eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSerwis MIO Polska
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2010-01-26 09:55:32
    Temat: Serwis MIO Polska
    Od: <k...@w...pl>

    Ten list to zapis rozmowy z serwisem www.mio.com
    Angielski znam słabo dlatego kożystałem z translate.google.pl do tłumaczenia
    z polskiego na Angielski i te tłumaczenie jest kiepskie.
    Zapytanie skierowane było do irlandzkiego oddziału i albo przekierowane do
    polskiego oddziału albo mieli osobę znającą polski w irlandi.
    Kierowane do MIO ponieważ serwis YAKUMO milczy.
    >>>>Rozmowa<<<<

    Ja

    Yakumo Delta 400(mio 339 Lite)
    I am the owner Yakumo Delta 400 is a clon Mio 339 Lite
    Flash layout on sticker with the inscription had Mio 339 Lite is why I
    appeal to you.
    Pocket PC is fully operational, unfortunately, does not contain a valid
    BootLoader, I have a system image but I can not save it.
    Flash memory system is MD3831-D32 ... barely legible sign
    JTAG plugged.
    Kożystam with progtamów jlfashmm, jtag, H-JTAG URJTAG all programs properly
    detect PXA255 processor, but did not detect any type of drive.
    JTAG (URJTAG) as detectflash gives mid d3, e3a0 and flash not found

    I have the same symptoms as in this thread.
    http://www.hjtag.com/forum/viewthread.php?tid=733
    Let me direct (mail) where I can get help.
    Where can I get more information on this collaboration For devices with
    other systems outside the USB and RS232 connector?
    Supplement questions.
    What tools should I use to program the type of flash in the Pocket PC?


    Wojtek @EEU service

    Witam, Posiadane przez Pana urządzenie nie jest produktem firmy Mio. W celu
    uzyskania pomocy, proszę o kontakt z producentem urządzenia. Pozdrawiam.


    Ja
    Jest produktem firmy MIO (elektronika). Napisałem, że miało naklejkę "mio
    339 Lite" czyli MIO wyprodukowalo środek, a Yakumo dołożyło okładkę i
    sprzedało.
    Dlatego dopytuję się o możliwość zaprogramowania urządzenia.
    Chodzi mi dokładnie o nazwę programu jakim mogę zaprogramować układ flash.
    Proszę traktować moje urządzenie tak jakby to był model MIO339 Lite
    różniący Się od MIO339 brakiem aparatu. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to jak
    progrmuje się ten flash. Mam problem z zaprogramowaniem go ponieważ został
    zastosowany specyficzny układ i inne narzędzia (programy) go nie rozpoznają.
    Ewentualnie proszę mi wskazać gdzie mogę uzyskać informacje na temat
    możliwoci zaprogramowania tego układu. Napisałem też do firmy YAKUMO ale
    raczej nie doczekam się odpowiedzi. Ewentualnie gdyby zechciał Pan wskazać
    mi dane dzięki którym będę mógł zaprogramować ten flash będę bardzo
    wdzięczny(mam na myśli mapę [amięci do programu jflashmm lub przynajmniej
    nazwę programu ktory może to zrobić wykożystując kabel DCLP lub podobny
    załączam przykładowy plik mapy pamięci do programu jflashmm).
    Dziękuję za wszelkie inne informacje.
    Wszystkie naprawy robię we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność.
    Uzyskane od państwa informacje posłużą tylko i wyłącznie mi do naprawy tego
    urządzenia. Chciałbym powyższe urządzenie wykożystać do sterowania
    urządzeniem CNC mojego autorstwa (z uwagi na łatwość programowania i ekran
    dotykowy)i dlatego potrzebuję specyficznych danych na temat tego urządzenia.
    Przykładowy plik mapy Pamięci
    Flash_880B_2_32.dat

    Wojtek @EEU service

    Witam, Urządzenie sprzedawane jest jako produkt Yakumo. Firma Mio nie
    udziela informacji dotyczących podzespołów, które zostały wykorzystane w
    innych urządzeniach, do nich przystosowane oraz pod ich kątem zmodyfikowane.
    Pozdrawiam.

    Ja

    Odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje.
    Bardzo się cieszę że nie mam jakichkolwiek innych waszych urządzeń, a
    tymbardziej klonów waszych urządzeń, i napewno drugi raz nie popełnię tego
    błedu (zakupu jakiś waszych urządzeń). Informuję jednocześnie że zapis
    poniższej rozmowy znajdzie się na grupie dyskusyjnej, w celu ostrzeżenia
    innych użytkowników.

    >>>>Rozmowa<<<<

    Podsumowanie
    W skrucie wypchaj się. Kup i się z tym bujaj.



  • 2. Data: 2010-01-26 10:16:25
    Temat: Re: Serwis MIO Polska
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>


    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hjmerc$s3d$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Ten list to zapis rozmowy z serwisem www.mio.com

    Na tyle, na ile zrozumiałem to jest jakby tak:
    - kupiłeś samochód,
    - wybebeszyłeś komputer pokładowy i chcesz go jakoś przerobić,
    - znalazłeś producenta tego komputera i dziwisz się, że nie chce podać ci
    informacji pozwalających dowolnie zmodyfikować jego oprogramowanie.

    Jeśli jest tak, jak zrozumiałem, to moim zdaniem nie ma prawa tego zrobić,
    chyba, że jest to typowy katalogowy komputer, który każdy może sobie kupić i
    oprogramować jak chce.
    P.G.


  • 3. Data: 2010-01-26 10:26:38
    Temat: Re: Serwis MIO Polska
    Od: Konop <k...@g...pl>

    k...@w...pl pisze:
    > Ten list to zapis rozmowy z serwisem www.mio.com
    > Angielski znam słabo dlatego kożystałem z translate.google.pl do tłumaczenia
    > z polskiego na Angielski i te tłumaczenie jest kiepskie.
    > Zapytanie skierowane było do irlandzkiego oddziału i albo przekierowane do
    > polskiego oddziału albo mieli osobę znającą polski w irlandi.
    > Kierowane do MIO ponieważ serwis YAKUMO milczy.

    Kolega ma problem nie tylko z angielskim, ale i z polskim... jak ktoś
    pisze "kożysta", "progtamów" itp, to potem się nie dziwię, że nawet
    google-translator nie potrafi z tym nic zrobić:

    > Kożystam with progtamów jlfashmm, jtag, H-JTAG URJTAG all programs properly

    ...

    > Witam, Posiadane przez Pana urządzenie nie jest produktem firmy Mio. W celu
    > uzyskania pomocy, proszę o kontakt z producentem urządzenia. Pozdrawiam.

    > Jest produktem firmy MIO (elektronika). Napisałem, że miało naklejkę "mio
    > 339 Lite" czyli MIO wyprodukowalo środek, a Yakumo dołożyło okładkę i
    > sprzedało.
    > Dlatego dopytuję się o możliwość zaprogramowania urządzenia.

    > Witam, Urządzenie sprzedawane jest jako produkt Yakumo. Firma Mio nie
    > udziela informacji dotyczących podzespołów, które zostały wykorzystane w
    > innych urządzeniach, do nich przystosowane oraz pod ich kątem zmodyfikowane.
    > Pozdrawiam.
    >
    > Ja
    >
    > Odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje.


    I jeszcze uparty :/... Kolego, producent jest odpowiedzialny za
    urządzenie i tyle!! Nie producent podzespołów :/... Jakbyś był ich
    autoryzowanym serwisem, to OK, mógłbyś gadać! Ale po to MIO sprzedaje
    sprzedaje swoje elementy firmie YAKUMO, żeby YAKUMO się tym zajmowało.
    Kup sobie oryginalny MIO następnym razem, skoro YAKUMO ma fatalny serwis!
    W samochodach często silnik jednego producenta montowany jest w
    autach różnych marek. Nie znam się na tym dokładnie, więc nie podam
    KONKRETNYCH przykładów, ale tak "z powietrza":
    - masz samochód Opel z silnikiem VW. Opel mówi, że Ci silnika nie
    naprawi, choć się psuje. Ty jedziesz do serwisu VW i chcesz, żeby Ci go
    naprawili na gwarancji, bo oni przecież go wyprodukowali...

    To tak nie działa. Gwarancji i wsparcia technicznego udziela
    użytkownikowi końcowemu producent urządzenia, a nie producent
    podzespołów!!!!! Kupiłeś YAKUMO-szajs, to Twój problem, i nie zaśmiecaj
    swoimi nieuzasadnionymi żalami grupy!!

    Poza tym - nie przyszło Ci do głowy, że produkty YAKUMO są (ze
    względu na politykę którejś firmy) pozbawione możliwości aktualizacji
    firmware'u??

    --
    Pozdrawiam
    Konop


  • 4. Data: 2010-01-26 12:52:11
    Temat: Re: Serwis MIO Polska
    Od: konsul <k...@w...pl>

    > Na tyle, na ile zrozumiałem to jest jakby tak:
    > - kupiłeś samochód,
    > - wybebeszyłeś komputer pokładowy i chcesz go jakoś przerobić,
    > - znalazłeś producenta tego komputera i dziwisz się, że nie chce podać ci
    > informacji pozwalających dowolnie zmodyfikować jego oprogramowanie.

    Nie, źle zrozumiałeś, w moim wydaniu wygląda to tak:

    Kupiłem samochód i urwałem śrubę, przez za mocne dokręcenie, nie mam
    śruby
    zapasowej.

    Chcę ją wymienić na śrubę zrobioną własnoręcznie, ale nie znam
    wytrzymałości
    śruby, jaką producent silnika przewidział w danym miejscu.

    Dlatego grzecznie proszę producenta silnika, a nie producenta
    samochodu,
    jaka śruba tam jest odpowiednia, zwłaszcza, że produkował identyczny
    model
    różniący się tylko obudową.

    Informuje jednocześnie producenta silnika, że robię to na własną
    odpowiedzialność.

    A producent silnika odpisuje mi, że mam pisać do producenta samochodu,
    który
    nie odpowiada na moje listy.



    Prawdę mówiąc nie chodziło tutaj o to, że nie udostępniają takiego
    typu
    informacji,

    Tylko o to, że nie chciało się zajrzeć serwisantowi do dokumentacji z
    poprzednich lat,

    Gdyby to był model z przed roku to myślę, że nie byłoby problemu.

    Dla przykładu proszę porównać stronę serwisu HP(COMPAQ), na której
    stronie
    nadal można znaleźć dokumentację serwerów z przed 10-15 lat i nikt nie
    robi
    problemów.

    To było powodem umieszczenia zapisów rozmowy na grupie dyskusyjnej
    żeby tam
    nie pisali i nie próbowali uzyskać jakichkolwiek informacji, bo i tak
    ich
    nie dostaną.



    Prosiłem o nazwę programu, czy to też jest zastrzeżona informacja?




  • 5. Data: 2010-01-26 13:09:08
    Temat: Re: Serwis MIO Polska
    Od: konsul <k...@w...pl>

    > I jeszcze uparty :/...
    No nie przecież petent nie może o nic prosić ponieważ miał i
    tak wielkie szczęście że serwis raczył odpowiedzieć.


    > Kolego, producent jest odpowiedzialny za
    > urządzenie i tyle!! Nie producent podzespołów :/... Jakbyś był ich
    > autoryzowanym serwisem, to OK, mógłbyś gadać! Ale po to MIO sprzedaje
    > sprzedaje swoje elementy firmie YAKUMO, żeby YAKUMO się tym zajmowało.
    > Kup sobie oryginalny MIO następnym razem, skoro YAKUMO ma fatalny serwis!

    Przecież to jest elektronika MIO więc czym się różnią, sprzedawcą?
    ...
    > To tak nie działa. Gwarancji i wsparcia technicznego udziela
    > użytkownikowi końcowemu producent urządzenia, a nie producent
    > podzespołów!!!!! Kupiłeś YAKUMO-szajs,

    Czyli MIO to MIO-szajs

    > to Twój problem, i nie zaśmiecaj swoimi nieuzasadnionymi żalami grupy!!

    A kto żąda gwarancji, rękojmi, itp. Grzecznie poprosiłem o nazwę
    programu. Jak program byłby za drogi to bym pocketa zutylizował i już.
    A serwis po prostu nie chciał (pewnie z powodu lenistwa) udzielić mi
    takiej informacji.

    > Poza tym - nie przyszło Ci do głowy, że produkty YAKUMO są (ze
    > względu na politykę którejś firmy) pozbawione możliwości aktualizacji
    > firmware'u??

    A kto tutaj pisze o aktualizacji?

    Podsumowując umieściłem tutaj ten zapis aby inni nie mieli złudzeń że
    dostaną jakiekolwiek informacje, na jakikolwiek temat, z tego serwisu.
    I tyle. Nikt nie domaga się gwarancji tylko trochę życzliwości na
    temat starego urządzenia.


  • 6. Data: 2010-01-26 13:42:41
    Temat: Re: Serwis MIO Polska
    Od: konsul <k...@w...pl>

    Zasadność pisania do mio potwierdza odpowiedź jaką dostałem dosłownie
    przed chwilą



    Dear ,

    Thank you for your request.

    Unfortunately, we do not sale any products any more from the beginning
    of
    April 2007. Therefore we have no technical department any more.

    ...



  • 7. Data: 2010-01-26 18:27:22
    Temat: Re: Serwis MIO Polska
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje.
    > Bardzo się cieszę że nie mam jakichkolwiek innych waszych urządzeń, a
    > tymbardziej klonów waszych urządzeń, i napewno drugi raz nie popełnię
    > tego błedu (zakupu jakiś waszych urządzeń).

    Przeciez jeszcze nic z ich sprzetu nie kupiles? Bo za zakupem yakumo glownym
    argumentem
    byla chyba cena? Wiec nastepnym razem tak czy siak kupisz najtanszya ze mio
    nie jest najtansze to....
    W ogole wszelkie tego typu popluczyny z niemieckich tanich marketow typu
    yakumo , medion itp sprzedawane na allegro jako megaokazje to
    niestety szajs i towar 10 kategorii a na gwarancje sprzedawcy nie ma co
    liczyc , juz lepiej kupic podobnej klasy urzadzenie w naszej rodzimej
    biedronce
    przynajmniej te dwa lata gwarancji nie jest wirtualne.

    pzdr




  • 8. Data: 2010-01-26 21:04:56
    Temat: Re: Serwis MIO Polska
    Od: konsul <k...@w...pl>


    > Przeciez jeszcze nic z ich sprzetu nie kupiles? Bo za zakupem yakumo glownym
    > argumentem
    > byla chyba cena? Wiec nastepnym razem tak czy siak kupisz najtanszya ze mio
    > nie jest najtansze to....
    > W ogole wszelkie tego typu popluczyny z niemieckich tanich marketow typu
    > yakumo , medion itp sprzedawane na allegro jako megaokazje to
    > niestety szajs i towar 10 kategorii  a na gwarancje sprzedawcy nie ma co
    > liczyc , juz lepiej kupic podobnej klasy urzadzenie w naszej rodzimej
    > biedronce
    > przynajmniej te dwa lata gwarancji nie jest wirtualne.

    Ten Email powyżej o tym że zakończyli sprzedaż w 2007r.

    To Od YAKUMO.



    Czy ktokolwiek wie co to Jest YAKUMO Delta 400? To sprzęt z przed
    kilku lat za 50zł a nie nowe za 300-1500zł.
    Kto tutaj mówi o gwaranci, na pewno nie Ja, nigdzie jej się nie
    domagam.
    Nie chcę żadnego Windows ani nic podobnego, żadnej aktualizacji.
    Nie ma bootloadera w sprzęcie i tu jest problem.
    Cel zakupu jest znany i chciałem tam po prosu wrzucić Linuxa.
    Ale jak go mam wrzucić Jak nie rozpoznaje ROMU i nie ma żadnych
    informacji na jego temat.
    I prosiłem tylko o udostępnienie danych na temat specyficznego trybu
    programowania,
    ponieważ w tym modelu zastosowano inną kość ROM nie INTEL tylko M-
    System MD3831-D32..., którą to inaczej się programuje.


    Co do sprzętu, zawartość to MIO 339 Lite Sprzęt raczej markowy,
    obecnie produkuje dużo nawigacji,
    a YAKUMO dokłada klawiaturę i obudowę tym się różnią.
    Druga odpowiedź serwisanta dotyczy już MIO339 LIte, a nie Yakumo.


  • 9. Data: 2010-01-26 21:12:30
    Temat: Re: Serwis MIO Polska
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 13:04:56 -0800 (PST), konsul napisał(a):

    > Czy ktokolwiek wie co to Jest YAKUMO Delta 400? To sprzęt z przed
    > kilku lat za 50zł a nie nowe za 300-1500zł.
    > Kto tutaj mówi o gwaranci, na pewno nie Ja, nigdzie jej się nie
    > domagam.
    > Nie chcę żadnego Windows ani nic podobnego, żadnej aktualizacji.
    > Nie ma bootloadera w sprzęcie i tu jest problem.
    > Cel zakupu jest znany i chciałem tam po prosu wrzucić Linuxa.
    > Ale jak go mam wrzucić Jak nie rozpoznaje ROMU i nie ma żadnych
    > informacji na jego temat.

    a próbowałeś pytać/szukać na http://forum.xda-developers.com ?


    --
    Pozdrawiam
    Daniel
    http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"


  • 10. Data: 2010-01-26 22:10:53
    Temat: Re: Serwis MIO Polska
    Od: konsul <k...@w...pl>


    > a próbowałeś pytać/szukać nahttp://forum.xda-developers.com?

    żeby tylko Tam
    JTAG Podpięty w ten sposób
    http://www.tomek.cedro.info/content/view/31/59/lang,
    pl/
    Efekt JTAG i URJTAG

    jtag> detect
    IR length: 5
    Chain length: 1
    Device Id: 01101001001001100100000000010011 (0x0000000069264013)
    Manufacturer: Intel
    Part(0): PXA250
    Stepping: PXA255A0
    Filename: /usr/local/share/urjtag/intel/pxa250/pxa250c0



    http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=154565.msg12
    01363#msg1201363
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=154
    2874&highlight=
    link z początku postu i tylko tutaj jest taki sam problem z
    identyfikacją tego samego ROM
    W innych wątkach mają podobne problemy ale inne rom.


    Korzystałem z kilku programów
    jfashmm > typowo dla procesorów intela żąda mapy romu (plik
    Flash_e3a0_2_16.dat problem w tym pliku
    JTAG > Poprzednik URJTAG
    URJTAG > najnowszy podaje dwie dane identyfikujące ROM mid D3, did
    e3a0
    H-JTAG > brak obsługi tego flasha.
    OPENOCD nie obsługuje tego flasha
    TASKLINK obsługuje ten ROM i sugeruje że go należy traktować jako
    jeden z późniejszych Romów INTELA TE28F8003T ale programator?
    (Pozostaje cena za program) najmłodszy obsługiwany przez
    JFlashMM_5_01_007 (młodszego nie znalazłem) to 28F640L18T
    Wszystkie te programy prawidłowo identyfikują procesor więc JTAG
    działa, ale żaden nie potrafi rozpoznać ROM

    Na zagranicznych forach jedni piszą że to może być źle skompilowany
    jflashmm i za krótki czas po jaki występuje time out na innej obecność
    baterii w układzie.
    ślepe zaułki.
    Na http://forum.xda-developers.com jest opisanych kilka urządzeń ale
    tam są znane (typowe) układy Rom lub aktualizacja oprogramowania przez
    bootloader.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: