  • 21. Data: 2010-08-19 15:43:26
    Temat: Re: Sie�PC i telewizor LCD 42"
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 10.02.2010 18:07, Kuba pisze:
    > BR czy DVD dużo nie wejdzie, ale DIVXów po 700 MB albo 1,4GB już całkiem
    > sporo, a szczególnie te drugie mają zupełnie sympatyczną jakość.

    Ale to już jest tylko o krok od piractwa. Mało kto raczej
    będzie na tyle pasjonatem, by nazbierać legalną kolekcję
    setek filmów -- więc rynek zbyt za mały. A darmowe filmy
    dołączane do gazet nie zawsze są warte przechowywania na
    dysku (pomijając osoby cierpiące na manię zbieractwa :) ).

    Poza tym na dużym telewizorze DivX absolutnie nie ma dobrej
    jakości -- już film DVD jest jakościowo do kitu i rozmazany,
    a co dopiero coś jeszcze raz przekompresowanego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 22. Data: 2010-08-19 15:44:58
    Temat: Re: SieÄ&#65533;PC i telewizor LCD 42"
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 10.02.2010 12:03, Dominik & Co pisze:
    > Poniekąd wygodniej jest mieć na dysku x filmów wybieranych
    > pilotem z menu, niż grzebać po szafie, wyciągać z okładki

    Zgadzam się. Ale film ogląda się powiedzmy średnio raz dzien-
    nie i raczej nieczęsto ogląda się dwa razy to samo -- więc
    jak dla mnie argument "ergonomiczny" jest w tym przypadku
    co najmniej chybiony, bo kupiony czy pożyczony film raczej
    łatwiej jest oglądnąć bezpośrednio z płyty niż specjalnie
    tracić czas na skopiowanie go wcześniej...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 23. Data: 2010-08-19 20:17:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 17:44:58 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> [...]
    > łatwiej jest oglądnąć bezpośrednio z płyty niż specjalnie
    > tracić czas na skopiowanie go wcześniej...

    Niby zgoda, ale... Trzepnięcie do obrazu ISO jakoś specjalnie wiele czasu
    nie zajmuje. A brak odgłosu pracującego napędu DVD w komputerze podczas
    oglądania filmu jednak jest całkiem kuszącą propozycją.

    [ Pieniądze pozbawiają człowieka marzeń, a marzenia - pieniędzy... ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 24. Data: 2010-08-21 11:11:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.08.2010 22:17, Przemysław Ryk pisze:
    > Niby zgoda, ale... Trzepnięcie do obrazu ISO jakoś specjalnie wiele czasu
    > nie zajmuje. A brak odgłosu pracującego napędu DVD w komputerze podczas
    > oglądania filmu jednak jest całkiem kuszącą propozycją.

    Dlaczego w komputerze? Filmy wygodniej ogląda się ze stacjo-
    narnego odtwarzacza podłączonego do telewizora. A takie urzą-
    dzenia (poza najtańszymi) są specjalnie wyciszone i w zasa-
    dzie w ogóle nie słychać ich pracy. Tymczasem szum czytnika
    optycznego w komputerze jest niewielkim problemem w porówna-
    niu z szumem wentylatorów, piskiem dławików i bzyczeniem dys-
    ku twardego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 25. Data: 2010-08-22 14:21:06
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 21 Aug 2010 13:11:49 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Tymczasem szum czytnika
    > optycznego w komputerze jest niewielkim problemem w porówna-
    > niu z szumem wentylatorów, piskiem dławików i bzyczeniem dys-
    > ku twardego.

    A to zależy jak cichy ma się komputer. U mnie tych niedogodności nie
    doświadczysz :)

    --
    GLaF

  • 26. Data: 2010-08-23 21:09:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    > Dlaczego w komputerze? Filmy wygodniej ogląda się ze stacjo-
    > narnego odtwarzacza podłączonego do telewizora.

    Czasami robimy sobie całe wieczorki czy noce filmowe ze znajomymi. 8 do 10
    osób, kilka tytułów pod rząd. Bardzo szybko stacjonarny czytnik (mniej) i
    telewizor (bardziej) poszły w odstawkę. Jakoś stwierdziliśmy, że komputer
    plus rzutnik sprawdzą się lepiej - szczególnie przy tej ilości osób.

    > A takie urządzenia (poza najtańszymi) są specjalnie wyciszone i w zasa-
    > dzie w ogóle nie słychać ich pracy.

    Za to niejednokrotnie mają problemy z czytaniem plików - czy to video, czy
    napisów. AFAIR z tych kilku urządzeń, które trafiały się po różnych
    znajomych ciężko było:
    - wypuścić sygnał na projektor (ale to podejrzewam głównie dlatego, że ktoś
    kabelków zapomniał)
    - nie było opcji np. przesunięcia położenia napisów względem filmu

    > Tymczasem szum czytnika optycznego w komputerze jest niewielkim problemem
    > w porównaniu z szumem wentylatorów, piskiem dławików i bzyczeniem dysku twardego.

    Seriously? Ja swój komputer owszem - słyszę. Jednak poziom generowanego
    hałasu, który rzeczywiście zaczynał drażnić, to miał miejsce wtedy, gdy:
    - grałem
    - na procesorze (C2D E8400 @ 3,9 GHz) miałem chłodzenie ArcticCooling
    Freezer 7 Pro, za oknem było ponad 30 stopni, a grafika w grze ostro
    zapędzała do roboty oba układy z karty graficznej (GTX295 - więc też niezła
    grzałka).

    Podczas oglądania filmów nie zdarzyło się, żeby mnie komputer zirytował
    swoją głośnością - szczególnie po zmianie chłodzenia na Mugena 2. Nie wiem,
    na ile moją ocenę głośności "podstawowego" desktopa wpływa fakt, że 2,5m w
    linii prostej od niego stoi drugi, działający 24/7 komputer, pełniący rolę
    m.in. routera dla domowej sieci (Celeron 1,8, 512 MB ram, cztery dyski SATA
    7200 rpm).

    Inna sprawa, że ja wiem, ja się zabrać za dobór podzespołów tak, by komputer
    był cichy.

    [ Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia. ]
    [ (Franz Kafka) ]