  • 21. Data: 2013-05-24 20:29:03
    Temat: Re: Sferia, czyli można się wypiąć, ale nie można, bo karę naliczą...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl>

    > Właśnie nie! (Wirtualnie) chcę ją zerwać jak najbardziej zgodnie z prawem,
    > ale klauzula w stylu, że dzięki zmianie nie wydymamy cię, ale jednak cię
    > wydymamy (czy wstaw tu dowolne inne słowo) wygląda trochę nie teges...
    > Usiłuję dociec, czy operator nie nadużywa tu swojej dominacji wobec
    > klienta, ..

    To raczej naruszenie zasad prawa, że pozwala na narzucanie zmiany umowy.
    Znaczy wina państwa.

  • 22. Data: 2013-05-24 21:04:04
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl>

    > Nie zapłacisz kary tylko zwrócisz ulgi. Takie prawo obecnie mamy.

    Sęk w tym, że o ile pamiętam, w razie jakichś ważniejszych zmian, abonent ma
    możność wypięcia się na kontrakt nawet jeśli go wiąże lojalka.
    Ulgi zwracam, gdy np. odwidzi mi się korzystanie z usług i wtedy rozwiażę.
    Skoro op gra w ten sposób, że wykorzystuje kruczki prawne pozwalające żłopać
    kasiorę od abonenta za coś, co zwykle żłopaniu nie podlega, to IMHO nie ga
    czysto.

  • 23. Data: 2013-05-24 21:55:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl>

    > Sęk w tym, że o ile pamiętam, w razie jakichś ważniejszych zmian, abonent
    > ma możność wypięcia się na kontrakt nawet jeśli go wiąże lojalka.

    No tak, ale nie jak zmiany umowy wynikają ze zmiany prawa.

    > Ulgi zwracam, gdy np. odwidzi mi się korzystanie z usług i wtedy rozwiażę.

    To by był powód dla zapłacenia kary umownej w normalnej umowie.

    > Skoro op gra w ten sposób, że wykorzystuje kruczki prawne pozwalające
    > żłopać kasiorę od abonenta za coś, co zwykle żłopaniu nie podlega, to IMHO
    > nie ga czysto.

    Bądź obiektywny. Te zmiany umowy nie mają wymiaru finansowego jak z
    dodatkowym % VAT tylko wymiar dostowania do nowego prawa. Ktoś kiedyś prawo
    zmienił tak, że wymaga od operatora zmiany umowy i go kryje, więc tak
    postępuje. No to teraz poparcie spada.

  • 24. Data: 2013-05-25 03:56:03
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > No tak, ale nie jak zmiany umowy wynikają ze zmiany prawa.

    OK. Tylko, że wtedy wypadało by inaczej sformułować pismo, tak, żeby do
    abonenta od razu dotarło, że "bezkarności" nie będzie. Poza tym, coś mi
    mgliście chodzi, ze chyyyba UPC, umożliwił rozwiązanie bez opłat... nie chcę
    kłamać.
    Ja bym pismo sformułował tak, żey uświadomić abonenta, że wprawdzie za
    rozwiązanie zapłaci, ale od sytuacji zwykłego rozwiazania odróżni się to
    tym, że w tym momencie nie zapłaci kary umownej, a jedynie udzielone ulgi,
    które nie zostały wykorzystane. Pismo od Sferii wygląda jednak tak, ze karę
    umowną to oni sobie jednak naliczą, PLUS niewykorzystane ulgi... "Dostawcy
    Usług przysługuje prawo dochodzenia od Państwa za rozwiązanie Umowy przed
    upływem terminu na jaki została ona zawarta, zwrotu ulg udzielonych zgodnie
    z Umową, Regulaminem i regulaminem promocji, proporcjonalnie do okresu
    pozostałego do końca Umowy.". Gdyby był tylko zwrot ulg, to salomonowym
    wyroiem, krakowskim targiem, może bym tak nie pluł. A tak nie widzę różnicy
    w efekcie dla abonenta, miedzy sytuacją wynikłą ze zwykłego zerwania umowy
    przed czasem, a zerwaniem umowy z powodu zmian w prawie "bo się nie
    zgadzam".

    > To by był powód dla zapłacenia kary umownej w normalnej umowie.

    A pismo, co wyżej fragment cytuję, sugeruje, że kara jednak będzie. I nie
    sama kara, ale plus ulgi...

> [...]
    > prawo zmienił tak, że wymaga od operatora zmiany umowy i go kryje, więc
    > tak postępuje. No to teraz poparcie spada.

    To niech zapłacą jakiemuś studenciakowi polonistyki 100-200 zyli, niech
    usiądzie i sformułuje tekst tak, aby abonent miał jasno i zwięźle podane (a
    z cytatu nie wynika to jednoznacznie), co się stało, czym to skutkuje i
    jakie ruchy można zrobić... OK, niech nawet dadzą temu studenciakowi 10 razy
    tyle. Z pewnością wyjdzie taniej, niż procesy sądowe, których spodziewałbym
    się w takiej sytuacji. Bo tak napisany tekst jest dla mnie wadliwy. Jeszcze
    bym przebolał, jakby mi sklep na reklamację kondonów, czy sera żółtego tak
    odpowiedział, może bym próbował się domyślać, "co poeta miał na myśli". Czy
    jakiś mały operatorek dla stu-dwustu abonentów. Ale uważam, ze im
    poważniejsza firma, wyższy jej oddział, tym poważniej powinni podchodzić do
    wizerunku.
    Dobra, spadam na razie, bo już trochę wymiękam, robię spory test dla jednej
    z grup, na których pisuję. Przegryzę się trochę prez to, co mi wszyscy
    napisaliście, muszę na spokojnie, żeby nie musieć awaryjnie porzucać
    tematu...
    I przepraszam za literówki...

  • 25. Data: 2013-11-02 10:23:13
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    No to jest rzeczywiście wq....cy problem Sferii, szczególnie jak się w końcu do kogoś
    przebiłeś przez 3 przekierowania i 5
    asystentek.
    (*) Sferia wszystkie reklamacje na jakikolwiek temat olewa równo ciepłym moczem.

    -----
    > Znów mi wywala "przekroczony zasięg", mimo, że przemieszczenie telefonu nie wyszło
    poza pokój.