  • 1. Data: 2011-03-13 18:21:42
    Temat: Shoei XR 1000 - paruje skubaniec.
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Hej,
    mam od dwóch sezonów XR-1000 (kupiony w naszej sieci dealerskiej, z
    pinlockiem) i o ile użytkowanie go latem można uznać za w miarę wygodne,
    tak np. poranne dojazdy do pracy w chłodniejsze czy bardziej wilgotne
    dni staje się lekką udręką. Szybka po prostu sobie paruje - pinlock w
    prawym dolnym rogu szybki "przepuszcza". Regulowałem tegoż pinlocka (jak
    i drugiego - rzecz się dzieje na dwóch różnych szybkach i dwóch różnych
    pinlockach) tymi zaczepami na szybce, oddawałem go już *DWA* razy na
    gwarancji celem likwidacji tego utrapienia i efektu zero. Odebrałem go w
    ubiegłym tygodniu po drugiej "naprawie", pojeździłem dzisiaj (słoneczko,
    temp. mocno dodatnie) i na każdym dłuższym postoju na światłach obaszar
    zaparowania szybki się powiększał. Po dłuższej jeździe wentylacja robiła
    swoje i obszar pary się zmniejszał, ale przecież nie o to chodzi.
    Droga "Przyjaciółko" - co z tym fantem zrobić? Gdzie uderzyć z tym
    problemem (do tej pory zawoziłem kask do lokalnego dealear u mnei na wsi
    i ona wysyłał paczkę gdzieś dalej)? Pamiętam, że kiedyś ktoś z naszego
    oddziału Shoeia udzialał się na grupie - może mógłby mi wskazać jak tą
    sprawę skutecznie załatwić?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 2. Data: 2011-03-13 19:27:17
    Temat: Re: Shoei XR 1000 - paruje skubaniec.
    Od: "Swidr" <m...@w...polska>

    Użytkownik "Seba" napisał w wiadomości grup
    t...

[...]

    Haj,

    ja w swoim kasku (nie shoei - schuberth), miałem tak że po kilku postojach
    na światłach w zimne lub/i deszczowe dni parował pinlock ale wewnątrz (nie
    między pinlockiem a szybą). Jako rozwiązanie do jazdy po mieście odpinam
    wkładkę anty wiatrowo/hałasową spod brody. Hałas jest trochę większy, ale
    nic nie paruje. Nie wiem czy shoei ma takową ale jeśli ma to chyba jedyne
    rozwiązanie.

    --
    Pzdr
    Świdr

  • 3. Data: 2011-03-13 23:48:36
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 13 Mar, 19:21, Seba <s...@g...pl> wrote:
    > Hej,
    > mam od dw ch sezon w XR-1000 (kupiony w naszej sieci dealerskiej, z
    > pinlockiem) i o ile u ytkowanie go latem mo na uzna za w miar wygodne,
    ? Pami tam, e kiedy kto z naszego
    > oddzia u Shoeia udziala si na grupie - mo e m g by mi wskaza jak t
    > spraw skutecznie za atwi ?

    Wyjmij tego pinlocka, kup sobie i wklej FogCity. Wygląda z zewnątrz
    brzydko, ale działa bezbłędnie. Ma tę zaletę że można odklejać i
    wklejać wielokrotnie.

    --
    Nikanor

    P.S. Czy to czytnik google znowu się zjebawszy, czy ja mam coś nie
    halo w ustawieniach, bo pliterki znowu zginęły.

  • 4. Data: 2011-03-14 00:22:00
    Od: marider <m...@g...pl>

    U mnie jest to samo, mam XR 1000 Camino TC-6 dla pasazera/albo dla
    siebie dla odmiany/ i rowniez paruje z antyfogiem, wiec sie zastanawiam
    czy dobrze to ustrojstwo zalozylem (jest tam taka silikonowa jakby
    warstewka po obwodzie, moze nie jest docisnieta do szyby czy cus..). W
    X-Spirit (mialem juz 4 rozne repliki) parowanie szyby to standard i sie
    przyzwyczailem do jazdy z deko podniesiona szyba w chlodniejsze dni albo
    mam nos za duzy ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 5. Data: 2011-03-14 06:40:51
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 01:22:00 +0100, marider napisał(a):

> [...]
    > X-Spirit (mialem juz 4 rozne repliki) parowanie szyby to standard i sie
    > przyzwyczailem do jazdy z deko podniesiona szyba w chlodniejsze dni albo

    A pomyśleć, że ja tego Shoeia kupiłem m.in ze względu na podobno dobrze
    działającego pinlocka - a tu dupa.
    Marider - tak ta silikonowa uszczelka ma przylegać do szyby. U mnie
    właśnie w jednym miejscu najwidoczniej ona sobie minimalnie odstaje
    dlatego szyba paruje. A serwis nei potrafi (lub nie chce potrafić) sobie
    z tym poradzić.

    PS. Mógłbym zakleić taśmą klejącą tego pinlocka, czy tam przykleić Fog`a
    i to załatwiłoby temat - tyle że wtedy sens wydawania tak dużej kasy na
    kask, który po prostu nie spełnia jednego ze swoich zadań mija się lekko
    z celem.

    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł może co z tym fantem zrobić?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 6. Data: 2011-03-14 08:42:51
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z celem.
    >
    > Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł może co z tym fantem zrobić?

    Zwrócić jako niezgodny z umową.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2011-03-17 16:27:19
    Od: "[]v[]artec" <m...@W...pl>

    W dniu 2011-03-14 07:40, Seba pisze:
    > Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł może co z tym fantem zrobić?

    Spróbuj jeszcze raz założyć pinlock (na lekko rozgiętej szybie),
    przetrzyj uszczelkę pinlocka i dociągnij zaczepy mocujące pinlock. Chyba
    nie muszę pisać, że zachowanie szczelności wymaga idealnej czystości
    szyby i uszczelki pinlocka. No i sprawdź szczelność głównej szyby, jeśli
    przepuszcza do wyreguluj dociągnięcie. Wszystko jest dokładnie opisane w
    instrukcji użytkowania kasku.

    --
    Martec - Jelenia Góra
    .:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !

  • 8. Data: 2011-03-17 19:23:10
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2011-03-14 07:40, Seba pisze:
    > Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł może co z tym fantem zrobić?

    Może wystarczy jeszcze trochę poczekać ? :)
    http://www.gizmag.com/permanent-anti-fog-coating-dev
    eloped/18163/

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 9. Data: 2011-03-21 06:39:16
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2011 17:27:19 +0100, []v[]artec napisał(a):

> [...]
    > szyby i uszczelki pinlocka. No i sprawdź szczelność głównej szyby, jeśli
    > przepuszcza do wyreguluj dociągnięcie. Wszystko jest dokładnie opisane w

    *WSZYSTKO* to zostało zrobione już wcześniej - wielkokrotnie.
    Efekt zerowy.

    PS. Właśnie przyjechałem do fabryki - pół szyby zaparowane (i to mimo
    uchylania szyby na każdym skrzyżowaniu przy większym postoju).
    Szlag już mnie trafia - taki miał być niby ten kask dopracowany :(

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 10. Data: 2011-03-21 06:39:53
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2011 20:23:10 +0100, duddits napisał(a):

    > Może wystarczy jeszcze trochę poczekać ? :)
    > http://www.gizmag.com/permanent-anti-fog-coating-dev
    eloped/18163/

    :)

    --