  • 1. Data: 2013-05-23 15:06:55
    Temat: Sferia, czyli można się wypiąć, ale nie można, bo karę naliczą...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Hej!
    Właśnie wyjąłem list ze skrzynki, w ktorym Sferia pisze, że w związku z
    nowelizacją Ustawy, abonent może się wypiąć na Sferię, nawet jeśli ma
    lojalkę.
    Tylko, że...
    Wklejam zOCRowany fragment tekstu:
    <CTRL-C>
    Szanowni Państwo,
    Uprzejmie informujemy, iż w związku z nowelizacją Ustawy 2 dnia 16 lipca
    2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, ze zm.) z dniem
    21 czerwca 2013 r. ulegają zmianie dla obecnych Abonentów warunki Umowy i
    Regulaminu świadczenia Usług telekomunikacyjnych przez SFERIA S.A. (zwany
    dalej ,,Regulaminem").
    Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z ustawą Prawo Telekomunikacyjne, w
    przypadku braku akceptacji zmian proponowanych w Umowie i Regulaminie
    przysługuje Państwu do dnia 20 czerwca 2013 r., prawo do wypowiedzenia
    Umowy. W związku jednak z tym, że zmiany dokonane przez Dostawce Usług
    wvnikają bezpośrednio ze zmian prawa, w razie wypowiedzenia Umowy, Dostawcy
    Usług przysługuje prawo dochodzenia od Państwa za rozwiązanie Umowy przed
    upływem terminu na jaki została ona zawarta, zwrotu ulg udzielonych zgodnie
    z Umową, Regulaminem i regulaminem promocji, proporcjonalnie do okresu
    pozostałego do końca Umowy.
    <CTRL-V>

    Fajnie, co nie? Pisać do UOKiK-u? :)
    (Szczęśliwie, ja lojalki nie mam...)
    Coś jak z terminową umową bezterminową :)))

  • 2. Data: 2013-05-23 16:15:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-23 15:06, Anerys pisze:
> [...]
    >
    > Fajnie, co nie? Pisać do UOKiK-u? :)
    > (Szczęśliwie, ja lojalki nie mam...)
    > Coś jak z terminową umową bezterminową :)))

    A co dokładnie masz im do zarzucenia?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-05-23 16:35:47
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > A co dokładnie masz im do zarzucenia?

    Tytuł posta podaje o co chodzi, a zacytowany tekst uzasadnia.
    Umowę można rozwiązać i bez zmiany prawa, wtedy się płaci "odstępne".
    Tutaj piszą, że w związku ze zmianą... abonent może do dnia... rozwiązać
    umowę, ale ponieważ... to wtedy zapłaci "odstępne". Skutek jest ten sam,
    więc uważam w takim razie pismo za niepotrzebne, skoro i tak nic dobrego z
    tego dla abonenta nie wynika.
    BTW. Znalazłem w ofercie Sferii lojalki 3-letnie, nadal są... Hmm...

    Telefon działa dobrze (*), ale kombinują z tym prawem, jak koń pod górę.

    (*) Znów mi wywala "przekroczony zasięg", mimo, że przemieszczenie telefonu
    nie wyszło poza pokój. Chyba im zrobię reklamację. To mam im jawnie do
    zarzucenia, ale nie to było tematem posta. Oczywiście, incydenty loguję.

  • 4. Data: 2013-05-23 17:14:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-23 16:35, Anerys pisze:

> [...]
    > umowę, ale ponieważ... to wtedy zapłaci "odstępne". Skutek jest ten sam,
    > więc uważam w takim razie pismo za niepotrzebne, skoro i tak nic dobrego

    No ale mają obowiązek informować, to informują...

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-05-23 17:40:14
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > No ale mają obowiązek informować, to informują...

    Chyba tylko dlatego. Równie dobrze mogli by napisać "w związku z nowym
    prawem... ... pocałuj nas abonencie w dupę".

  • 6. Data: 2013-05-23 18:54:08
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 23.05.2013 17:40, Anerys pisze:
    /.../

    > Chyba tylko dlatego. Równie dobrze mogli by napisać "w związku z nowym
    > prawem... ... pocałuj nas abonencie w dupę".

    Ciesz się, że masz praworządnego operatora. Twoje zaufanie do niego
    powinno wzrosnąć.

  • 7. Data: 2013-05-23 19:19:13
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 23.05.2013 17:40, Anerys pisze:
    > /.../

    > Ciesz się, że masz praworządnego operatora. Twoje zaufanie do niego
    > powinno wzrosnąć.

    W tym segmencie, to może tak, choć ja się nie łapię, na szczęście dla mnie.
    Ale na zrywanie połączeń bo "przekroczony zasięg", to się wkurzyłem...
    Regulamin jasno określa, że minimalny promień dozwolonego obszaru, to 500
    metrów. A mnie wywalało poniżej 1% tego, co w regulaminie. Teraz zbieram,
    wynotowuję epizody i przywalę... Więc z tym moim zaufaniem, to tak najlepiej
    nie jest...

  • 8. Data: 2013-05-23 21:22:39
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > metrów. A mnie wywalało poniżej 1% tego, co w regulaminie. Teraz zbieram,
    > wynotowuję epizody i przywalę... Więc z tym moim zaufaniem, to tak

    jesli nie dziala prawidlowo, to zglos uszkodzenie, ewentualnie reklamacje
    a jesli nie podoba Ci sie informacja, to pluj na ustawodawce, a nie
    operatora
    duzo operatorow ostatnio zmienia regulamin i wysyla powiadomienia do
    abonentow
    jak rozumiem, masz sferii za zle to, ze musisz przestrzegac umowy

  • 9. Data: 2013-05-23 23:46:13
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "brum" <s...@n...berdyczow> napisał w wiadomości

> [...]
    > abonentow
    > jak rozumiem, masz sferii za zle to, ze musisz przestrzegac umowy

    (a czepię się...)
    1. Początek zdania - duża/wielka litera (różnie się to definiuje), koniec,
    to kropka. Przy pytaniu znak zapytania.
    2. Nie działa prawidłowo i jak pisałem, wynotowuję epizody, aby uderzyć.
    3. Pisałem również, że nie dotyczy mnie sytuacja lojalkowa (mogę w każdym
    czasie pójść do BOK i powiedzieć, ze już ich nie chcę, jedyne, co mogą
    zrobić, to przyjąć rezygnację i z końcem terminu wypowiedzenia dokonać
    dzieła), jednakże zauważyłem zgrzyt i nie widzę powodu, aby trzymać język za
    zębami, to nie komunizm, gdzie "wicie, rozumicie, sprawy nie było". Widzę
    niejasność - i nazywam to.
    4. Nie widzę powodu, aby nie przestrzegać umowy. I nie to mam firmie za złe,
    tylko to, co już napisałem. Jeśli ich notka, że w związku ze zmianą możesz
    rozwiazać lojalkę, ale wtedy zapłacisz karę nie jest klauzulą niedozwoloną,
    to się odpimpam. Ale nie odpimpam się od przerywanego wbrew regulaminowi
    połączenia.

  • 10. Data: 2013-05-24 04:45:52
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Anerys* napisał(-a):

    > Fajnie, co nie? Pisać do UOKiK-u? :)

    Pisz. Najepiej z grubej rury dowal, bo to dotyczy wszystkich operatorów,
    a nie tylko Sferii :P

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675