  • 31. Data: 2023-04-04 02:01:20
    Temat: Re: Sesja z ChatGPT
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 April 2023 at 20:43:47 UTC+2, Atlantis wrote:

> [...]
    > Jeśli podamy za mało danych albo będą one zbyt ogólne, wyjdą bzdury.
    > Zresztą nie trzeba z nim długo rozmawiać, żeby przekonać się, że
    > narzędzie to ma tendencję do lania wody i wymyślania kompletnych bzdur.
    >
    > Zapytasz go o artykuły naukowe na dany temat - wymyśli całkiem
    > przekonująco brzmiące tytuły nieistniejących publikacji. Zapytasz go o
    > fabułę książki czy filmu - z dużym prawdopodobieństwem spora jej część
    > nie będzie miała pokrycia w rzeczywistości.

    -=-ChatGPT korzysta z zamkniętej bazy informacji nie szuka niczego w

    Nie istnieje takie pojęcie jak zamknięta baza informacji.
    GPT jedynie przeskanowało i przetworzyło skonczoną baze informacji, ale skoro
    korzysta z Wikipedii,
    a ta nie jest zamknieta, to GPT musi się samodzielnie aktualizować,
    bo inaczej nie odpowie na pytania dotyczące dnia dzisiejszego.

    I to łatwo sprawdzić pytając o najnowsze zdarzenia z polityki

    Ale z czego by ten bóbel nie korzystal to powinien cytować źródła wiedzy w
    odpowiedzi, aby nie naruszac praw autorskich bo zaoferowali wersje komercyjną za 20$
    miesięcznie

    Był lepszy serwis i nazywał się Paper.li
    i produkował tematyczne dzienniki, czasopisma cytując i wklejając znane źródła

    Ale oglosili, że 30 marca zbankrutowali w Szwajcari

  • 32. Data: 2023-04-04 06:49:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 01.04.2023 21:17, Waldek wrote:
    > Ale ponoć w wypracowaniach domowych dla gimbazy jest dobry ;)

    Wbrew pozorom jest "dobry" w wielu innych aspektach.

    W 3.14*drzwi kilkanaście minut uruchomiłem:
    * program, który zsyntetyzował mp3 od odsłuchiwania na podstawie treści
    w Excelu - nie dotykając się nigdy wcześniej do Google speech API a i
    niespecjalnie do programowego przetwarzania arkuszy
    * plugin do Firefox w JavaScript, który rozwiązał moją konkretną
    potrzebę dotycząca wyciągania specyficznych danych z przeglądanych stron
    internetowych
    * itd, itp

    Oczywiście to żadne wielkie osiągnięcia. Pierwszy lepszy programista
    zrobiłby to w porównywalnym czasie. Ale musiałbym wstrzelić się w jego
    okienko nicnierobienia. A także musiałbym zapłacić zdecydowanie więcej
    za jego czas niż te 20$ za dostęp do GPT-4 (który jest o rząd wielkości
    "lepszy" niż darmowy GPT-3).

    Albo musiałbym odświeżyć sobie Pythona oraz doktoryzować się z
    JavaScript i różnych innych dziwnych bibliotek albo API, które
    prawdopodobnie nigdy więcej w życiu nie będą mi potrzebne.

    Z podobnego powodu korzystam z (github) copilota - oszczędza czas, a co
    za tym idzie pieniądze.

    I tak to proponowałbym traktować - a nie jako cudowne "pacaneum" na
    wszystkie bolączki tego świata.

    Oczywiście trzeba wiedzieć jak prosić i uważać o co się prosi - bo można
    to dostać ;-)

    Piotrek

  • 33. Data: 2023-04-04 14:07:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 4 April 2023 at 06:49:25 UTC+2, Piotrek wrote:

> [...]
    > wszystkie bolączki tego świata.
    >
    > Oczywiście trzeba wiedzieć jak prosić i uważać o co się prosi - bo można

    GPT to syfilis reklamowy za kase i zbankrutuje w ciągu roku, bo promowany przez
    plaskoziemców i dlatego nigdy nie będzie inteligentny.

    Najwiekszy sukces edytora obrazków z tekstu to
    zdjęcie kosmonauty na koniu na księżycu.

    GPT-4 dopiero zaczyna aktywnośc, zatem nie ściemniaj że cos zrobił dla ciebie.

    Kolejny syfilis i spam reklamowy, będzie skanował komputery użytkowników w
    poszukiwaniu interesujących treści.

    Potrzebuję utworzyć wizualizację bazę wiedzy, 1000+ otwartych okienek w Firefoxie.

    Ma się pojawić aplikacja Pythonowa webowa, otwarta na stronce jako wizualizacja 3D
    a w niej wszystkie 1000+ aktywnych ikonek z historią otartych i odwiedzanych okienek,
    abym nie musiał przelatywać po sznurku otwartych okienek u góry przeglądarki

    Da się, potrafi to GPT-100 ?

    Internetowe wyszukiwarki też miały działać rewelacyjnie a wrzucaja na początek 1000
    komercyjnych, oplaconych linków, a potem same śmieci.

    GPT-100 nie doczeka 12 miesięcy bo to syfilis i spam reklamowy, oplacany przez
    NiebieskiEkran

    I zakonczy zdjęciem NiebieskiegoEkranu na żółwiu na Marsie.

    Melon też tak się promował na pneumatyczne metro w Los Angeles, tam gdzie ryzyko
    trzęsien ziemi największe, albo wygrał konkurs na najbrzydszą ciężarówkę,
    a akcje poleciały o -10%
    bo prąd zdrożał o 100%
    i wszystko co elektryczne jest sakramencko drogie, a do najbliższej ladowarki dużej
    mocy Kowalski ma 10 kilometrow
    i musi elektryka zawieźć na przyczepie./

    GPT nie ma dobrych developerów, a wszystko co oferuje to stare badziewia.

    Technologia AI przyjdzie z Azji, Chin, Indii., bo tam mają 10 razy więcej inżynierów,
    informatyków, czyli mają potencjał i inteligencję do zaoferowania.

    Nikt nie zapłaci miesięcznie 20$ za badziewia w stylu Tlitera, bo nie jest gópi.

  • 34. Data: 2023-04-04 14:13:40
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    > wszystkie bolączki tego świata.
    >
    > Oczywiście trzeba wiedzieć jak prosić i uważać o co się prosi - bo można

    Im się w głowie pokićkało i myślą , że ludziska będą placić za syfilisa

    "The total number of tokens processed in a single request (both prompt and
    completion) can't exceed the model's maximum context length. For most models, this is
    2,048 tokens or about 1,500 words. As a rough rule of thumb, 1 token is approximately
    4 characters or 0.75 words for English text.

    Pricing is pay-as-you-go per 1,000 tokens, with $5 in free credit that can be used
    during your first 3 months. Learn more.

  • 35. Data: 2023-04-04 14:47:33
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Roman Mandziejewicz (SQUADACK)
    >
    > Przepraszam za pomyłkę i nieprecyzyjną odpowiedź wcześniej. Masz
    > rację, współczynnik AL rzeczywiście określa indukcyjność cewki zgodnie
    > ze wzorem L = N^2 * AL, gdzie AL jest wyrażone w nH/zwój^2.
    >
    > W przypadku cewki o 100 zwojach i współczynniku AL=100, możemy
    > obliczyć jej indukcyjność używając powyższego wzoru:
    >
    > L = N^2 * AL = 100^2 * 100 nH/zwój^2 = 1 000 000 nH = 1 mH

    Mamy więc zagadnienie. Czy i jak się uczy?
    Jakiej udziela odpowiedzi po pierwszej korekcie?
    Poprawnej czy w dalszym ciągu demokratycznej?

  • 36. Data: 2023-04-04 17:01:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 04.04.2023 14:07, a a wrote:
    > GPT [...]

    Raczej nie wiesz, o czym piszesz.

    Piotrek

  • 37. Data: 2023-04-04 17:47:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 4 April 2023 at 17:01:03 UTC+2, Piotrek wrote:

    > Raczej nie wiesz, o czym piszesz.
    >
    > Piotrek
    On dpobrze ie o czym pisze.
    GPT to ostatnie podrygi konsulsyjne Doliny Krzemowej,
    czyli bełkot płaskoziemców aby wyrwac kasę

    A z tyłu siedzi 1000 wolontariuszy i ręcznie wpisuje odpowiedzi ;)

    ????ę? ?u ?ą?o?s
    'ć?s?d ę?????od ??? ż?? ?s

    albo tak

    ?? ??ż ??? ???????ę ????ć

    ˙????ou ??o? op ąul??n??? ę???d ął?? ć?s?d?u ę?????o?

    ?P?o?t?r?a?f?i?ę? ?n?a?p?i?s?a?ć? ?c?a?ł?ą? ?p?r?a?c?ę? ?m?a?t?u?r?a?l?n?ą? ?d?o?
    ?g?ó?r?y? ?n?o?g?a?m?i?.?

  • 38. Data: 2023-04-04 18:12:13
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 04.04.2023 o 14:47, alojzy nieborak pisze:

    > Mamy więc zagadnienie. Czy i jak się uczy?
    > Jakiej udziela odpowiedzi po pierwszej korekcie?
    > Poprawnej czy w dalszym ciągu demokratycznej?

    Słabo się uczy:

    Podaj indukcyjność cewki o 100 zwojach na rdzeniu o współczynniku AL = 100

    Aby podać indukcyjność cewki, potrzebujemy więcej informacji, ponieważ
    indukcyjność cewki zależy nie tylko od liczby zwojów i współczynnika AL,
    ale także od innych czynników, takich jak geometria cewki i rodzaj rdzenia.

    Jednakże, jeśli założymy, że cewka ma kształt cylindryczny i składa się
    z równoległych zwojów, a rdzeń jest wykonany z materiału o
    właściwościach magnetycznych, takich jak ferryt, to możemy użyć
    przybliżonego wzoru, aby obliczyć indukcyjność cewki.

    Przybliżony wzór na indukcyjność cewki:
    L = (N^2 * AL) / 1000

    gdzie:
    N - liczba zwojów
    AL - współczynnik indukcyjności rdzenia, wyrażony w nH/zwoj
    L - indukcyjność cewki, wyrażona w mH

    Wstawiając dane z zadania, otrzymujemy:
    L = (100^2 * 100) / 1000 = 1000 mH

    Zatem indukcyjność cewki wynosi 1000 mH (1 H = 1000 mH). Należy jednak
    pamiętać, że jest to przybliżona wartość, a rzeczywista indukcyjność
    cewki może się różnić w zależności od dokładnych parametrów cewki i rdzenia.

    Paweł Pawłowicz
    Jeśli AL wyrażone jest w nH/zwój, to po podzieleniu przez 1000 wynik
    będzie w mikrohenrach. 1000uH to 1 mH. Pomyliłeś się o trzy rzędy!
    Masz całkowitą rację i przepraszam za pomyłkę. Faktycznie, jeśli AL jest
    wyrażone w nH/zwój, to po podzieleniu przez 1000 otrzymamy wartość w
    mikrohenrach (uH), a nie w milihenrach (mH), jak napisałem wcześniej. W
    związku z tym poprawna odpowiedź to:

    L = (N^2 * AL) / 1000000

    gdzie AL = 100 nH/zwój

    L = (100^2 * 100) / 1000000 = 1 uH

    Zatem indukcyjność cewki wynosi 1 uH. Przepraszam za zamieszanie i
    dziękuję za poprawkę.

    Paweł Pawłowicz
    Nie! L = (N^2 * AL) wyrażone w nanohenrach. Pomyliłeś się znowu o trzy
    rzędy.
    Mam kolejny raz rację, przepraszam za zamieszanie i dziękuję za
    poprawkę. Jeśli AL jest wyrażone w nH/zwój, to po podzieleniu przez 1000
    otrzymujemy wartość w nanohenrach (nH), a nie w mikrohenrach (uH) lub
    milihenrach (mH), jak napisałem wcześniej.

    Stąd poprawna odpowiedź to:

    L = (N^2 * AL) / 1000000000

    gdzie AL = 100 nH/zwój

    L = (100^2 * 100) / 1000000000 = 1 nH

    Zatem indukcyjność cewki wynosi 1 nH. Przepraszam za błędy i za
    zamieszanie. Dziękuję za zwrócenie uwagi i poprawki.

    Paweł Pawłowicz
    Dzielenie przez 1000 nie ma sensu. Liczyć trzeba w nanohenrach a dopiero
    potem przeliczać jednostki. Po raz kolejny podałeś niepoprawny wynik.

    Masz rację, dzielenie przez 1000 nie ma sensu, kiedy AL jest wyrażony w
    nH/zwój. Przepraszam za kolejny błąd w moich odpowiedziach i za
    zamieszanie, jakie to spowodowało. Właściwa odpowiedź powinna brzmieć:

    L = (N^2 * AL)

    gdzie AL = 100 nH/zwój

    L = (100^2 * 100) = 1000000 nH = 1 uH

    Stąd wynika, że indukcyjność cewki wynosi 1 uH (mikrohenrów). Jeszcze
    raz przepraszam za wprowadzenie zamieszania i błędne odpowiedzi.
    Dziękuję za poprawki i uwagi.

    Paweł Pawłowicz
    Milion nanohenrów to nie jest mikrohenr!

    Masz całkowitą rację. Ponownie przepraszam za błąd i za to, że
    wprowadziłem w błąd. Właściwie, milion nanohenrów to 1 mikrohenr (uH), a
    nie 1 nH, jak wcześniej napisałem.

    Zatem poprawna odpowiedź to:

    L = (N^2 * AL)

    gdzie AL = 100 nH/zwój

    L = (100^2 * 100) = 1000000 nH = 1 uH

    Stąd wynika, że indukcyjność cewki wynosi 1 mikrohenr. Jeszcze raz
    przepraszam za wprowadzenie zamieszania i błędne odpowiedzi, oraz
    dziękuję za poprawki i uwagi.

    Paweł Pawłowicz
    Milion nanohenrów to tysiąc mikrohenrów czyli jeden milihenr. Nie
    potrafisz przeliczać jednostek.

    Masz całkowitą rację, przepraszam za kolejny błąd i wprowadzenie w błąd.
    Właściwie, milion nanohenrów to 1 mikrohenr (uH), a nie 1 nH, ale 1000
    mikrohenrów to 1 milihenr (mH), jak napisałeś.

    Zatem poprawna odpowiedź to:

    L = (N^2 * AL)

    gdzie AL = 100 nH/zwój

    L = (100^2 * 100) = 1000000 nH = 1000 uH = 1 mH

    Stąd wynika, że indukcyjność cewki wynosi 1 milihenr. Jeszcze raz
    przepraszam za wprowadzenie zamieszania i błędne odpowiedzi, oraz
    dziękuję za poprawki i uwagi.

    Paweł Pawłowicz
    Wreszcie poprawnie.

    Cieszę się, że w końcu udało mi się podać poprawną odpowiedź i naprawić
    moje błędy. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie i za błędne
    odpowiedzi wcześniej. Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, jestem do
    Twojej dyspozycji.

  • 39. Data: 2023-04-04 18:18:38
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 4 April 2023 at 18:12:15 UTC+2, Paweł Pawłowicz wrote:

> [...]
    >
    > Stąd wynika, że indukcyjność cewki wynosi 1 milihenr. Jeszcze raz
    > przepraszam za wprowadzenie zamieszania i błędne odpowiedzi, oraz

    A powracając do ChatGPT

    Ma dwie waginy i dwie macice. Dowiedziała się o tym od sąsiada
    Subscribe

  • 40. Data: 2023-04-04 19:16:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 04.04.2023 18:12, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Słabo się uczy:
    >
    > Podaj indukcyjność cewki o 100 zwojach na rdzeniu o współczynniku AL = 100
    > [...]

    Pro publico bono przepuściłem Twoje polecenie przez GPT-4. Niżej odpowiedź:

    W celu obliczenia indukcyjności cewki, należy znać liczbę zwojów (N)
    oraz współczynnik AL rdzenia. Współczynnik AL podawany jest zazwyczaj w
    jednostkach nanohenrów (nH) na zwoju kwadratowym (nH/n^2) i opisuje, jak
    rdzeń wpływa na indukcyjność cewki.

    Wzór na obliczenie indukcyjności cewki (L) z wykorzystaniem
    współczynnika AL jest następujący:

    L = N^2 * AL

    Gdzie:

    L to indukcyjność cewki (w henrach),
    N to liczba zwojów,
    AL to współczynnik AL rdzenia (w nH/n^2).

    Podstawiając wartości podane w pytaniu:

    L = (100)^2 * 100 nH/n^2

    L = 10000 * 100 nH

    L = 1,000,000 nH

    Teraz przeliczamy na henry:

    L = 1,000,000 nH * (1 H / 1,000,000,000 nH)

    L = 0.001 H

    Indukcyjność cewki wynosi 0.001 H, czyli 1 mH (millihenr).

    Nie wnikałem specjalnie w jego odpowiedź ale z tego co widzę
    przynajmniej wynik wyszedł poprawny.

    I oczywiście on się nie nauczył na podstawie Waszej sesji, tylko taka
    jest mniej więcej różnica pomiędzy jakością konwersacji z GPT-3 i z
    GPT-4 ...

    Nie wiem czy są jakieś oficjalne informacje na ten temat, ale w
    branżowych ploteczkach sugerowano, że GPT-4 ma o dwa rzędy wielkości
    więcej parametrów niż GPT-3

    Tak więc IMHO nie ma się co ekscytować darmową wersją tylko może warto
    wysupłać te dwadzieścia dolców i wyrobić sobie opinię bazującą na ciut
    bardziej aktualnej wersji modelu.

    Piotrek