  • 1. Data: 2012-03-23 00:27:59
    Temat: Serwo SEW MOVIDRIVE, DFE33B, problem ze sterowaniem pozycją
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Posiadam serwo SEW MOVIDRIVE z kartą DFE33B. Przesyłam do tego urządzenia
    dane z panelu operatorskiego po Modbus/TCP (Ethernet). Słowa wejściowe SEW-a
    mam skonfigurowane jako position low, speed, ramp, a słowa wyjściowe mam
    jako status word 1, actual position low, actual speed. Nie używam słowa
    sterującego przesyłanego Modbusem, a w zamian mam skonfigurowane fizyczne
    zaciski na serwie. Gdy za pomocą zacisków włączę tryb speed control i
    przesyłam paczki danych Modbusem do SEW-a, to silnik reaguje zmianą
    prędkości. Niestety, ale nie mam pojęcia, w jakim trybie powinien znajdować
    się SEW, abym mógł sterować poprzez określanie pozycji docelowej. Włączyłem
    tryb 0xA (technology options), ale to chyba nie to, gdyż silnik się nie
    obraca. Będę wdzięczny za poradę, jak sprawić, aby serwo zaczęło pracować w
    trybie pozycjonowania na podstawie zadanej drogi. Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2012-03-24 00:17:00
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Cały boży dzień spędziłem nad tym problemem i na razie nie udało mi się
    uruchomić pozycjonowania. Poniżej opisałem nieco dokładniej mój problem.
    Może ktoś z Was ma do czynienia z serwami SEW-a i coś podpowie.

    Posiadam serwo SEW Movidrive MDX61B z kartą DFE33B. Chciałem używać tego
    urządzenia do pozycjonowania. Docelowo polecenia będą przesyłane poprzez
    Modbus/TCP (Ethernet) z panelu operatorskiego. W celach testowych polecenia
    przesyłam na razie za pomocą interfejsu SEW-a podłączonego do portu USB
    laptopa (jako P100 i P101 ustawia się RS485) i programu Fieldbus monitor
    (poza monitorowaniem, program ten umożliwia przekazywanie danych do serwa).
    Skonfigurowałem słowa wejściowe PO1 control word 2, PO2 position low, PO3
    speed. Ustawiłem bity 11 i 12 oraz bit 8 słowa sterującego. Pierwsze trzy
    bity słowa sterującego ustawione są na 110. Silnik buczy, ale nie obraca się
    mimo ustawiania pozycji i prędkości, a także wspomnianych bitów słowa
    sterującego. Czy obligatoryjne jest napisanie jakiegoś programu IPOS i
    wgranie go do serwa, czy też pozycjonowanie w moim przypadku powinno ruszyć
    bez potrzeby programowania?

    PS. O ile młodszy bajt słowa sterującego działa (gdy np. kliknę hold
    control, to silnik przestaje buczeć), to nie mam pewności czy starszy bajt
    (m.in. wybór trybu automatycznego - bity 11 i 12, start - bit 8) działa (a
    jeśli nie działa, to jak go skonfigurować).