eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleShimmy a łożysko główki ramy w VTX
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 11. Data: 2009-07-25 21:04:15
    Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w KLOCU
    Od: "ZBYSZEK" <z...@p...onet.pl>


    >
    > A teraz to juz kąsasz kolege z ekipy, bo to nie ja jestem autorem
    > stwierdzenia KLOC.
    > I tylko powołałem się na Twoja nomenklature.
    > Obrazasz mój jakby nie było dorosły motocykl .
    > A dupsko moge miec nawet nad Twoja głowa kiedy nastepnym razem będe
    > obok Ciebie przelatywał przy tych 230 km/h - licznikowych :D
    >
    > no nic nie poradze :P , dajesz mi rade i ruski daje mi rade i krzychu i
    > skóra i szczurek i ten na XX-sie tyz :D

    chyba pójde se żyły podciąc z tego [powodu:P
    ale kloca na razie nie zmieniam :D kupie se jeszcze wiekszego:P
    > pozdro
    >
    >
    >
    > --
    > ===Kiju===
    > HONDA VFR RC36
    > Częstochowa
    > http://www.bikepics.com/members/kiju8/91vfr750/
    >
    >



  • 12. Data: 2009-07-26 10:15:27
    Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wydusił z siebie te słowy:

    > ZBYSZEK wydusił z siebie te słowy:
    >
    >> Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    >> news:h4ei2k$mn4$1@inews.gazeta.pl...
    >>> ZBYSZEK wydusił z siebie te słowy:
    >>>
    >>>> ale zdazalo mi sie parę razy liczikowe 220 -230 wykrecic
    >>>> bezproblemo
    >>>
    >>> 230km/h VTXem i to bez problemu?
    >>>
    >>> Zacznij od naprawy licznika
    >>>
    >>>
    >>> --
    >> a tobie tyle nie idzie? widac musisz naprawic silnik
    >
    >
    > taa...

    pozwole sobie zacytować priva w odpowiedzi na ten post:

    <cytata>
    -----Original Message-----
    From: ZBYSZEK [mailto:z...@p...onet.pl]
    Sent: Sunday, July 26, 2009 11:20 AM
    To: Kuba (aka cita)
    Subject: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX



    zdejmij szybe jak zagiel , gmole sakwy , light bary , oparcie,, zaloz puste

    wydechy ( najlepiej aksesoryjne ) wyrzuc katalitazator , zmiem mape zaplonu

    , wrxzuc KN , zaloz prosta niska kierę a baranka wyrzuc, zaloz szybe od

    strita i wyjedz na hajłeja i zobaczysz ile ci pojedzie :D , jak 210 bedzie

    malo , obciągnij łokcie , połoz sie na baku , wbij stopy i scisnij bak i

    zobaczysz sam:D bez zadnych power comanderow i innych pierdół



    </cytata>



    to jest wg ZBYSZKA "bez problemu 230km/h .. a ja mam niesprawny silnik :D



    LOL





    ps. następnym razem nie ładuj mi sie na priva bez potrzeby.


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI


  • 13. Data: 2009-07-26 18:23:08
    Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
    Od: "FanTomas" <f...@p...onet.pl>




    >> i w związku z tym mam pytanie do grupowiczów
    >> czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska) i usztywnienie z tym związane
    >> moze byc pzryczynż trzepotania kierownicy ?
    >
    > IMHO nie powinno. Za mocno dokręcone byś poczuł przy każdej prędkości.
    > Może się po prostu kończy. Mogą też być łożyska w przednim kole, opona, a
    > i czasem i coś z tyłu może dawać efekty podobne do shimy.


    a moze masz po prostu niewywazone koło?
    skoro sie to pojawia w konkretnej predkosci to bym własnie to obstawiał.
    mogł sie odkleic ciezarek itp.
    u mnie shimmy miało miejsce przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu na
    pofalowanej nawierzchni i gdy była opona michelina z przodu. potem mnie
    troche z kasą przycisneło i kupiłem najtanszą oponke shinko i od tej pory
    nie zaznałem smaku zjawiska shimmy.
    tak było w moim gsxr
    pozrdo



  • 14. Data: 2009-07-26 19:17:08
    Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
    Od: "ZBYSZEK" <z...@p...onet.pl>


    >
    >>> i w związku z tym mam pytanie do grupowiczów
    >>> czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska) i usztywnienie z tym związane
    >>> moze byc pzryczynż trzepotania kierownicy ?
    >>
    po wyczyszeniu armatury stwierdzilem :
    - zgubione cieżarki z tylnego koła
    -zgubiony cieżarek 1 na przednim

    dziękuje za porady , wyważe obaczymy co z tego wyniknie

    pozdrawiam



  • 15. Data: 2009-07-27 13:12:29
    Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Jul 25, 7:43 am, "ZBYSZEK" <z...@p...onet.pl> wrote:
    > kazałem dokręcic łozysko glówki ramy ostatnio w moim vtx-cie i wszytko
    > byloby ok ,gdyby nie ostatnie jazdy , mianowicie przy predkości około 190
    > zacznała mi trzepotac kierownica . wczesniej bylo to do niedo pomyslenia
    > (czlowiek nieczęsto podrózuje z takimi prędkościami :D ) ale zdazalo mi sie
    > parę razy liczikowe 220 -230 wykrecic bezproblemo i maszyna szła jak po
    > sznurku , a tutaj takie kuku? i w związku z tym mam pytanie do grupowiczów
    > czy za mocm=ne skręcenie glowki ( łożyska) i usztywnienie z tym związane
    > moze byc pzryczynż trzepotania kierownicy ?
    >
    > sprawdzilem to kilka razy ,za kazdym razem +/_ dochdzoac do 190 kikerownica
    > mi trzepotała i musialem przymykac gaz
    >
    > pozdrawiam

    To moze jeszcze 2 slowa o samej charkaterystyce dzialania lozysk
    sterowych:

    na dole i na gorze glowki ramy sa dwa lozyska, zeby kierownica
    obracala sie plynnie. Kulkowe lozysko najczesciej bedzie mialo kulki
    osobno i bieznie (wewn. i zewn.) osobno. Po skreceniu za mocno ruch
    ten nie bedzie plynny, ale jesli bieznie nie sa jeszcze uszkodzone
    opor bedzie taki sam w calej amplitudzie ruchow kierownicy. Nie bedzie
    to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na wprost.


  • 16. Data: 2009-07-27 13:22:28
    Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    f...@g...com pisze:

    > Nie bedzie to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na wprost.

    Bzdura. Zbyt mocne skrecenie lozysk skutkuje bujaniem calego motocykla.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 17. Data: 2009-07-27 13:42:01
    Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>


    Użytkownik "Kuczu" napisał:
    >
    >> Nie bedzie to mialo wplywu na zachowanie sie kierownicy przy jezdzie na
    >> wprost.
    >
    > Bzdura. Zbyt mocne skrecenie lozysk skutkuje bujaniem calego motocykla.

    O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi
    o bujaniu całego motocykla.

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y



  • 18. Data: 2009-07-27 17:42:43
    Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Ireneusz Dyła pisze:

    > O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi
    > o bujaniu całego motocykla.

    I uwazasz ze zbyt mocne skrecenie lozysk nie bedzie mialo wplywu na
    zachowanie sie kierownicy ? Otoz bedzie mialo, ostatnio sprawdzilem to
    empirycznie gdy za mocno dokrecilem lozyska. Kierownica owszem, nie
    trzepala, ale wlasciwie to w trakcie jazdy w ogole bylo ja ciezko
    ruszyc. A lozyska byly nowiutkie, Timkena.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 19. Data: 2009-07-27 20:50:57
    Temat: Re: Shimmy a łożysko główki ramy w VTX
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>


    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości
    >> O różnych rzeczach rozmawiacie. Jeden o trzepotaniu kierownicy, a drugi
    >> o bujaniu całego motocykla.
    >
    > I uwazasz ze zbyt mocne skrecenie lozysk nie bedzie mialo wplywu na
    > zachowanie sie kierownicy ? Otoz bedzie mialo, ostatnio sprawdzilem to
    > empirycznie gdy za mocno dokrecilem lozyska. Kierownica owszem, nie
    > trzepala, ale wlasciwie to w trakcie jazdy w ogole bylo ja ciezko ruszyc.
    > A lozyska byly nowiutkie, Timkena.

    U mnie wygądało to dokładnie tak samo, czyli na skręconych
    łożyskach cały motocykl bujał sie na boki przy 60 km/h, ale
    jechał stabilnie przy Vmax 190-200 km/h. Jak wymienili łożyska
    na nowe i prawidłowo je dokręcili to bujanie ustało całkowicie,
    ale przy V=180km/h dostawał właśnie trzepotania kierownicy,
    która dalej juz potrafiła rozbujać cały motocykl. Właściwie do
    dzisiaj z tym walczę, zdejmowałem szybkę, obciążałem to przód
    to tył i nic. Nie wiem, może rzeczywiście to jest złe wyważenie
    kół bo tego faktycznie nie robiłem już od wielu lat. Motocykl
    to Elimiator ZL 900.

    Pozdrawiam
    Irek i ktm-y


strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: