-
11. Data: 2010-01-28 10:52:47
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: "Piotrek" <z...@g...pl>
Wózek 30kg max, jazda do góry i na dół po zębatce. Silnik pr. pobierany przy
obciążeniu ok 20A. Silnik na napiecie 24VDC (ale w sumie jest podawane 30V).
-
12. Data: 2010-01-28 22:17:19
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
On Jan 28, 11:52 am, "Piotrek" <z...@g...pl> wrote:
> Wózek 30kg max, jazda do góry i na dół po zębatce. Silnik pr. pobierany przy
> obciążeniu ok 20A. Silnik na napiecie 24VDC (ale w sumie jest podawane 30V).
600W, to nieźle ten wózek pogania - ponad 1 m/s?.
Jaka jest moc znamionowa silnika?
Jak wygląda zasilanie? Skąd się bierze i jak do silnika trafia?
Skąd silnik i co to za jeden (rodzaj, wykonanie, producent)?
Cykl pracy? Ciągła, przerywana, jak często?
Jak będziesz dane kroplomierzem odliczał, to się mi znudzi pilnować
wątku.
Bo tak w ciemno, to masz silnik ze zbyt małą stałą elektromotoryczną -
brakuje albo wzbudzenia albo zwojów, więc i brakuje momentu przy danym
prądzie i albo zasilanie ma zapas, w tym ew. sterownik, albo nie, więc
albo można czarować, albo nie.
Marek
-
13. Data: 2010-01-29 09:43:24
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: "Piotrek" <z...@g...pl>
Nic nie zmienię jeślic chodzi o silnik i przekładnię, sterowanie.
Mogę zaingerować tylko w przewód między modułem sterowniczym a silnikiem.
Wózek jeździ szybko a chciałbym żeby wolniej np o 30% bez utraty mocy. Wózek
jeździ do przodu i do tyłu różnie zalezy od trasy.
Piotr.
-
14. Data: 2010-01-29 10:43:40
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
On Jan 29, 10:43 am, "Piotrek" <z...@g...pl> wrote:
> Nic nie zmienię jeślic chodzi o silnik i przekładnię, sterowanie.
> Mogę zaingerować tylko w przewód między modułem sterowniczym a silnikiem.
> Wózek jeździ szybko a chciałbym żeby wolniej np o 30% bez utraty mocy. Wózek
> jeździ do przodu i do tyłu różnie zalezy od trasy.
>
> Piotr.
Przeczytaj ponownie mojego posta, po czym uważnie odpowiedz na
WSZYSTKIE pytania, możliwie dokładnie i obszernie. Ostatni raz to
piszę, jak znowu odpowiesz na jedno pytanie zostawiając resztę bez
odpowiedzi, to idź do biblioteki i sam szukaj pomocy w książkach.
Marek
-
15. Data: 2010-01-29 11:22:19
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: "Piotrek" <z...@g...pl>
Napisałem tyle co wiem - silniki nie mają tabliczki - mówiłem ze to
wykonanie specjalne - podałem ci prądy pobierane i napięcie. Zasilanie z
linii przy trasie - jak tramwaj. Do modułu sterującego podłączany silnik.
Jeżeli to nie wystarczy trudno, poszukam w książkach.
-
16. Data: 2010-01-29 13:07:04
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
On Jan 29, 12:22 pm, "Piotrek" <z...@g...pl> wrote:
> Napisałem tyle co wiem - silniki nie mają tabliczki - mówiłem ze to
> wykonanie specjalne - podałem ci prądy pobierane i napięcie.
To niby skąd macie te nowe silniki i jak je dobraliście?
Marek
-
17. Data: 2010-02-01 08:03:43
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: "Piotrek" <z...@g...pl>
> Zalezy jaka moc silnika. Jesli nie duza moc to dalbym mostek Gretza a za
> nim
> kondensator, TL431 z BDX54 aby wprowadzic staly spadek napiecia przez
> co zmniejszyc obroty silnika. Cos w stylu jak na schemacie:
> http://zapodaj.net/824e3234bfa4.png.html
> Maksymalny moment obrotowy nie powinien sie zmienic.
To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w jedną
stronę tylko.
-
18. Data: 2010-02-01 09:02:29
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: "Desoft" <D...@i...pl>
>> http://zapodaj.net/824e3234bfa4.png.html
> To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w jedną
> stronę tylko.
Zapewnia zmianę obrotów.
--
Desoft
-
19. Data: 2010-02-01 09:33:13
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>
Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hk61t1$22c$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Zalezy jaka moc silnika. Jesli nie duza moc to dalbym mostek Gretza a za
>> nim
>> kondensator, TL431 z BDX54 aby wprowadzic staly spadek napiecia przez
>> co zmniejszyc obroty silnika. Cos w stylu jak na schemacie:
>> http://zapodaj.net/824e3234bfa4.png.html
>> Maksymalny moment obrotowy nie powinien sie zmienic.
>
>
> To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w jedną
> stronę tylko.
Zastanów się jeszcze raz - zapewnia.
P.G.
-
20. Data: 2010-02-01 11:19:35
Temat: Re: Silnik pr.stałego
Od: "Piotrek" <z...@g...pl>
> Zapewnia zmianę obrotów.
Fakt, mój błąd. W sumie można by spróbować.
Piotr