-
1. Data: 2010-01-26 09:55:32
Temat: Serwis MIO Polska
Od: <k...@w...pl>
Ten list to zapis rozmowy z serwisem www.mio.com
Angielski znam słabo dlatego kożystałem z translate.google.pl do tłumaczenia
z polskiego na Angielski i te tłumaczenie jest kiepskie.
Zapytanie skierowane było do irlandzkiego oddziału i albo przekierowane do
polskiego oddziału albo mieli osobę znającą polski w irlandi.
Kierowane do MIO ponieważ serwis YAKUMO milczy.
>>>>Rozmowa<<<<
Ja
Yakumo Delta 400(mio 339 Lite)
I am the owner Yakumo Delta 400 is a clon Mio 339 Lite
Flash layout on sticker with the inscription had Mio 339 Lite is why I
appeal to you.
Pocket PC is fully operational, unfortunately, does not contain a valid
BootLoader, I have a system image but I can not save it.
Flash memory system is MD3831-D32 ... barely legible sign
JTAG plugged.
Kożystam with progtamów jlfashmm, jtag, H-JTAG URJTAG all programs properly
detect PXA255 processor, but did not detect any type of drive.
JTAG (URJTAG) as detectflash gives mid d3, e3a0 and flash not found
I have the same symptoms as in this thread.
http://www.hjtag.com/forum/viewthread.php?tid=733
Let me direct (mail) where I can get help.
Where can I get more information on this collaboration For devices with
other systems outside the USB and RS232 connector?
Supplement questions.
What tools should I use to program the type of flash in the Pocket PC?
Wojtek @EEU service
Witam, Posiadane przez Pana urządzenie nie jest produktem firmy Mio. W celu
uzyskania pomocy, proszę o kontakt z producentem urządzenia. Pozdrawiam.
Ja
Jest produktem firmy MIO (elektronika). Napisałem, że miało naklejkę "mio
339 Lite" czyli MIO wyprodukowalo środek, a Yakumo dołożyło okładkę i
sprzedało.
Dlatego dopytuję się o możliwość zaprogramowania urządzenia.
Chodzi mi dokładnie o nazwę programu jakim mogę zaprogramować układ flash.
Proszę traktować moje urządzenie tak jakby to był model MIO339 Lite
różniący Się od MIO339 brakiem aparatu. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to jak
progrmuje się ten flash. Mam problem z zaprogramowaniem go ponieważ został
zastosowany specyficzny układ i inne narzędzia (programy) go nie rozpoznają.
Ewentualnie proszę mi wskazać gdzie mogę uzyskać informacje na temat
możliwoci zaprogramowania tego układu. Napisałem też do firmy YAKUMO ale
raczej nie doczekam się odpowiedzi. Ewentualnie gdyby zechciał Pan wskazać
mi dane dzięki którym będę mógł zaprogramować ten flash będę bardzo
wdzięczny(mam na myśli mapę [amięci do programu jflashmm lub przynajmniej
nazwę programu ktory może to zrobić wykożystując kabel DCLP lub podobny
załączam przykładowy plik mapy pamięci do programu jflashmm).
Dziękuję za wszelkie inne informacje.
Wszystkie naprawy robię we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność.
Uzyskane od państwa informacje posłużą tylko i wyłącznie mi do naprawy tego
urządzenia. Chciałbym powyższe urządzenie wykożystać do sterowania
urządzeniem CNC mojego autorstwa (z uwagi na łatwość programowania i ekran
dotykowy)i dlatego potrzebuję specyficznych danych na temat tego urządzenia.
Przykładowy plik mapy Pamięci
Flash_880B_2_32.dat
Wojtek @EEU service
Witam, Urządzenie sprzedawane jest jako produkt Yakumo. Firma Mio nie
udziela informacji dotyczących podzespołów, które zostały wykorzystane w
innych urządzeniach, do nich przystosowane oraz pod ich kątem zmodyfikowane.
Pozdrawiam.
Ja
Odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje.
Bardzo się cieszę że nie mam jakichkolwiek innych waszych urządzeń, a
tymbardziej klonów waszych urządzeń, i napewno drugi raz nie popełnię tego
błedu (zakupu jakiś waszych urządzeń). Informuję jednocześnie że zapis
poniższej rozmowy znajdzie się na grupie dyskusyjnej, w celu ostrzeżenia
innych użytkowników.
>>>>Rozmowa<<<<
Podsumowanie
W skrucie wypchaj się. Kup i się z tym bujaj.
-
2. Data: 2010-01-26 10:16:25
Temat: Re: Serwis MIO Polska
Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>
Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hjmerc$s3d$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Ten list to zapis rozmowy z serwisem www.mio.com
Na tyle, na ile zrozumiałem to jest jakby tak:
- kupiłeś samochód,
- wybebeszyłeś komputer pokładowy i chcesz go jakoś przerobić,
- znalazłeś producenta tego komputera i dziwisz się, że nie chce podać ci
informacji pozwalających dowolnie zmodyfikować jego oprogramowanie.
Jeśli jest tak, jak zrozumiałem, to moim zdaniem nie ma prawa tego zrobić,
chyba, że jest to typowy katalogowy komputer, który każdy może sobie kupić i
oprogramować jak chce.
P.G.
-
3. Data: 2010-01-26 10:26:38
Temat: Re: Serwis MIO Polska
Od: Konop <k...@g...pl>
k...@w...pl pisze:
> Ten list to zapis rozmowy z serwisem www.mio.com
> Angielski znam słabo dlatego kożystałem z translate.google.pl do tłumaczenia
> z polskiego na Angielski i te tłumaczenie jest kiepskie.
> Zapytanie skierowane było do irlandzkiego oddziału i albo przekierowane do
> polskiego oddziału albo mieli osobę znającą polski w irlandi.
> Kierowane do MIO ponieważ serwis YAKUMO milczy.
Kolega ma problem nie tylko z angielskim, ale i z polskim... jak ktoś
pisze "kożysta", "progtamów" itp, to potem się nie dziwię, że nawet
google-translator nie potrafi z tym nic zrobić:
> Kożystam with progtamów jlfashmm, jtag, H-JTAG URJTAG all programs properly
...
> Witam, Posiadane przez Pana urządzenie nie jest produktem firmy Mio. W celu
> uzyskania pomocy, proszę o kontakt z producentem urządzenia. Pozdrawiam.
> Jest produktem firmy MIO (elektronika). Napisałem, że miało naklejkę "mio
> 339 Lite" czyli MIO wyprodukowalo środek, a Yakumo dołożyło okładkę i
> sprzedało.
> Dlatego dopytuję się o możliwość zaprogramowania urządzenia.
> Witam, Urządzenie sprzedawane jest jako produkt Yakumo. Firma Mio nie
> udziela informacji dotyczących podzespołów, które zostały wykorzystane w
> innych urządzeniach, do nich przystosowane oraz pod ich kątem zmodyfikowane.
> Pozdrawiam.
>
> Ja
>
> Odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje.
I jeszcze uparty :/... Kolego, producent jest odpowiedzialny za
urządzenie i tyle!! Nie producent podzespołów :/... Jakbyś był ich
autoryzowanym serwisem, to OK, mógłbyś gadać! Ale po to MIO sprzedaje
sprzedaje swoje elementy firmie YAKUMO, żeby YAKUMO się tym zajmowało.
Kup sobie oryginalny MIO następnym razem, skoro YAKUMO ma fatalny serwis!
W samochodach często silnik jednego producenta montowany jest w
autach różnych marek. Nie znam się na tym dokładnie, więc nie podam
KONKRETNYCH przykładów, ale tak "z powietrza":
- masz samochód Opel z silnikiem VW. Opel mówi, że Ci silnika nie
naprawi, choć się psuje. Ty jedziesz do serwisu VW i chcesz, żeby Ci go
naprawili na gwarancji, bo oni przecież go wyprodukowali...
To tak nie działa. Gwarancji i wsparcia technicznego udziela
użytkownikowi końcowemu producent urządzenia, a nie producent
podzespołów!!!!! Kupiłeś YAKUMO-szajs, to Twój problem, i nie zaśmiecaj
swoimi nieuzasadnionymi żalami grupy!!
Poza tym - nie przyszło Ci do głowy, że produkty YAKUMO są (ze
względu na politykę którejś firmy) pozbawione możliwości aktualizacji
firmware'u??
--
Pozdrawiam
Konop
-
4. Data: 2010-01-26 12:52:11
Temat: Re: Serwis MIO Polska
Od: konsul <k...@w...pl>
> Na tyle, na ile zrozumiałem to jest jakby tak:
> - kupiłeś samochód,
> - wybebeszyłeś komputer pokładowy i chcesz go jakoś przerobić,
> - znalazłeś producenta tego komputera i dziwisz się, że nie chce podać ci
> informacji pozwalających dowolnie zmodyfikować jego oprogramowanie.
Nie, źle zrozumiałeś, w moim wydaniu wygląda to tak:
Kupiłem samochód i urwałem śrubę, przez za mocne dokręcenie, nie mam
śruby
zapasowej.
Chcę ją wymienić na śrubę zrobioną własnoręcznie, ale nie znam
wytrzymałości
śruby, jaką producent silnika przewidział w danym miejscu.
Dlatego grzecznie proszę producenta silnika, a nie producenta
samochodu,
jaka śruba tam jest odpowiednia, zwłaszcza, że produkował identyczny
model
różniący się tylko obudową.
Informuje jednocześnie producenta silnika, że robię to na własną
odpowiedzialność.
A producent silnika odpisuje mi, że mam pisać do producenta samochodu,
który
nie odpowiada na moje listy.
Prawdę mówiąc nie chodziło tutaj o to, że nie udostępniają takiego
typu
informacji,
Tylko o to, że nie chciało się zajrzeć serwisantowi do dokumentacji z
poprzednich lat,
Gdyby to był model z przed roku to myślę, że nie byłoby problemu.
Dla przykładu proszę porównać stronę serwisu HP(COMPAQ), na której
stronie
nadal można znaleźć dokumentację serwerów z przed 10-15 lat i nikt nie
robi
problemów.
To było powodem umieszczenia zapisów rozmowy na grupie dyskusyjnej
żeby tam
nie pisali i nie próbowali uzyskać jakichkolwiek informacji, bo i tak
ich
nie dostaną.
Prosiłem o nazwę programu, czy to też jest zastrzeżona informacja?
-
5. Data: 2010-01-26 13:09:08
Temat: Re: Serwis MIO Polska
Od: konsul <k...@w...pl>
> I jeszcze uparty :/...
No nie przecież petent nie może o nic prosić ponieważ miał i
tak wielkie szczęście że serwis raczył odpowiedzieć.
> Kolego, producent jest odpowiedzialny za
> urządzenie i tyle!! Nie producent podzespołów :/... Jakbyś był ich
> autoryzowanym serwisem, to OK, mógłbyś gadać! Ale po to MIO sprzedaje
> sprzedaje swoje elementy firmie YAKUMO, żeby YAKUMO się tym zajmowało.
> Kup sobie oryginalny MIO następnym razem, skoro YAKUMO ma fatalny serwis!
Przecież to jest elektronika MIO więc czym się różnią, sprzedawcą?
...
> To tak nie działa. Gwarancji i wsparcia technicznego udziela
> użytkownikowi końcowemu producent urządzenia, a nie producent
> podzespołów!!!!! Kupiłeś YAKUMO-szajs,
Czyli MIO to MIO-szajs
> to Twój problem, i nie zaśmiecaj swoimi nieuzasadnionymi żalami grupy!!
A kto żąda gwarancji, rękojmi, itp. Grzecznie poprosiłem o nazwę
programu. Jak program byłby za drogi to bym pocketa zutylizował i już.
A serwis po prostu nie chciał (pewnie z powodu lenistwa) udzielić mi
takiej informacji.
> Poza tym - nie przyszło Ci do głowy, że produkty YAKUMO są (ze
> względu na politykę którejś firmy) pozbawione możliwości aktualizacji
> firmware'u??
A kto tutaj pisze o aktualizacji?
Podsumowując umieściłem tutaj ten zapis aby inni nie mieli złudzeń że
dostaną jakiekolwiek informacje, na jakikolwiek temat, z tego serwisu.
I tyle. Nikt nie domaga się gwarancji tylko trochę życzliwości na
temat starego urządzenia.
-
6. Data: 2010-01-26 13:42:41
Temat: Re: Serwis MIO Polska
Od: konsul <k...@w...pl>
Zasadność pisania do mio potwierdza odpowiedź jaką dostałem dosłownie
przed chwilą
Dear ,
Thank you for your request.
Unfortunately, we do not sale any products any more from the beginning
of
April 2007. Therefore we have no technical department any more.
...
-
7. Data: 2010-01-26 18:27:22
Temat: Re: Serwis MIO Polska
Od: "Przemek" <p...@d...pl>
Użytkownik wrote:
> Odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje.
> Bardzo się cieszę że nie mam jakichkolwiek innych waszych urządzeń, a
> tymbardziej klonów waszych urządzeń, i napewno drugi raz nie popełnię
> tego błedu (zakupu jakiś waszych urządzeń).
Przeciez jeszcze nic z ich sprzetu nie kupiles? Bo za zakupem yakumo glownym
argumentem
byla chyba cena? Wiec nastepnym razem tak czy siak kupisz najtanszya ze mio
nie jest najtansze to....
W ogole wszelkie tego typu popluczyny z niemieckich tanich marketow typu
yakumo , medion itp sprzedawane na allegro jako megaokazje to
niestety szajs i towar 10 kategorii a na gwarancje sprzedawcy nie ma co
liczyc , juz lepiej kupic podobnej klasy urzadzenie w naszej rodzimej
biedronce
przynajmniej te dwa lata gwarancji nie jest wirtualne.
pzdr
-
8. Data: 2010-01-26 21:04:56
Temat: Re: Serwis MIO Polska
Od: konsul <k...@w...pl>
> Przeciez jeszcze nic z ich sprzetu nie kupiles? Bo za zakupem yakumo glownym
> argumentem
> byla chyba cena? Wiec nastepnym razem tak czy siak kupisz najtanszya ze mio
> nie jest najtansze to....
> W ogole wszelkie tego typu popluczyny z niemieckich tanich marketow typu
> yakumo , medion itp sprzedawane na allegro jako megaokazje to
> niestety szajs i towar 10 kategorii a na gwarancje sprzedawcy nie ma co
> liczyc , juz lepiej kupic podobnej klasy urzadzenie w naszej rodzimej
> biedronce
> przynajmniej te dwa lata gwarancji nie jest wirtualne.
Ten Email powyżej o tym że zakończyli sprzedaż w 2007r.
To Od YAKUMO.
Czy ktokolwiek wie co to Jest YAKUMO Delta 400? To sprzęt z przed
kilku lat za 50zł a nie nowe za 300-1500zł.
Kto tutaj mówi o gwaranci, na pewno nie Ja, nigdzie jej się nie
domagam.
Nie chcę żadnego Windows ani nic podobnego, żadnej aktualizacji.
Nie ma bootloadera w sprzęcie i tu jest problem.
Cel zakupu jest znany i chciałem tam po prosu wrzucić Linuxa.
Ale jak go mam wrzucić Jak nie rozpoznaje ROMU i nie ma żadnych
informacji na jego temat.
I prosiłem tylko o udostępnienie danych na temat specyficznego trybu
programowania,
ponieważ w tym modelu zastosowano inną kość ROM nie INTEL tylko M-
System MD3831-D32..., którą to inaczej się programuje.
Co do sprzętu, zawartość to MIO 339 Lite Sprzęt raczej markowy,
obecnie produkuje dużo nawigacji,
a YAKUMO dokłada klawiaturę i obudowę tym się różnią.
Druga odpowiedź serwisanta dotyczy już MIO339 LIte, a nie Yakumo.
-
9. Data: 2010-01-26 21:12:30
Temat: Re: Serwis MIO Polska
Od: Danny <d...@g...com>
Dnia Tue, 26 Jan 2010 13:04:56 -0800 (PST), konsul napisał(a):
> Czy ktokolwiek wie co to Jest YAKUMO Delta 400? To sprzęt z przed
> kilku lat za 50zł a nie nowe za 300-1500zł.
> Kto tutaj mówi o gwaranci, na pewno nie Ja, nigdzie jej się nie
> domagam.
> Nie chcę żadnego Windows ani nic podobnego, żadnej aktualizacji.
> Nie ma bootloadera w sprzęcie i tu jest problem.
> Cel zakupu jest znany i chciałem tam po prosu wrzucić Linuxa.
> Ale jak go mam wrzucić Jak nie rozpoznaje ROMU i nie ma żadnych
> informacji na jego temat.
a próbowałeś pytać/szukać na http://forum.xda-developers.com ?
--
Pozdrawiam
Daniel
http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"
-
10. Data: 2010-01-26 22:10:53
Temat: Re: Serwis MIO Polska
Od: konsul <k...@w...pl>
> a próbowałeś pytać/szukać nahttp://forum.xda-developers.com?
żeby tylko Tam
JTAG Podpięty w ten sposób
http://www.tomek.cedro.info/content/view/31/59/lang,
pl/
Efekt JTAG i URJTAG
jtag> detect
IR length: 5
Chain length: 1
Device Id: 01101001001001100100000000010011 (0x0000000069264013)
Manufacturer: Intel
Part(0): PXA250
Stepping: PXA255A0
Filename: /usr/local/share/urjtag/intel/pxa250/pxa250c0
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=154565.msg12
01363#msg1201363
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=154
2874&highlight=
link z początku postu i tylko tutaj jest taki sam problem z
identyfikacją tego samego ROM
W innych wątkach mają podobne problemy ale inne rom.
Korzystałem z kilku programów
jfashmm > typowo dla procesorów intela żąda mapy romu (plik
Flash_e3a0_2_16.dat problem w tym pliku
JTAG > Poprzednik URJTAG
URJTAG > najnowszy podaje dwie dane identyfikujące ROM mid D3, did
e3a0
H-JTAG > brak obsługi tego flasha.
OPENOCD nie obsługuje tego flasha
TASKLINK obsługuje ten ROM i sugeruje że go należy traktować jako
jeden z późniejszych Romów INTELA TE28F8003T ale programator?
(Pozostaje cena za program) najmłodszy obsługiwany przez
JFlashMM_5_01_007 (młodszego nie znalazłem) to 28F640L18T
Wszystkie te programy prawidłowo identyfikują procesor więc JTAG
działa, ale żaden nie potrafi rozpoznać ROM
Na zagranicznych forach jedni piszą że to może być źle skompilowany
jflashmm i za krótki czas po jaki występuje time out na innej obecność
baterii w układzie.
ślepe zaułki.
Na http://forum.xda-developers.com jest opisanych kilka urządzeń ale
tam są znane (typowe) układy Rom lub aktualizacja oprogramowania przez
bootloader.