  • 11. Data: 2016-04-29 01:46:23
    Temat: Re: Silniczek + przekładnia do uchylania okna foliowca
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 28.04.2016 o 22:06, Irokez pisze:
    > Witam
    >
    > Postawiłbym sobie mały foliowiec na działce na pomidorki itp, ale te
    > codzienne otwieranie/zamykanie okien rano/wieczorem odpada - praca.
    > Zbudował bym więc sobie kontroler prosty (chociażby na bazie Arduino),
    > jakiś akumulator 12V i panel słoneczny do tego (prąd też mam jakby co,
    > ale chyba bezpieczniej te 12V), i niech macha okienkami.
    >
    > Zamysł taki - silniczek prosty DC na 12V, przekładnia ślimakowa i
    > krańcówki otwarte/zamknięte.
    > Poleci ktoś coś niedrogiego z silniczków + przekładnia, co podoła zadaniu?

    Ale jest dużo tanich siłowniczków liniowych opartych na silniku i
    napędzie śrubowym. Szukaj aktuator liniowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2016-04-29 09:08:57
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-28 o 22:37, Jawi pisze:

    > http://allegro.pl/silnik-krokowy-28byj-48-sterownik-
    uln2003-arduino-i6077497777.html

    > Używałem ich. Trzeba je "wolno taktować" bo inaczej gubią kroki. Ale dla
    > otwarcia/zamknięcia okienka nie ma to znaczenia.

    To gówno zatrzymuje się po dotknięciu osi ! Mam silników krokowych duży
    karton a drugiego takiego szajsu nie widziałem.

  • 13. Data: 2016-04-29 09:34:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Zamysł taki - silniczek prosty DC na 12V, przekładnia ślimakowa i
    >krańcówki otwarte/zamknięte.
    >Poleci ktoś coś niedrogiego z silniczków + przekładnia, co podoła
    >zadaniu?

    Taki luzny pomysl - wkretaki elektryczne.
    Mozna nabyc od ~30 zl ...

    J.

  • 14. Data: 2016-04-29 10:16:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ww pisze:
    [..]
    > To gówno zatrzymuje się po dotknięciu osi ! Mam silników krokowych duży
    > karton a drugiego takiego szajsu nie widziałem.

    To zależy od parametrów silnika i jego sterowania, silnik w drukarce czy
    skanerze nie musi być silny, ma mieć stabilny krok, ale takiego z
    maszyny CNC ręką nie zatrzymasz.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2016-04-29 10:19:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > krańcówki otwarte/zamknięte.
    > Poleci ktoś coś niedrogiego z silniczków + przekładnia, co podoła zadaniu?

    Kiedyś mieli chińskie z przekładniami za niedrogo i niemieckie 10 razy
    drożej.
    Widzę, że zostały tylko te drożej:
    http://www.wobit.com.pl/kategoria/57/napedy-i-sterow
    anie/
    P.G.

  • 16. Data: 2016-04-29 11:55:04
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-29 o 10:16, AlexY pisze:
> [...]
    >
    > To zależy od parametrów silnika i jego sterowania, silnik w drukarce czy
    > skanerze nie musi być silny, ma mieć stabilny krok, ale takiego z

    Ale mi chodziło konkretnie o TEN. To dziadostwo nie ma siły kręcić bez
    obciążenia. Tam jest chyba jakaś przekładnia ale zrobiona prawdopodobnie
    z plasteliny.

  • 17. Data: 2016-04-29 12:04:55
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ww pisze:

    > Ale mi chodziło konkretnie o TEN. To dziadostwo nie ma siły kręcić bez
    > obciążenia. Tam jest chyba jakaś przekładnia ale zrobiona prawdopodobnie
    > z plasteliny.

    Nic nie ma o przekładni, raczej jej nie ma, a z parametrów widzę że to
    słabe jak niemowlę 34,3 mNm to tyle co nic, to jest właśnie typowy
    drukarkowo-skanerowy silniczek.

  • 18. Data: 2016-04-29 12:21:21
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 29.04.2016 o 12:04, AlexY pisze:

    > Nic nie ma o przekładni, raczej jej nie ma, a z parametrów widzę że to
    > słabe jak niemowlę 34,3 mNm to tyle co nic, to jest właśnie typowy
    > drukarkowo-skanerowy silniczek.

    W tym modelu jest przekładnia i=64

    http://www.zbigik.linuxpl.info/allegro2014/1A9E6801-
    D25E-4CEC-A89E-D347971D2C3C.JPEG

  • 19. Data: 2016-04-29 12:52:47
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-04-28 22:53, Zenek Kapelinder wrote:
    > Cena fabrycznego nie jest zaporowa. Zmontowane, dzialajace, przyzwoicie wyglada. W
    zyciu nie zrobisz na takim poziomie jak jest zrobione to za 120 zyli. Jak chcesz
    otwierane okno to kupuj, jak tylko chcesz pogadac to rob wlasne.

    Rozumiem że to działa jak typowy termostat w aucie.

    Włodek

  • 20. Data: 2016-04-29 14:35:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Rozumiem że to działa jak typowy termostat w aucie.

    Tak