  • 71. Data: 2016-07-18 17:49:46
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-07-18 10:08, J.F. wrote:
    >Hmm klima w samochodzie ma chyba więcej czynnika a kosztuje troche
    >ponad 100. Dlaczego tak drogo?

    Prawde mowiac to nie wiem ile, ale znajdz fachowca i sie dowiedz o ile
    sie pomylilem.

    -samochodem przyjezdzasz ty, tu fachowiec musi przyjechac i imo 100 zl
    to za sam przyjazd :-)
    -samochod przystosowany do nabicia, wystarczy podlaczyc maszynke,
    lodowke trzeba rozlutowac, zalutowac ...

    - ... nabijanie klimy w samochodzie ponoc sie skonczylo :-)

    J.

  • 72. Data: 2016-07-18 17:53:01
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Tanio kupiles za to wiecej za prad zaplacisz. Cos za cos. I wiesz nigdy
    > nie wyjdziesz do przodu na tym interesie.(...)

    Ale za to już nabita ponownie 20-letnia lodówka, już nie żre więcej? :)
    BTW. Cytuj waść, cokolwiek, lub w inny sposób się odnieś, bo nie wiadomo,
    czy komuś odpowiadasz, czy zapoczynasz nową gałąź wątku...

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 73. Data: 2016-07-18 19:21:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiecej pradu zuzywa bo sie mechanicznie wyrobila i musi dluzej pracowac zeby
    cisnienie zrobic. Dodatkowo dwadziescia lat temu izolacja tez byla gorsza a i przez
    te dwadziescia lat mogla sie troche zdegradowac. Jeszcze nie slyszalem zeby czynnik w
    lodowce sie zuzyl. Freon i te czynniki co teraz sa to bardzo trwale zwiazki
    chemiczne. Same sie nie rozpadna a przereagowac nie moga bo nie maja z czym.

  • 74. Data: 2016-07-18 20:24:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Wiecej pradu zuzywa bo sie mechanicznie wyrobila i musi dluzej
    >pracowac zeby cisnienie zrobic.

    Cos w tym moze jest, ale jesli wytrzymuje 40 lat, to jakie przedmuchy
    ma po 20 ?
    Nie jest to jeszcze bardzo malutkie, rzedu paru % ?

    >Dodatkowo dwadziescia lat temu izolacja tez byla gorsza a i przez te
    >dwadziescia lat mogla sie troche zdegradowac.

    Mogla, ale styropian 20 lat temu znali dobrze ...

    >Jeszcze nie slyszalem zeby czynnik w lodowce sie zuzyl. Freon i te
    >czynniki co teraz sa to bardzo trwale zwiazki chemiczne.
    >Same sie nie rozpadna a przereagowac nie moga bo nie maja z czym.

    No, fluor i chlor bardzo reaktywne sa, i z miedzia i aluminium,
    ktorych w lodowce troche jest, reaguja chetnie.
    Widac jednak wegiel bardziej reaktywny od miedzi, bo w praktyce jakos
    tych reakcji nie widac.

    J.

  • 75. Data: 2016-07-18 21:32:10
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Hmm klima w samochodzie ma chyba więcej czynnika a kosztuje troche ponad
    > 100. Dlaczego tak drogo?

    Nie wydaje mi się drogo, ze względu na to że w takiej lodówce jest/był
    freon - a takich instalacji
    nie wolno nabijać.

    --
    Desoft

  • 76. Data: 2016-07-18 22:19:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze stare instalacje do ktorych nie istnieje zamiennik wolno nabijac
    freonem.

  • 77. Data: 2016-07-18 23:40:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-18 o 17:01, Adam pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Setki, jaśli nie tysiące osób używa starych agregatów z lodówek w
    > charakterze kompresorów. Jakoś nie słychać, by się zacierały.

    Raz na miesiąc przez minutę do napompowania piłki?

    Jeśli lodówka nie chłodzi, bo czynnik uciekł, to termostat spowoduje, że
    silnik będzie chodził non-stop. Co z olejem, to nie wiem. Może w skutek
    długotrwałej pracy nagrzał się tak, że odparował?

  • 78. Data: 2016-07-18 23:46:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-18 o 12:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    > Ale ja go nie chce przegrzac, tylko rozmagnesowac przemiennym polem
    > magnetycznym.
    >
    > Niby teraz mamy materialy o duzej koercji i powinny wytrzymac ... ale
    > czy naprawde wytrzymaja ?

    > ale tak z ciekawosci zagladam na strone Damel ... nie chwala sie obecnie
    > silnikami synchronicznymi.
    >
    > Czy to nie jest silnik z elektromagnesem w wirniku ?

    Nie, z magnesem trwałym. Tutaj właśnie jest publikacja naukowa na ten
    temat, co prawda o silnikach jednofazowych, ale zasada ta sama:

    http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/93/ref_05.p
    df

  • 79. Data: 2016-07-19 10:38:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    >Nie, z magnesem trwałym. Tutaj właśnie jest publikacja naukowa na ten
    >temat, co prawda o silnikach jednofazowych, ale zasada ta sama:
> [...]

    Znalazlem opis i tej bestii z filmu
    www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL/102/ref_66.pdf

    No, ciekawe. Magnesy sie jakos nie rozmagnesowywuja, ale rozruch
    podgrzewa klatke do 200C :-)

    Taka przyszlosc nas czeka ? Bo jak rozumiem - sprawnosc nieco lepsza.
    Czy ednak falowniki ?

    J.

  • 80. Data: 2016-07-19 11:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    >Nie wydaje mi się drogo, ze względu na to że w takiej lodówce
    >jest/był freon - a takich instalacji nie wolno nabijać.

    A co - trzeba kupic nowa lodowke, nabita fabrycznie ?

    Lodowka szczelna, czynnik praktycznie nie ucieka, to i nabijanie
    rzadko potrzebne, wiec specjalistow od tego malo.
    Nie wiem ile biora - ale jak mowie - sam dojazd do klienta kosztowny.

    J.