podał najważniejszą informację, że to silnik prądu
stałego. PWM to uniwersalna metoda sterowania mocą silników prądu stałego. Ma
same zalety. Nadaje się do silników wielkości łepka od zapałki i do tak dużych
że trudno sobie to wyobrazić. PWM to jedyny logiczny i sensowny sposób na
regulacje tego konkretnego silnika. Amen.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl